handdator

Visa fullständig version : Hyra båt i Landsjön

Andreas Värnamo
2010-08-03, 20:43
Tjena!

Vi är två grabbar som tänkte prova fisket i Landsjön. Men finns det verkligen ingen som hyr/lånar ut en båt? Verkar inte finnas att hyra någonstans.

Stämmer detta?

/ Andreas

Johan.Goransson
2010-08-03, 21:55
Har själv fiskat i Landsjön med egen båt då men har heller inte hört om båtuthyrning. Det enda ja kunde hitta var detta:
onsdag 30 maj 2007, 22:09
"Var och frågade på macken utanför Kaxholmen idag, nej det finns ingen som hyr ut båt i landsjön längre." http://www.sportfiskeforum.se/ie/viewtopic.php?f=22&t=9039
Annars är det en grym sjö :)

Andreas Värnamo
2010-08-03, 22:42
Ja det är riktigt synd. Verkar bli till att försöka få dit min båt. Har den liggande på en LGF skyltad kärra.
Det kommer ju ta sin lilla tid från Värnamo.

Johan.Goransson
2010-08-04, 00:09
Fan va synd. Pricken över i:et är att isättningsplatsen är rent ut förj*vlig dvs gropar i gruset, grunt och mitt i en vass så jag rekommenderar er att använda nånting att putta er ut med, åror funkar fint :)

Cad
2010-08-04, 00:15
flyttade min lilla plastbåt därifrån förra helgen..synd annars kunde du fått låna den.

Andreas Värnamo
2010-08-04, 06:42
Ja det var synd. Vi får fundera lite hur vi ska göra. På något sätt ska vi få dit båten och prova sjön.

/ Andreas

Discharged
2010-08-04, 11:05
Skulle rekommendera att vänta lite om ni ska testa sjön för första gången, sista tiden har den nämligen varit ganska trög och man måste nästan känna sjön för att få till fisket (och inte ens då hjälper det alltid)... så vänta till mitten av september om ni nu ska släpa båten så långt på 30-kärra... Vad gäller båthyra så är det tyvärr kört, det finns enligt uppgifter visst motstånd från fiskevårdsföreningen att ha det också... (kan vara söndagsskvaller iofs)

Andreas Värnamo
2010-08-04, 11:23
Tack för tipsen! Vi får se hur vi ska göra. Kan mycket väl bli att vi väntar då.

Mvh Andreas