handdator

Visa fullständig version : Flugfiske i Härjedalen

Hermansen
2003-11-28, 17:45
http://www.fiskevannet.net

BeBest
2003-11-28, 19:04
Verkar vara intressanta vatten du beskriver. Är enbart flugfiske tillåtet i dem?

gretko
2003-11-28, 19:07
Fin sida, synd att jag är för trött för att förstå norska, kollar senare :D

Hermansen
2003-11-28, 22:29
Originally posted by BeBest
Verkar vara intressanta vatten du beskriver. Är enbart flugfiske tillåtet i dem?

Hej
Nejda, der har du lov med mask og drag ol
Finnes en strekke i lofsån som det kunn er lov med flugfiske

Hermansen
2003-11-28, 22:30
Originally posted by gretko
Fin sida, synd att jag är för trött för att förstå norska, kollar senare :D

hoho Ja vi jævla norrbaggene :) Håper du kollar seinere

BeBest
2003-11-28, 22:46
Ännu mera intressant blev det! :) Ska nog ta en helg där uppe. Jag brukar ju åka till vattnen runt Idre annars.

Hermansen
2003-11-28, 23:13
Originally posted by BeBest
Ännu mera intressant blev det! :) Ska nog ta en helg där uppe. Jag brukar ju åka till vattnen runt Idre annars.

Det håper jeg du gjør. husk å legg i gjen fiskerapport på forumet da :)

BeBest
2003-11-28, 23:30
Om det kommer ännu en sommar kommer även jag! I år kastade jag ett längtande öga mot Kölån några gånger men prövade den inte. Däremot kom jag av misstag och ofullständiga informationer att meta på en flugfiskesträcka i Storån. Men det är en annan historia.

Hermansen
2003-11-28, 23:34
hoho
Men seriøst
Her i svegsområdet har vi kanonfiske, spesielt når vulgataen klekker, hva sies om en öring på 4 kg på törrfluge fra flytring? Eller kg harr i en av våre vakre åer? Faen hvorfor reise hundre mil når man kan åka 50????

Men vi har ett godt fiske her i Härjedalen, och ingen har gjort så mye for å få gitt infomasjonen videre desverre.

BeBest
2003-11-28, 23:48
Så sant, så sant!
Och vill du ha riktigt skoj så sätt ett flugspö i mina händer. Det är vad jag kallar lyteskomik. Jag har alltså försökt men misslyckats och därför forsätter jag att meta.
Jag menar att det inte är själva tekniken det kommer an på utan vad som händer när man väl fått fisken och med en cirkelkrok kan jag lätt returnera den fisk jag inte vill ha.

Hermansen
2003-11-28, 23:52
hehe
Da skal du få ett genialt tilbud
Kom til Härjedalen - skal jeg lære deg dette :) Ikke noe skal gå til tilfeldighetene og du vil aldri ta i ett metspö noe mer :)

BeBest
2003-11-29, 00:04
Det sa Bengt Öste, Rolf Smedman och Henrik Mattsson på Normark också! ;)
Men jag lämnade tillbaka det spö de lånat ut åt mig och sen gjorde jag det de övriga kursdeltagarna inte mäktade med. Jag gick ned till Dalälven och drog upp en harr. De övriga stod och kastade bort sin dag vid ett putandtakevatten.
Mitt blodtryck tål inte flugfiske. Fiske ska vara avkopplande och ha en meditativ karaktär. Flugfiske är bara stress och när du tror att det är dags att låta kastet gå så - RASSEL - sitter fluglinan som ett spagettinystan på spöet.

Jag tackar för erbjudandet men SÅ roligt ska du inte få!

Hermansen
2003-11-29, 00:10
hehehhehehehhehehe
enten er du en klantskalle eller så er du en mippo :)
Nejda :) Driv med maskfiske, du er velkommen til sveg samma fan, bare du legger inn en fiskrapport på mitt forum :)

Kan være jeg kommer til å dra i gang kurser og slikt utover også men det spørs på interressen. Jeg skal iallefall få igang ett flugfiskemiljø før jeg åker hem til Norge

BeBest
2003-11-29, 00:14
:)
Härjedalen har ju sina egna flugor så visst borde ni skapa en egen kultur runt dem.

Hermansen
2003-11-29, 00:17
Det kjenner jeg som en Jævla Norrbagge ingen ting til, har vel hørt litt om dette

Syns du jeg som invandrer skal ta ansvar for å holde gamle svenske mønster oppe? GLEM DET

hohohohohohoho

BeBest
2003-11-29, 00:29
Självfallet! Men någon gång i slutet av juni har jag semester. Då kommer jag att ta en tur uppåt Sveg. Sen ska jag ta reda på hur era fiskar ser ut! ;)

minken
2003-11-29, 07:22
någon som fiskat något i härjeån och blädjan i lillhärdal??

Hermansen
2003-11-29, 09:30
Originally posted by minken
någon som fiskat något i härjeån och blädjan i lillhärdal??

Härjeån har jeg fisket litt i, mye stor harr i den åen, och den er LANG med egne flugfiskestrekker, trur også det er bag limit enkelte strekker der.

minken
2003-11-29, 09:38
har fiskat mycket i härjeån!farsan kommer från lillhärdal så har varit där på sommrarna när man var yngre..