Import och entusiastprylar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Import och entusiastprylar!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Någon som har en Daiwavev 90-95 mm till övers passande en T3 MX högervevad, PM:a mig!

    Kommentera


    • Tjena,

      Sök på: BASSZONE Carbon Handle på ebay. Bra och billiga vev. Det är klart att dom håller inte samma kvalité som ZPI eller Livre , men dom funkar fint. Länk:
      http://www.ebay.com/itm/100mm-BASSZO...item20e5d92cf9

      //T

      Kommentera


      • Idag fick jag hem min fathom star drag 25N från Devon anling centre.
        Kanske inte det mest exotiska man kan tänka sig, men i SE saluförs endast level wind-varianten, så det blev till att titta mot UK.

        Första intrycken: Gedigen och robust, men med ett lite billigt utseende. Inte för den målade alustommen, utan mer för eloxeringen som ser ut som guld...

        Spolen snurrar för evigt när man sätter fart på den och knarren är så högljudd att man får ont i öronen.

        Ska bli trevligt att prova den
        Bifogade filer

        Kommentera


        • Daiwa Ryoga Bay Jigging 1012, är det ngt att ha? Tänkte som spinnrulle efter gädda (tailbeten runt 100g). Osäker på kastegenskaper på denna då jag tolkar namnet som en "jiggingrulle", dvs mera vertikalt fiske. Har dålig koll på Ryoga men kostar $400 på rea. Verkar som det kommit en ny blå modell så rea på de gamla.

          Kommentera


          • Jag brukar ha en vikt aktiverad och använder magneten sen.
            Riktigt bra spole och lager till en ct rulle har TG. Ct rullar och passande tillbehör är ju deras grej..

            Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Ja jag vill fiskarna på turbåtarna ska behöva ducka när jag kastar från land

            Senaste funderingen är en krom Raket i CT modell samt en djup UT spole och ett par riktigt bra lager men som sagt vill jag först känna hur det är att kasta en hel dag utan spridare.

            Ni som fiskat med CT, är Mag bromsen att föredra eller jag klarar mig med en 6 pinnars ?
            Var hittar man dom bästa lagren för ändamålet ?

            Kommentera


            • Richard, är den här du menar? //T

              Kommentera


              • Gjorde precis första beställningen från Japan, en Calcutta CQ 100. Så nu står jag således inför den angenäma utmaningen att välja ett passande spö till rullen!

                Har ett St Croix LT till gäddfisket som jag gillar, så det lutar åt St Croix igen. Jag har ju sett att några här verkar ha erfarenhet av St Croix LT Bass som kanske kunde vara vänliga att ge lite input. Tänkte använda grejerna till abborrfiske och beten (jiggar, spinnare och små crankbaits) upp till 20g, de flesta är dock betydligt lättare. Själv sneglar jag på TBC71MF ("Plastics") och TBC72MM ("Small Cranker"). Jag inbillar mig att "Plastics" skulle kunna vara att föredra p.g.a. snabbare aktion? Vad tror ni andra?

                Kommentera


                • Grattis till en fin rulle!

                  Jag tror precis som du att TBC71MF är snabbare än TBC72MM. Dessutom det spö bör fungera något bättre med att styra jiggar tack vare sin toppigare aktion, men blir det mer cranks än jiggar då är det TBC72MM att föredra.
                  Jag var i samma sits som du och mitt val föll på ett TBC71MHXF istället, med tanke på att jag fiskar inte så mkt med cranks längre och polarens TBC72MM kändes lite för mjukt för min smak.

                  //T

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Richard, är den här du menar? //T

                    Anton, yes det är den jag menar. Vad tycker du? Trodde du bara fiskade Shimano??? Får förresten en Curado I nu i dagarna. Tycker den nya spolen och dess externa bromsljustering verkar intressant.

                    Kommentera


                    • Grattis till en fin rulle!

                      Jag tror precis som du att TBC71MF är snabbare än TBC72MM. Dessutom det spö bör fungera något bättre med att styra jiggar tack vare sin toppigare aktion, men blir det mer cranks än jiggar då är det TBC72MM att föredra.
                      Jag var i samma sits som du och mitt val föll på ett TBC71MHXF istället, med tanke på att jag fiskar inte så mkt med cranks längre och polarens TBC72MM kändes lite för mjukt för min smak.

                      //T
                      Tackar! Det blir nog mer jiggar än cranks skulle jag tro. Av vilken anledning valde du TBC71MHXF framför TBC71MF?

                      Och just det! Varifrån tar folk in spön över 7 fot? Ingen av de amerikanska handlare jag varit i kontakt med skickar spön längre än 7 fot, eller till hutlösa fraktpriser som gör det meningslöst att beställa utifrån överhuvudtaget.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 615 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 390 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 542 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 299 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X