Är fiskar kräsna? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är fiskar kräsna?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

okej vad är det kan du skicka länk ?

Kommentera

http://www.alltackle.com/images/skit...beautyshot.jpg Rapala Skitterpop. Finns givetvis andra poppers än skitterpop.
      http://shop.textalk.se/shop/14441/gr...age-f12f1b.png Toni spinnare
      http://www.trumman.com/bomber/bomber_15a.htm Bombers. Denna modell borde funka med ditt spö, då den ej väger mycket.

Kommentera

Dom där bomber blev jag faktist väldigt sugen på spinnaren på bildern har jag en liknande faktist.
        skitterpop har jag nog inte testat faktist kan vara kul, Tror du bomben funka fint på kast från land eller ska man ha den till båt bara?

Kommentera

Innan du springer iväg och handlar nya drag finns det ju en sak till att överväga, det är djup/växtlighet/tång kontra betesvikten så du inte sitter i skiten/botten hela tiden.....

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskenissen Visa inlägg
            Dom där bomber blev jag faktist väldigt sugen på spinnaren på bildern har jag en liknande faktist.
            skitterpop har jag nog inte testat faktist kan vara kul, Tror du bomben funka fint på kast från land eller ska man ha den till båt bara?
            Alla beten går att kasta från land. Inget är omöjligt. Kan man vinna drömvinsten på Lotto, så går det mesta när man fiskar med.

Popper är ett ytbete, så den kan du fiska på 10 cm djup. Bomber är faktiskt ett bra bete för många fiskar. Popper tipsade jag dig bara om för att jag tycker ytfiske är det roligaste. Spinnaren brukar funka på de flesta arter. Det är väldigt sällan jag fiskar med spinnare, men fiskade med den jag länkade till när jag var barn. Fiskade även lite med en sån i sommras. Fick mycket Abborre och små Gädda.

Ett tips! Gå till din lokala handlare med din grejer och be om råd vad för beten som skulle funka med din utrustning. De flesta brukar vara ärliga och ge bra svar. Branschen idag är såååå hård, så ingen tjänar nåt på att ljuga. Om du förstår vad jag menar.
            Senast ändrad av poppers man; 2012-03-08, 22:52.

Kommentera

jo jag förstå men ändå är nog ett smart alternativ att fråga här i butiken finns det bara en erfarhen fiskare men i detta forumet finns det massor av erfarerna fiskare

Kommentera

Ja men vi är inte så bekanta med ditt vatten, så en mix av vad du får veta här och vad dom säger din närhet blir säkert riktigt bra, har du tur kan dom ju även tipsa om vilka platser du skall fiska ifrån för bästa resultat.

Kommentera

Ja det klart ska kolla lite mer på orten, Se vad dom säger

Kommentera

Jag tänkte någon dag prova spinn mete med lite större krok och flöte vad för betes rekommenderas i insjö?

Kommentera

Vad ska du fiska efter?? abborre vanlig mask och gädda död mört.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      277 040 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13