Visa fullständig version : Båtramp nära maraviken blekinge
chrisseman
2011-03-12, 18:31
Någon som vet någon bra båtramp nära maraviken blekinge????
Matvik är väl nära.
Från en annan tråd:
R 4 Järnavik
Kommun
Ronneby
Vägbeskrivning
E22 till Bräkne-Hoby, följ därefter skylar till Järnavik.
--------------------------------------------------------------------------------
R 5 Matvik
Kommun
Karlshamn
Vägbeskrivning
Från E22 vik av vid trafikplats Åryd eller Karkshamn Östra. Tag väg mot Hällaryd, därefter väg mot Matvik.
Mycket bred ramp.
--------------------------------------------------------------------------------
R 6 Vägga
Vägbeskrivning
Inre delen av Väggaviken, Karlshamn V.
Bred ramp.
Av och påstigningsbrygga.
R 7 Sternö Vindhamn
Kommun
Karlshamn
Vägbeskrivning
Från E22 mot Karlshamns hamnar. Följ skylatr mot Boön.Sternö-Småbåtshamn.
Bred ramp.
Fast ni kan väl ändå inte fiska inne i viken?
chrisseman
2011-03-12, 19:10
Ingen aning har aldrig varit där. Det är väl privat mark där nån stans vad jag vet?
Maraviken är inte öppen för fiske så vitt jag vet. Men det finns ju bra gäddfiske längst hela Blekingekusten, om ni nu ska fiska gädda.
chrisseman
2011-03-12, 19:48
ok, då är det väl bara att välja en av dom ramperna du har skrivit eller du har kanske nån favorit :)). tack för svar
Nej jag har inte ens båt :) Så jag kan inte säga vilken ramp som är bäst.
rallytjalle
2011-03-12, 22:16
Ska man fiska inne i maraviken gäller det att köpa fiskekort inne på Eriksberg, då åker du även på ett inträde tror jag. Men det funkar precis lika bra utanför eftersom fiskarna är inte instängda på något sätt utan kan simma fritt, så du har hela blekingekusten att leta storgädda på. :)