Bra spinnspö och multirulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra spinnspö och multirulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vad väger en Bomber 16a? Den tycker jag lirar förträffligt med 6500 Rocket och 9 fots LF Suncaster..men en 5000/300-storlekare kan givetvis funka lika bra eller bättre..

Kommentera

Vägde mitt Edge nu,220 lätta gram ifall någon är intresserad.

Grattis till "snipan" förresten Henke!
      Senast ändrad av ElCamino; 2012-10-24, 15:51.

Kommentera

Till tyngre prylar såsom bullar och wobblers över 100 gram kommer jag fortsättningsvis köra mitt luna 7,6 versatile. jag tycker det är ett grymt spö men det är inte bra för beten under 80 gram och även i kortaste laget för såna beten.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Volvo V70 R ---5500cs ProRocket... //T
          Har funderat lite smått om min gamla C3a skulle bli uppgraderad till en ProRocket men när du slänger iväg den där jämförelsen så skippar jag nog det. Har ägt två V70R (-98) och kommer aldrig köra Volvo igen. Så får nog tänka om. Vilka rullar motsvarar tyska bilar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
            Vad väger en Bomber 16a? Den tycker jag lirar förträffligt med 6500 Rocket och 9 fots LF Suncaster..men en 5000/300-storlekare kan givetvis funka lika bra eller bättre..
            Det håller jag med om.
            Frågan är om man kan kasta 100g med Suncaster spöt. Jag äger inget sådant, men jag tror att spöt är klassat upp till 60g, fast det kan klara mer, vad vet jag.
            ... och det här är det största problemet när man vill besvara frågorna här FS och det hela resulterar i att det är oftast svårt att få ekvationen att gå ihop.

//T

Kommentera

D.A.M motsvarar väl en Opel Kadett..

Kommentera

Ursprungligen postat av Thomas.L Visa inlägg
                Har funderat lite smått om min gamla C3a skulle bli uppgraderad till en ProRocket men när du slänger iväg den där jämförelsen så skippar jag nog det. Har ägt två V70R (-98) och kommer aldrig köra Volvo igen. Så får nog tänka om. Vilka rullar motsvarar tyska bilar?
                Dagens garv!!

I praktiken är skillnaderna så jätte stora när det gäller fiskeprylar ...
                Så man bör ta den jämförelsen med en nypa salt...

///T
                Senast ändrad av tonyex; 2012-10-24, 15:54.

Kommentera

Det håller jag med om.
                  Frågan är om man kan kasta 100g med Suncaster spöt. Jag äger inget sådant, men jag tror att spöt är klassat upp till 60g, fast det kan klara mer, vad vet jag.
                  ... och det här är det största problemet när man vill besvara frågorna här FS och det hela resulterar i att det är oftast svårt att få ekvationen att gå ihop.

//T
                  Stämmer, S-caster är för max 60 och kanske optimalt till 50 gram..och ja ekvationen är inte alltid lätt att få ihop. Ett spö som ska vara BRA till både 30 gram och 100 gram kan vara kinkigt att hitta..

Kommentera

Dagens garv!!

I praktiken är skillnaderna så jätte stora när det gäller fiskeprylar ...
                    Så man bör ta den jämförelsen med en nypa salt...

///T

Jag hängde med på den, men tyckte det var lite komiskt när man faktiskt ägt två stycken sådana bilar .

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                      Jag har Edge själv och polaren har ett Grim Reaper.
                      Man ska vara en riktig jäkla "spösvingare" för att direkt avgöra vilket som är skönast/bäst.
                      Det jag direkt kan säga är att Edge spöt är betydligt smäckrare i sin utformning och Grim Reaper anser jag kan klara något högre kastvikter än Edgespöt.
                      Edge spöt är 8,6" och har längre bakhandtag så klingan framför rullen är märkbart kortare på Edge spöt!
                      Grim Reaper är 9" och har kortare bakhandtag så det upplevs längre än Edge.

Båda är sköna spön men jag håller mitt Edge som ett strå vassare !
                      Edge är som sagt ett jäkligt smäckert spö men som ändå klarar rejäla beten. Grym finish och bra med klipp i klingan !
                      Jag är skitnöjd!
                      Satte det ordentligt på prov i helgen då jag drog en urstark "snipa" på 11,7kg
                      Spöt klarade det galant !
                      Samma här, polarn har reaper och jag edge. Håller med om allt, båda är riktigt bra spön, Reapern kastar lite tyngre beten men edge är lite skönare att kasta med, tycker jag. Drillade också en 11a i helgen och drog en 12.5 i våras på det, spöt klarade av det galant!
                      Senast ändrad av ludde863; 2012-10-24, 16:31.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      277 345 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13