Den stora tråden om finesse abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora tråden om finesse abborre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ruggigt fin färg på Geecrack Bellows Stick 3'8". Pro Blue Shad heter den. Jag fiskar det här betet med stor framgång på jika rig med en storlek 1/0 krok. Större fungerar också, men aktionen begränsas. Lukten är minst sagt unik på Geecracks beten.

    Click image for larger version

Name:	IMG_9087.JPG
Views:	685
Size:	2,00 MB
ID:	2622691

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
      Letar åar och fiskar mynningar är nog säkrast nu

      Fiskar du i skärgård? När skriver mynningar? Menar du även sjöar? Bor i Skåne, finns inte så många sjöar, även åar kan vara svårt att hitta.. Finns ju helgeå dom fiska mycket i när var yngre. Min mormor bodde precis vid helgeå, men nu bor i Bjuv,har inte körkort.. Finns även Lödde och Kävlinge å...


      Finns inte så många sjöar i Skåne och har man inte körkort så blir ännu svårare..

      Kommentera


      • Ja verkar vara ett rent hel..te att vara skåning! Skämt åsido så har ni, om inte en massa sjöar och åar så i vart fall Sveriges sannolikt bästa kustvatten för havsöring, torsk i Öresund och några åar som verkar ge bra abborrfiske. Hur är det berömda gäddfisket i Lödde å nu för tiden?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
          Ruggigt fin färg på Geecrack Bellows Stick 3'8". Pro Blue Shad heter den. Jag fiskar det här betet med stor framgång på jika rig med en storlek 1/0 krok. Större fungerar också, men aktionen begränsas. Lukten är minst sagt unik på Geecracks beten.

          Click image for larger version

Name:	IMG_9087.JPG
Views:	685
Size:	2,00 MB
ID:	2622691
          De funkar också riktig bra som trailer på chatterbait. Har de på Minimax

          Kommentera


          • Äntligen!!! Första borrarna på ned efter att ha försökt lite halvhjärtat sen förrförra hösten. De knep på en ned hawg, i borrebutikens egna färg, med gul nedskalle. Både måttband och våg glömde jag hemma, har någon en gissning på den större av de två?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg
              Äntligen!!! Första borrarna på ned efter att ha försökt lite halvhjärtat sen förrförra hösten. De knep på en ned hawg, i borrebutikens egna färg, med gul nedskalle. Både måttband och våg glömde jag hemma, har någon en gissning på den större av de två?
              Fina asså.

              jag har sämst ögonmått så vågar mig inte på nån chansning på mått.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg
                Äntligen!!! Första borrarna på ned efter att ha försökt lite halvhjärtat sen förrförra hösten. De knep på en ned hawg, i borrebutikens egna färg, med gul nedskalle. Både måttband och våg glömde jag hemma, har någon en gissning på den större av de två?
                Tja runt 7 hg kanske. Men vikt och längd är inte viktigast utan att du knäckte koden för dagen. Abborren kan med sitt lynniga sätt driva en till hispan så vinsten är att du lyckats lura de. Bra jobbat

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

                  Tja runt 7 hg kanske. Men vikt och längd är inte viktigast utan att du knäckte koden för dagen. Abborren kan med sitt lynniga sätt driva en till hispan så vinsten är att du lyckats lura de. Bra jobbat
                  Absolut, särskilt nöjd är jag då de störra abborrarna i den sjön gäckat mig i ett par år, jag har haft ordentliga fotbollar som både nosat på mina jiggar utan att hugga och till och med bitit sönder svansen på ett par gäddjiggar mitt framför fötterna på mig!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg
                    Äntligen!!! Första borrarna på ned efter att ha försökt lite halvhjärtat sen förrförra hösten. De knep på en ned hawg, i borrebutikens egna färg, med gul nedskalle. Både måttband och våg glömde jag hemma, har någon en gissning på den större av de två?
                    Med allra största sannolikhet fick en polare upp samma borre idag utifrån bilder att döma, på exakt samma plats och vid nästan exakt samma tid på dygnet. Han hade våg och den vägde 1,2 kg.

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg

                      Med allra största sannolikhet fick en polare upp samma borre idag utifrån bilder att döma, på exakt samma plats och vid nästan exakt samma tid på dygnet. Han hade våg och den vägde 1,2 kg.
                      Ja tänkte precis skriva att 7hg var lite väl snålt skrivet av någon och att den mer var kilosfisk

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Stizo, 2003-10-23, 07:14
                      17 svar
                      3 192 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg harlequine  
                      Startad av Draugen, 2006-03-10, 20:05
                      40 svar
                      3 240 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av daikai1, 2013-08-09, 18:02
                      1 668 svar
                      361 513 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HA-Lures  
                      Startad av daikai1, 2016-07-08, 19:30
                      52 svar
                      12 426 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Benjamin S, 2021-04-20, 11:10
                      713 svar
                      60 218 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Robbe511  
                      Arbetar...
                      X