Visa fullständig version : Mal
Nån som vet vad för beten och tackel man ska ha till den? Tänkte dra till Spanien för lite fiske :)
jag har en tjeckisk fisketidning, där fiskar dem med sånna småfiskar, vad heter sånna som bor på botten??
borde funka med någon småfisk du får upp på mete.
Tror man bottenmetar Mal
MastaPike
2003-12-19, 22:52
Har en gammal sportfiske tidning då dom metar mal, kommer ihåg att dom bottenmetade i alla fall och att guiden hade en ihålig träklubba som han slog febrilt med i vattnet för att malarna skulle lockas dit. Betena dom hade var stora maskbollar.
det blir nog en upplevelse!!
Kiwi(Gäst)
2003-12-20, 09:04
Drömresevinnarna för föra året åkte ju till rioebro och fiska mal och karp!då använde dom dig av flötmete med ål och karp!lyxigt som fan att åka ditt:)!
haha spaninen ;) ? ska vi lita på att du inte åker ngn annanstans :P !?
gangaren_87
2003-12-20, 11:19
Var i spanien ska du fiska då?? på MALlorca eller?? =)))
Ebro rinner i spanien, inte mallorca
En liten snabb sökning gav http://www.gottafish.com/catlinks.html
Lite länkar angående malfiske, som jag förstår det. Kanske kan vara till någon hjälp.
Efter att ha skådat bilder på Christer Sjaunias malfångarteknik vid förra Ebroresan, kan jag konstatera att malbrottning är klart mera intressant än gyttjebrottning.
tackar för svaren, ska leta lite till. Det är tur att man fyller år ibland så man får lite roliga presenter :)
;)
Fast egentligen Gute är du inte lite malplacé i Spannien? Jag menar spanska malar har väl aldrig varit något du gillat. Är det inte i själva verket spansk fluga, som du är så förtjust i? Jag kan ta hand om malbiljetterna under tiden du njuter av flugan.
:)
hehe, tur att jag har 2 biljetter men ingen som ska åka med. :)
Alexander Strid
2003-12-22, 23:38
..grymt..hoppas det nappar..
El Crapone
2003-12-23, 01:31
Originally posted by gute
hehe, tur att jag har 2 biljetter men ingen som ska åka med. :)
Det är lugnt jag ställer upp :rolleyes:
the_mq-fisher
2003-12-28, 14:36
man ska fiska på natten det brukar funka best och så ska du ha massor av feta maskar på en stark krok gärna ett blänke över kroken.
the_mq-fisher
2003-12-28, 14:36
man ska fiska på natten det brukar funka best och så ska du ha massor av feta maskar på en stark krok gärna ett blänke över kroken.