handdator

Visa fullständig version : Bromanodell proguide

Numse
2009-09-18, 21:58
Någon som har proguide setet från bromanodell? Vad tycker ni om det?

Tänkte köpa till farsan i 60-års present. Vad för storlek bör man ha om man är typ 185 och väger 85?

Numse
2009-09-19, 17:29
Ingen som har setet :o

Ratata
2009-09-19, 19:38
Hej,

Jag har köpt setet...det är helt underbart!:appl::love: Riktigt hög kvalitet, samma mtrl som i andasvadare. Jag vet en som precis kom hem efter en veckas havsfiske i Norge med regn hela tiden. Setet tålde vätan...det gjorde dock inte de andras flytoveraller efter flera timmar i regn...

Tänk dock på att storlekarna är stora. Jag är 186cm och väger 90 kg och jag har medium i jacka och large i byxor.:fiska2:

Numse
2009-09-19, 20:14
Jättebra tack. 10000mm i tålighet har den, det är som ett riktigt bra regnställ. Jag visste att storlekarna va stora, men medium i jacka när du är 186cm och väger 90 kilo :o det är ju galet. Bra att du sa det.. farsan är typ exakt lika stor som dig. Ska iväg och prova ett set imorn, får testa både large och medium!

Fishcraft
2009-09-19, 22:23
Bra grejor... Det ända negativa är väl gylfen... Den är grymt liten,,,När man har underställ så blir det trickigt med den lilla gylfen borde ah varit dubbel så lång annars är det mycket bra prylar.

Ratata
2009-09-21, 08:55
Att gylfen känns "för liten" måste var det bästa beviset på kvaliteten på dessa kläder. I alla andra kläder vid kallt väder, så brukar det vara svårt att hitta "ålen" överhuvudtaget....och då beror det inte på gylfens storlek...Hahahahaa.:headbang:

Numse
2009-09-21, 09:46
haha

aja, jag köpte ett set i helgen till farsan. Det va riktigt najs, men satan vilka stora storlekar.. man måste ha en rejäl ölkagge för att fylla ut både byxor och jacka i storlek medium/large.
Jag hade köpt ett set till mig med om storlekarna var bättre. Farsan är 185 och väger 90. Köpte medium jacka och large byxor, så jag tror det passa honom bra. Är själv 187 och väger 80. Jag hade lätt kunnat ha tre fyra tjocka tröjor under för att fylla ut överdelen på byxorna och jackan.

Var på fishit i gbg, de har halva priset på hela broman sortimentet :) det var en trevlig överraskning kan ja berätta. Även om utgångspriset va bra dyrt (5700) så fick jag det billigare än normalt. Passade på att köpa lite bromanspön också. Har använt broman spön i flera år och de är grymt bra.

coxz
2009-10-05, 00:16
Jag äger ett ställ också, och njuter varje gång jag tar på mig det :D kan bara varmt rekomenderas...