gädda låter ju faktist väldigt lockande men vist en sprallig abbore är ju ganska trevligt det också men som sakt jag tar gärna sikte på gädda dom kämpa ju för livet så det är ju helt klart roligare att få en sån på kroken XD
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Är fiskar kräsna?
Collapse
X
-
Fiskenissen. Den dagen du har fått en Gädda på ett kilo, och en Abborre på ett kilo, kan du då återkomma med en rapport om vilken du tyckte bjöd upp till mest fight. Jag tror du kommer att bli förvånad.Ursprungligen postat av fiskenissen Visa inlägggädda låter ju faktist väldigt lockande men vist en sprallig abbore är ju ganska trevligt det också men som sakt jag tar gärna sikte på gädda dom kämpa ju för livet så det är ju helt klart roligare att få en sån på kroken XD
Kommentera
-
SimpZeN
Jag flikar in här lite å säger att min abborre på 1,3 kg var riktigt jävla seg. kämpade inte alls gled typ in till land... Var den 7 juni förra året tidig morgon så var inte varmt heller. mysko,Ursprungligen postat av poppers man Visa inläggFiskenissen. Den dagen du har fått en Gädda på ett kilo, och en Abborre på ett kilo, kan du då återkomma med en rapport om vilken du tyckte bjöd upp till mest fight. Jag tror du kommer att bli förvånad.
Annars så är min åsikt att abborre bjuder upp till kamp riktigt ordentligt om man har klena grejer. Iofs så kan gädda göra precis samma sak om du kör samma utrustning...
Men abborren är en fighter man inte ska räkna bort.
Kommentera
-
SimpZeN
Håller med dig, jag före drar även jag gädda.... men varför kompromissa, fiska bådaUrsprungligen postat av fiskenissen Visa inläggNej absolut inte en sprallig abbore är ju en helt fel men å andra sidan sett är det ju ganska kul att få hålla i en större fisk också ju.
Kommentera
-
Jag fattar inget av vad du just nu skrev?Ursprungligen postat av fiskenissen Visa inläggNej absolut inte en sprallig abbore är ju en helt fel men å andra sidan sett är det ju ganska kul att få hålla i en större fisk också ju.
Vad jag försökte att poängtera ut i förra posten var den att jag upplever Abborre i storlek med Gädda är starkare och vildare. Men det är egentligen fel att göra en jämförelse då Abborre inte allt för ofta blir över nåt kilo.
Kommentera
-
Jag vet inte hur jag ska förklara en abbore är ju i regel mindre storleksmässigt en gädda allså större storleks mässigt observera sorleksmässigt. Sen kan aborren vara en upplevelse att få krogen och den är över kilot (inte det vanligaste att få på kroken när det gäller abbore) brukar dock vara mindre. Men större gädda visa upp ta ett kort är ju alltid trevligt
Kommentera
-
SimpZeN
Haha what? Lite virrigt det där med.Ursprungligen postat av fiskenissen Visa inläggJag vet inte hur jag ska förklara en abbore är ju i regel mindre storleksmässigt en gädda allså större storleks mässigt observera sorleksmässigt. Sen kan aborren vara en upplevelse att få krogen och den är över kilot (inte det vanligaste att få på kroken när det gäller abbore) brukar dock vara mindre. Men större gädda visa upp ta ett kort är ju alltid trevligt
Men förstår hur du menar. Ett tips är att köra UL på abborre då dom kan ge riktigt fina fighter. Liten Gädda på haspel 2500 rulle och 7" spö kan också ge skaplig fight.
Dock liten gädda på 180g spö och 0,36 lina är som att veva hem ett näckrosblad...
Nej blir mycket gädda i år tror jag... Ska ta efter Poppers man och utöka mina ytbeten väsentligt.. men det får dröja tills Bandit samlingen är fixad!
Kommentera
-
2500rulle vad är det för rulle? 7ft spö okej nice ska se över detta.
Ja tror med det bli ett fatastiskt fiske år ska bli riktigt kul och få prova på nytt fiske vatten väldigt spännande ända nackdelen har ingen båt för tillfället få se om det kan lösa sig annas bli det fiske i från land men som sakt sjön är stor många öppna ytor runt hela sjön som man kan stå och kasta på alternativt meta på så det ska bli jätte kul faktist
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 354 svar
277 521 visningar