Semester i Karlstad - tipsa!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Semester i Karlstad - tipsa!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Semester i Karlstad - tipsa!!

Hallå

Jag och frugan kommer spendera några dagar i Karlstad i sommar då vi har barnvakt. Tar gärna emot tips på aktiviteter, matställen och pubar. Finns det t.ex. någon restaurang som serverar fiskrätter med utgångspunkt från det lokala? (Vi har tillräckligt med bra fiskrestauranger i Göteborg som serverar fisk från havet)

Bra pubar med varierat ölutbud? Gärna många lokala sorter.

Tyvärr är inte fiske aktuellt men bra butiker får ni gärna tipsa om med.

Vet inte namnet men nära tågstation finns en pub som serverar öl på planka. Olika sorter så man får en smakupplevelse av olika sorter.

Är du från västkusten så blir det knepigt med maten. Gös, Aborre är det jag skulle rekommendera. dock inte på samma ställe som de har öl på "plankan". Gissar att det krävs en lite mer resturangaktig mötesplats då. Tror det hette "Ölkompaniet eller något ditåt".. Deras wienerschnitsel är dock fantastisk!

Löjrom, Aborre och Gös är deras lyxigaste kulinariska upplevelser (enligt mig) - utöver att det är ett riktigt trevligt ställe att gå ut på!

Viltkött är väl annars deras hemmaplan sas. men det har jag inte testat på ute så kan inte säga något om det.
    Senast ändrad av Dominator91; 2021-01-15, 20:59.
    __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Och glömde butiken som gäller! ;-) "Vidars fiske" Underbar butik med riktiga fiske entusiaster som arbetar där (eller ivf då jag var där). Väl värt ett besök även om den är lite inklämd i källaren sas.

Har lagt mycket pengar där genom åren!! Mest för att det är kul att besöka dem :-) Inte så långt från centrum.

Men man får inte vänta sig en butik i tre våningar med trettiofem anställda..... Det är en relativt liten mysig butik med riktiga fiskare bakom disken.
      __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Kom på en sak som de själva gör och jag missat under alla år. Någonstans, Utanför Karlstad på väg mot Arvika??, finns ett räkmackeställe av format. Vägen dit från Karlstad är riktigt fin och stället där räkmackan finns är magiskt vackert. Tror det är i närheten av där LM Ercssons grundare växte upp. Men häng mig inte för den uppgiften bara då jag är historisk analfabet..

Men är rman i Karlstad och det bara regnar en hel dag så varför inte åka på en liten biltur kanske!?

Tyskar och Holländare tror definitivt att den restaurangen är värd ett besök för det kryllar av dem där nästan alltid då vi åkt förbi oavsett väder.

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
          Kom på en sak som de själva gör och jag missat under alla år. Någonstans, Utanför Karlstad på väg mot Arvika??, finns ett räkmackeställe av format. Vägen dit från Karlstad är riktigt fin och stället där räkmackan finns är magiskt vackert. Tror det är i närheten av där LM Ercssons grundare växte upp. Men häng mig inte för den uppgiften bara då jag är historisk analfabet..

Men är rman i Karlstad och det bara regnar en hel dag så varför inte åka på en liten biltur kanske!?

Tyskar och Holländare tror definitivt att den restaurangen är värd ett besök för det kryllar av dem där nästan alltid då vi åkt förbi oavsett väder.
          Värmskogs kafé är det

Kommentera

Yupp, det var namnet jag inte kom på.... Och för de som snörvlar åt ett räkmacka kafe i skogen fyrtio mil från anständighet...

Det där kafet säljer mer räkor än alla andra ställen i hela landet Deras leveranser kommer direkt från götet med bil (gissar partille). Så de är inget att skoja med. De vet sin shit sas.

Covfefe

Kommentera

Spam igen ,
              borde väl gå att bli av med många såna här?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2016-11-11, 09:56
              225 svar
              44 092 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg trigger
              av trigger