Visa fullständig version : Fiskerapporter från mobilen
Hallå!
Vet att det pratades mycket i höstas om att posta fiskerapporter via mobilen live.. Hur blev det med det? är det nåt på gång eller försvann det precis som avlöningen och gäddmadamen brukar göra?
Tycker det skulle vara en grymt rolig funktion på sidan.. så kan det vara en rubrik som ser lite annorlunda ut om det är nån som fått in en fångst senaste timmen eller nåt :)
/Lelle
en lite manuellare metod är den som ibland brukas. man ser till att ha mobilnummret till någon som hänger på forumet. men jag håller med, en sådan funktion vore riktigt rolig.
Funktionen är inte bortglömd och jag hoppas den är genomförbar men jag kommer avvakta tills jag uppdaterat forumet. Det största problemet är tid och därefter kunskap ... det ska gå att lösa men kanske måste ta hjälp av något "proffs". ;)
Men Bergman jag som trodde du var proffset! Hehe! ;)
Vad är det du är ute efter då?
är det SMS som gäller?
Annars kanske WAP är ett alternativ som ju säkert kan gå? beror väl ifs på vart servern är och vem som har hand om den och vilken server som körs.. men Apache är lätt iaf :)
/Lelle
Lelle, det jag hade tänkt är att man ska kunna maila direkt in i forumet men den dagen jag tar tag i det så ska jag kolla upp vilka alternativ som finns. WAP borde ju gå att lösa skapligt enkelt men inte så många som har WAP-telefoner ...
SMS-vägen är nog den svåraste då man måste ha någon SMS-gateway eller liknande och då börjar det bli bökigt.
Är det många som kan maila med mobilen då?
Måste man inte ha nåt speciellt på sitt abbonnemang för detta?
Kan du inte sätta upp någon undersökning på startsidan om hur många som kan maila respektive köra WAP/GPRS med mobilen? På så sätt skulle du ju kunna få ett hum om hur det ser ut med tillgängligheten av de olika.. kanske. :)
Är ivrig, för jag ska iväg ikväll och vill ju rapportera om mina personliga rekord :P
/Lelle
Haha, ja att det ska vara löst ikväll är ju lite optimistiskt men man kan ju alltid hoppas. ;)
När det är dax att fixa lösningen så kan jag lägga upp en poll men det kommer dröja tyvärr. Fångsttabell, ny forumsversion & serverflytt står före i kön.
Originally posted by LELLE
Är det många som kan maila med mobilen då?
Måste man inte ha nåt speciellt på sitt abbonnemang för detta?
Kan du inte sätta upp någon undersökning på startsidan om hur många som kan maila respektive köra WAP/GPRS med mobilen? På så sätt skulle du ju kunna få ett hum om hur det ser ut med tillgängligheten av de olika.. kanske. :)
Är ivrig, för jag ska iväg ikväll och vill ju rapportera om mina personliga rekord :P
/Lelle
Jag tror att det går att maila med alla mobiler, kommer dock inte ihåg hur man gör.
Ny forum version?
Vad har du tänkt där?
(Nyfiken i en håv eller så..)
Vi kör version 2.3.0 idag och det finns en nyare version som ligger på 3.0.1 eller nåt sånt. Lite ny funktionalitet osv så det känns onödigt att utveckla något mot denna gamla version.