Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av MFEGFT
    Ahhhh...Black Pearl. Trots "trasiga segel" så lär den gå snabbt med 8.0:1 utväxling
    Tack MLF.
    "Black Pearl", hm det låter riktigt bra. Javisst, den 8.0:1 utväxling kommer jag att behöva. Återkommer med en rapport om det.
    //T

    Kommentera


    • Mycket intressant läsning.
      Det är klockrent när man kan få en sådan recension från någon som vet vad han pratar om!
      Mera sådant !

      Kommentera


      • Japp, mycket intressant trots stabiliteten Var ett tag sedan, man var sugen på någon ny rulle. Fast den här hade inte varit fel i arsenalen. Har Coren och skönare lågprofilare i handen finns inte.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Här postar jag lite bilder på min nya rulle oxå kallad "The black beast" eller "Aix sense"
          Jag förstår nu varför den är så hyllad på andra sidan av Atlanten: fullpackad med den senaste tekniken, iDC+, X-Ship, stilren design med fantastiska kastegenskaper och ja, x-ship gör sitt, vilken känsla. Rullen har allt jag vill ha, ok , den har ingen t-wing ( även om linspridaren är konformad) och den är inte rund, men vet ni vad, den har tom klickljud! Det blir intressant att se vad den klarar.
          Nu väntar jag bara på mitt nya borre/snipspöt!


          [ATTACH=CONFIG]61795[/ATTACH]
          [ATTACH=CONFIG]61796[/ATTACH]

          //T
          Inte för att vara näsvis men om det du menar att rullen har klickljud, innebär det tickande slirbroms. I så fall vill jag informera att min Ultra Mag 1 från anno 1986 är utrustad med exakt det, så det ska Shimano INTE få credit för...
          /H

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
            Inte för att vara näsvis men om det du menar att rullen har klickljud, innebär det tickande slirbroms. I så fall vill jag informera att min Ultra Mag 1 från anno 1986 är utrustad med exakt det, så det ska Shimano INTE få credit för...
            /H
            Nu är jag inte med alls.
            Vi alla vet att tickande slirbroms (klickljud) har använts i flera decennier av flera fiskerulltillverkare. Det är bara att det är ju så skönt att denna fiskerulle har det!

            //T
            Senast ändrad av tonyex; 2013-11-24, 22:27.

            Kommentera


            • Då så... Hedgehog AIR-lager i och 10lb Power Pro S8S på spolen. Mer än lovligt sugen att dra ut och testa, får hoppas på lite tid till det i helgen.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
                Inte för att vara näsvis men om det du menar att rullen har klickljud, innebär det tickande slirbroms. I så fall vill jag informera att min Ultra Mag 1 från anno 1986 är utrustad med exakt det, så det ska Shimano INTE få credit för...
                /H
                Ska man vara petig så är det aldrig slirbromsen som tickar.
                På jänkarrullar heter denna funktion ofta för baitclicker (ibland för line out alarm). Ett måste vid trolling.
                Jag kallar det kort och gott för knarr.
                Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2013-11-27, 23:23.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                  Då så... Hedgehog AIR-lager i och 10lb Power Pro S8S på spolen. Mer än lovligt sugen att dra ut och testa, får hoppas på lite tid till det i helgen.
                  Så sjuka lager!
                  Krossar som sagt ALLT jag testat. Det är nog första lagren jag testat som överträffar reklamen.

                  Själv hämtade jag ut ett långt paket från Japan igår och två till idag.
                  Det blev Majorcraft Volkey för hela slanten.
                  Testade 7 fotarn 3/8-3oz idag och det kändes mycket lovande. Imorgon blir det baitfinessspöt 1/32-1/4oz vilket känns brutalt. Helt sjukt fina grejer man får för 1500kr. Byggkvaliten är grym och jag har inga spön som laddar så grymt bra som japanspön. Återkommer med utförligare rapport efter genomkörare.
                  Senast ändrad av barnmorskan; 2013-11-27, 23:32.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                    Ska man vara petig så är det aldrig slirbromsen som tickar.
                    På jänkarrullar heter denna funktion ofta för baitklicker (ibland för line out alarm). Ett måste vid trolling.
                    Jag kallar det kort och gott för knarr.
                    På äldre Ambor hade man tick på sliren!! Calcutta 400TE har det också på sliren om jag inte missminner mig..

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                    107 svar
                    23 932 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Utter
                    av Utter
                     
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 295 svar
                    261 885 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    852 svar
                    138 373 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg El_Kebabo  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 030 svar
                    192 670 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 075 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Arbetar...
                    X