Visa fullständig version : Strikemaster Polar Vision
Är det någon som har erfarenhet av denna djupmätare. När jag såg en för fem-tio år tyckte jag det verkade vara en tramspryl, men nu kan jag se en klar nytta med ett ficklampsstort ekololod som mäter djupet genom isen. Alternativet är ju att borra och loda.
Flodebanan
2011-02-03, 23:12
Är det någon som har erfarenhet av denna djupmätare. När jag såg en för fem-tio år tyckte jag det verkade vara en tramspryl, men nu kan jag se en klar nytta med ett ficklampsstort ekololod som mäter djupet genom isen. Alternativet är ju att borra och loda.
Om det är samma modell som BIOS importerade för ca 10år sedan och som också var blått (vilket jag är ganska säker på) så är det helt suveränt. Funkade igenom vit våris utan problem.
Har bara Normarks 1000krs att jämnföra med som var ren skit. Funkade knappt att mäta med i rensade hål. Men det kanske var ett måndagsexemplar? Finns liknande svarta ute på ebay, skulle iaf. jag akta mig för.
Kollar man speccar verkar dock Marcums 2500W spöa skiten ur Polarvisions 900W?
Hittar du något ställe med bra pris eller ett mer prisvärt lod får du gärna slänga iväg ett PM.