Insight Genesis - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Insight Genesis

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av DanneH89 Visa inlägg
    Sitter med ett någorlunda nyköpt HDS 7a, gen 3 som använts för att loda upp sjön vid sommarstugan. Har lagt upp det på IE och precis laddat tillbaka kartan på minneskortet. Jag undrar nu om det går å logga till samma minneskort som kartan är sparad på?

Tacksam för svar!
    Jag gör det utan problem. Vill ju se var det är loggat förut och var andra kört. Inte alltid man vill ligga i fem knop i onödan på transportsträckorna...

Edit: nukör jag i o för sig Elit 5 HDI. Men om det är någon skillnad hör förhoppningsvis Erik av sig...
    Senast ändrad av Gösta; 2015-07-07, 16:35.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      Jag gör det utan problem. Vill ju se var det är loggat förut och var andra kört. Inte alltid man vill ligga i fem knop i onödan på transportsträckorna...

Kanon! det är absolut inget problem med utrymme, utan tänkte mest ifall det inte gick å visa kartan och logga på samma minneskort. var utifall det behövdes införskaffats ett andra minneskort. Tackar!

Kommentera

• Null problem. De fleste logger på det samme minnekortet de har IG-kartet på.
        Team Colibri

Kommentera

• Fler än jag som har problem med uppladdningarna nu? "1 trip processing" har det stått i 3 dagar nu. Brukar vanligtvis ta max nån timme?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hågis Visa inlägg
            Fler än jag som har problem med uppladdningarna nu? "1 trip processing" har det stått i 3 dagar nu. Brukar vanligtvis ta max nån timme?
            Jag har haft problem i ungefär en vecka skulle jag vilja påstå. Har mailat Jakob/Navico som har kontakt med supporten i USA. Mailade själv supporten här i europa men jag fick tyvärr ingen studs alls...
            [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
            -Ta med skräpet hem.
            -Var ödmjuk.
            -Njut. Sluta hetsa o stressa.
            -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• Fungerar IG lite dåligt för alla nu? Jag själv laddade upp 10 filer 150703, nu har de blivit processade och granskade och upplagda på social map, men de spåren syns inte på kartan och det står att kartan uppdaterades senast 150629.. Brukar det ta ytterligare några dagar innan spåren kommer in på den verkliga kartan?

på några av spåren passade jag på att åka så nära strandlinjen jag vågade, och då visade lodet ibland att jag var 50 meter uppe på land.. Strandlinjerna är ju minst sagt grovhuggna ibland. Kan det vara sådant de vill kolla innan de läggs upp på social map?

Kommentera

• Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
                Fungerar IG lite dåligt för alla nu? Jag själv laddade upp 10 filer 150703, nu har de blivit processade och granskade och upplagda på social map, men de spåren syns inte på kartan och det står att kartan uppdaterades senast 150629.. Brukar det ta ytterligare några dagar innan spåren kommer in på den verkliga kartan?

på några av spåren passade jag på att åka så nära strandlinjen jag vågade, och då visade lodet ibland att jag var 50 meter uppe på land.. Strandlinjerna är ju minst sagt grovhuggna ibland. Kan det vara sådant de vill kolla innan de läggs upp på social map?
                Dem uppdaterar strandlinjen allteftersom data läggs in.

Kommentera

• Ursprungligen postat av MastaPike Visa inlägg
                  Dem uppdaterar strandlinjen allteftersom data läggs in.
                  Ok, det var ju bra, då kommer ju den biten lösa sig. Men är det normalt att det tar flera dagar från att filen fått status på social map tills man kan se den på kartan?

Kommentera

• De går sjukt segt nu, aldrig varit me om att de tar flera dagar att ladda upp en 2timmars logg...

Kommentera

• Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
                      Ok, det var ju bra, då kommer ju den biten lösa sig. Men är det normalt att det tar flera dagar från att filen fått status på social map tills man kan se den på kartan?
                      Min erfarenhet, iaf när det gäller Mälaren, är att Social Map uppdateras typ en gång per vecka.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Siks, 2024-02-03, 20:09
                      72 svar
                      6 067 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg tobs
                      av tobs