Ursprungligen postat av Kolnej
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft
Collapse
X
-
Tänket är att du palmar din lågprofilrulle med din ickevevhand och byter inte grepp på hela dagen. Mycket greppvänligt om du frågar mig.
- Gillar 1
-
Dom härmarAbu's Fantasista beast spöUrsprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
är det den skumt bakåtlutade triggern? vad är tänket där?
själv skall jag nog köpa mig AvidX till det lilla gäddfiske jag bedriver
har ju ett mindre AvidX som jag är tvärnöjd med, kan ju numera ha odelade spö så då är det först och främst såna jag kollar efter
Lämna en kommentar:
-
är det den skumt bakåtlutade triggern? vad är tänket där?Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
Jag har nya varianten med palminggrepp, grymt skönt!
Lämna en kommentar:
-
Jag har nya varianten med palminggrepp, grymt skönt!Ursprungligen postat av Låg_Profil Visa inläggEfter att ha testat polarens Long Ranger så införskaffade jag lyxmodellen ganska asap.
Har du nya modellen med palminggrepp eller gamla med traditionell trigger?
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Efter att ha testat polarens Long Ranger så införskaffade jag lyxmodellen ganska asap.Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
Efter att ha kört några pass med mitt Long Ranger kan jag bara säga att de är värt varje krona.. Kastar långt som f*n, styvt nog för att kunna jerka hem ett bete och sätta krokar, utan att bli som en pinne vid drill, perfekt följsamt vid drill. Den perfekta blandningen utav sött och salt! Jag har kastat 130-140g med det och de utklassar andra spön jag haft i 140-160g klassen. 50-100g så skickar man dragen till månen utan ansträngning.
Har du nya modellen med palminggrepp eller gamla med traditionell trigger?
Lämna en kommentar:
-
Hej Stahre 87,Ursprungligen postat av stahre87 Visa inläggKöp suget slår till igen. Jag älskar daiwas prorex serie och har egentligen alla dom spön, i olika klasser jag behöver, och som överlappar varandra i viktklasser på beten osv.
Ändå vill jag ha ett till spö, av någon anledning.
Tänker att det ska va max 8fot, kasta 50-110g bekvämast, snabb klinga, lätt som en fjäder och kosta 1800kr max.
St croix top n tail, downsizer, ranger osv kommer jag säkert få tips om. Tycker de flesta st croix (som jag testat) upplevs för "klumpiga".
Prorex har jag så många så skulle vilja testa annat.
Funderar på ett klassiskt luna?
Daiwas Prorex serie är uppskattad av många skickliga fiskare världen över ....
Fråga gäddfiskaren Buster om råd att välja rätt och bra spön!
Old Firehand
Leif Engström
Senast ändrad av Old Firehand; 2019-07-15, 11:10.
Lämna en kommentar:
-
Tycker ju att st,croix mojo bass 7,11 är ett jäkla smidigt allround spö
Lämna en kommentar:
-
Köp suget slår till igen. Jag älskar daiwas prorex serie och har egentligen alla dom spön, i olika klasser jag behöver, och som överlappar varandra i viktklasser på beten osv.
Ändå vill jag ha ett till spö, av någon anledning.
Tänker att det ska va max 8fot, kasta 50-110g bekvämast, snabb klinga, lätt som en fjäder och kosta 1800kr max.
St croix top n tail, downsizer, ranger osv kommer jag säkert få tips om. Tycker de flesta st croix (som jag testat) upplevs för "klumpiga".
Prorex har jag så många så skulle vilja testa annat.
Funderar på ett klassiskt luna?
Lämna en kommentar:
-
Fick världens ha-begär på St Croix Mojo Catfish rod MCC80MF2
Ser ut att vara ett ultimat gäddspö enligt mina preferenser. 8 fot är klockrent, rejält frontgrepp vilket är ett måste, Medium/Fast action är perfekt, och upp till 3oz vilket brukar innebära att det kastar en bit över 100gr utan problem.
Nån som provat ett?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 968 visningar