leta reda på stimm leta på stim det låter ju enkelt hur löser man det utan ekolod och ingen båt?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är fiskar kräsna?
Collapse
X
-
Visst kan gädda o abborre vara väldigt selektiva i sitt val av framför allt färg på betet, även storlek.
Vad som också vara av stor vikt är att presentera betet på rätt djup och med rätt fart. Där för så får man inte bli statisk i sitt fiske utan variera sitt fiske tills man förhoppningsvis hittar det som funkar för dagen.I näst kast så .....
Kommentera
-
Ja men då förstå jag när det gäller att fiska av området.
Jag var ute i dag och metade några timmar men tyvär var det ganska så mycket is på sjön konstingt nog inte mitt på sjön.
Men i vikarna var det massa is. Hittade ett ställe att meta på fick inget men bara känsla att få vara ute i ett underbart fint väder var det värt trots man inte fick fisk.
Betes valet för dagen fick blev små räkor och majs kanske inte det bästa valet men det var mäst tilgängligt i kylskåpet.
Kommentera
-
hur långt tid ska man vänta efter man har mäskat till man kan börja meta?Ursprungligen postat av GbgRobin Visa inläggMäskning efter borre funkar till en viss effekt, ströbröd med klippt mask och även en del maggots i attraherar abborren. Jag har provat blanda i blodmjöl/blodpulver (finns från exempelvis Swedbait) i mäsket, detta ger mäsket en härlig doft samtidigt som det blir ett "moln" med blodig och mustig doft i vattnet som drar till sig mört, och även abborren som käkar i sig maskbitarna som finns i mäsket.
Det gäller att prova sig fram när det gäller mäsk, det finns även predator mäsktillsatser på t.ex Metebolaget, som är till för att locka till sig både gädda, abborre och gös vid mäskning med diverse animalistiska tillsatser.
Kommentera
-
Hehe ja den är verkligen en klassikerUrsprungligen postat av barnmorskan Visa inläggKlassikern: http://www.youtube.com/watch?v=HX60m...layer_embedded
'Nuff said!
Var ett tag sen man såg den nu
Tack!
Kommentera
-
Hej Albert Jansson;Ursprungligen postat av fiskenissen Visa inläggJag undrar om det är stor skillnad på drag när det gäller fisket.
Hade tänkt invenstera i en helt ny uppsättning av drag till min drag låda 2012
Ska man köpa lite billigare drag eller ska man gå dom lite mer dyrare dragen vad tror ni?
obs gäller insjö fiske inget till havs i år
Om du skriver här och berättar vilken fiskeutrustning du har idag och beskriver den sjö du fiskar i och nämner vilka fiskarter du vill fånga lovar jag dig att ge dig tips om både metoder och beten som förbättrar dina fiskeresultat vid kommande fisketurer....
Old Firehand
Kommentera
-
Old Firehand:
Okej man tackar jag har tagit en bild på årets fiskelåda som jag ska byta ut inte alla dragen kanske men där har råkat komma in vatten i fiskelådan där av behövs det byta ut några rostiga drag.
Ja fiskebeståndet säg vara mycket bra. Har varit ute på byn kolla runt blandannat den lokala järnaffärern som är återförsäljare för fiskeutrustning vi har även en fiskebutik som heter fishpoint som säger att fisket är bra i sjön.
Har lite internet information om vilka fisk arter som finns i sjön.
Fiskarter i Osbysjön
Abborre,Braxen,Gädda,Gös,Karp,Lake,Mört,Sutare,Ål
Min fiske utrustning för året ska vara inriktad till abbore gädda och gös
Jag kommer vell troligtvis fiska mycket i från land fundera på spinn mete med fiskbete?
Fiske spö Abu gracia märket satina tror jag det heter linan som sitter på är en 0.17 lina spiderline klara 16,5kg
H
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 528 visningar