Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
    Nån som provat både grim reapern och edge dynamic powercast? Vad tyckte du/ni?
    Jag har Edge själv och polaren har ett Grim Reaper.
    Man ska vara en riktig jäkla "spösvingare" för att direkt avgöra vilket som är skönast/bäst.
    Det jag direkt kan säga är att Edge spöt är betydligt smäckrare i sin utformning och Grim Reaper anser jag kan klara något högre kastvikter än Edgespöt.
    Edge spöt är 8,6" och har längre bakhandtag så klingan framför rullen är märkbart kortare på Edge spöt!
    Grim Reaper är 9" och har kortare bakhandtag så det upplevs längre än Edge.

Båda är sköna spön men jag håller mitt Edge som ett strå vassare !
    Edge är som sagt ett jäkligt smäckert spö men som ändå klarar rejäla beten. Grym finish och bra med klipp i klingan !
    Jag är skitnöjd!
    Satte det ordentligt på prov i helgen då jag drog en urstark "snipa" på 11,7kg
    Spöt klarade det galant !

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
      Jag har Edge själv och polaren har ett Grim Reaper.
      Man ska vara en riktig jäkla "spösvingare" för att direkt avgöra vilket som är skönast/bäst.
      Det jag direkt kan säga är att Edge spöt är betydligt smäckrare i sin utformning och Grim Reaper anser jag kan klara något högre kastvikter än Edgespöt.
      Edge spöt är 8,6" och har längre bakhandtag så klingan framför rullen är märkbart kortare på Edge spöt!

Grim Reaper är 9" och har kortare bakhandtag så det upplevs längre än Edge.

Båda är sköna spön men jag håller mitt Edge som ett strå vassare !
      Edge är som sagt ett jäkligt smäckert spö men som ändå klarar rejäla beten. Grym finish och bra med klipp i klingan !
      Jag är skitnöjd!
      Satte det ordentligt på prov i helgen då jag drog en urstark "snipa" på 11,7kg
      Spöt klarade det galant !
      Vad kör du med för rulle till det spöt?

Kommentera

Här är en annan TS kanske skall titta på,http://fish.shimano.com/publish/cont...alcutta_D.html ok inte så extrem som en DC men värkar va en riktigt trevlig rulle...

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Här är en annan TS kanske skall titta på,http://fish.shimano.com/publish/cont...alcutta_D.html ok inte så extrem som en DC men värkar va en riktigt trevlig rulle...
          Du kom på andra plats den här gången Månsson. //T

Kommentera

Jag gissar på en JB!

Ursprungligen postat av Chrisse Visa inlägg
            Vad kör du med för rulle till det spöt?

Kommentera

Helt korrekt, jag kör med en JB på mitt Edge.
              Polaren som kör med Grim Reaper har en 5501 Raket.
              Kastlängderna är det minimal skillnad på så val av rulle tycker jag är skitsamma i fallet. Dock står en 6501 Raket högt upp på min önskelista men det är en annan historia

Jag törs nog sticka ut hakan och säga att du kommer bli nöjd med vilket spö du än väljer !

Kommentera

Ursprungligen postat av Cannonball Visa inlägg
                Jag gissar på en JB!
                Puss på dig !

Kommentera

Kanske TS skall flytta ner sin koreanska tvålkopp på ett lättare spö och köra denna till det tunga http://www.jagtogfiskerimagasinet.dk...12-Nyhed!.html
                  Om inget annat så kör han i alla fall med en rulle folk lägger märke till..

Kommentera

Vad ni kivas nu igen.. =)
                    9 fots spön som trådskaparen efterfrågar finns det ju rätt gott om..Edge, Chopper mm mm. bara att klämma och känna efter tycker och smak. Själv diggar jag Chopper..om än att spöt är lite tungt...men välbalanserat med rätt rulle.
                    Och eftersom det är 9 fot så bör det väl vara en rulle i 5 eller 6000 storlek för att balansera väl?
                    En 6500 Rocket (otrimmad) kastar bättre än 400B och 400TE och har bättre broms, punkt slut!!! eller hur Tonyex = )
                    400B och 400TE har mjukare gång..och den senare känns framförallt mycket kraftfullare, bra mao till beten som gör mycket "motstånd"! 400B och 400TE har vidare jävligt trevlig ergonomi med bra tumtangent för frikoppling.

Daiwa Luna 300 har jag aldrig ägt och kan inte uttala mig om...förmodligen en skitrulle (ironi)

Tycker personligen att 5600C Predator kastar riktigt bra så den får väl adderas till ovan..

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                      En 6500 Rocket (otrimmad) kastar bättre än 400B och 400TE och har bättre broms, punkt slut!!! eller hur Tonyex = )
                      Det jag kommer ihåg är att ingen av de kastar något vidare med beten runt 30g iaf.
                      Är det inte så att en 6500 eller en 400 är lite för "stora" rullar för det TS vill ha de för?
                      //T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      277 390 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist