Visa fullständig version : Havsöring kring vaxholm i september?
Tjena!
Är det större chans att helvetet fryser till is å att grisar flyger än att man kan lyckas få en Öring kring Vaxholm nästa helg?
Annars får det bli lite gädda men tänkte om det var nån ide alls att söka efter HÖ där nu? Har ju varit lite kall sommar osv...
/Don
Jag tror det blir svårt. Andra här kanske vet bättre?
Hade varit sjukt nice med lite silver. Men Slemhelge får agera ersättare...
grynning
2009-09-04, 07:55
september verkar vara litet tidigt, vad man kan förstå! men när kan man fiska hö runt vaxholm okt-nov? eller är det vårfiske som gäller? Finns det några bra ställen att fiska från land? har hört att det finns några ställen långt ut på bogesund!
Wallberg
2009-09-04, 10:08
Måste bara göra ett instick på det sjukaste jag har sett vid vaxholm. Vi hade precis tankat och va på väg ut mot grinda, i sundet vid vaxholm så sitter det en liten tjej och metar.. Helt plötsligt får vi se hur hennes metspö nästan går av och farfar som sitter brevid springer och hämtar håven, varpå hon drar upp en Öring på över kilot.. Detta va V.32 och klockan var typ runt 11... Så det går säkert att ta dom redan nu......
grynning
2009-09-04, 10:23
haha flummigt! :cool3:
Ska du fiska från land är det nog Bogesund. Kan tänka mig att man har en liten chans där på kvällen.
Öring finns ju garanterat där i närheten. Bara frågan om den går så grunt just nu.
Men som sagt. Från land nu i helgen så skulle jag åka till badet innan slottet på kvällen...
Det är väl inte omöjligt men man ökar nog sina chanser rejält om man väntar till en bit in i oktober.
Jag hade tänkt ta några svängar efter öring lite senare i höst så om du frågar snällt kanske du får åka med grynning. Har du skaffat någon mulitrulle än förresten? Så att du får någon ordning på zalten menar jag.
grynning
2009-09-04, 13:05
haha jodå en amba ext pro och en toro finns i mina ägor! :winner: jag åker gärna med på en tur efter lite hö senare i höst! :cheers:
Gott. Vi får höras när det börjar dra ihop sig. Väntar nog som sagt en månad minst innan jag ger mig ut efter öring.
grynning
2009-09-04, 15:02
det blir ju super bra! skitfiske så länge då! =)
Hansson25
2009-09-11, 22:56
Kan vara svårt,,,ska själv sätta igång i mitten på oktober början p´å november då säsongen för HÖ börjar,,om man verkligen vill ha fisk alltså.. Skål för fan
Jag såg ett par fina hoppande öringar uppe vis Skratten området, men ingen var villig att hugga. Så jag tror nog att man kan ha chans på öring i nuläget. :appl:
grynning
2010-04-08, 11:05
Skakar liv i denna tråd igen... Tänkte kolla om det bara är höstfiske som gäller i vaxholm eller om det går på våren också?
Tycker alltid att öringen är svårflörtad, men enligt MyFishMaps Fångststatistik (http://www.myfishmap.com/viewFish.php?fileID=238) så är det April och Oktober som ska vara de bästa månaderna. :-)