Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Mangler Visa inlägg

Ok! Har du någon länk där man kan läsa om modellen?
    Nej,
    Spöna är ca 20 år gamla men i väldigt bra skick och designade för jerkbaitfiske. Väldigt fina och högkvalitativa muskyspön made in USA med SCIII grafit som St croix använder än idag. Har svårt att se att något spö för 1000kr idag har den känslan eller kvalitén.
    vade retro esox lucius!

Kommentera

• Letar efter ett spö upp till 300 gram kast vikt.
      Har hittat Abu garcia beast pro 270gr för 2200kr.
      Finns det något spö som är bättre i den prisklassen?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Robalm Visa inlägg
        Letar efter ett spö upp till 300 gram kast vikt.
        Har hittat Abu garcia beast pro 270gr för 2200kr.
        Finns det något spö som är bättre i den prisklassen?
        Hittar du på ett Savage Gear SG6 på rea så är det väldigt trevliga spön.

Kommentera

• Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

Hittar du på ett Savage Gear SG6 på rea så är det väldigt trevliga spön.
          Tack.
          Men det blev ett daiwa ags moster, har redan ett sådant men mindre modell som jag är nöjd med.

Kommentera

• Har införskaffat ett Daiwa prorex XR lazy pike 8'2 -120g för haspel med en Vanford FA, får återkomma med utlåtande.

Sen letar jag något med lite mer moderate - fast aktion till min Tranx, mer traditionellt spö då kanske man kan säga. Gärna runt 250+ i cm i längd. Tittar på Savage gear, kanske Fiskejournalens Browser V2 8'6 -150 g.
            Nån som testat det eller har andra tips runt 130-160g kastvikt som inte är så påkig?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Chatter Visa inlägg
              Har införskaffat ett Daiwa prorex XR lazy pike 8'2 -120g för haspel med en Vanford FA, får återkomma med utlåtande.

Sen letar jag något med lite mer moderate - fast aktion till min Tranx, mer traditionellt spö då kanske man kan säga. Gärna runt 250+ i cm i längd. Tittar på Savage gear, kanske Fiskejournalens Browser V2 8'6 -150 g.
              Nån som testat det eller har andra tips runt 130-160g kastvikt som inte är så påkig?
              Här har du en kort recension av Browser-spöt; https://attfiskastorgadda.blogspot.c...-spinnspo.html

Kommentera

• Ursprungligen postat av Chatter Visa inlägg
                Har införskaffat ett Daiwa prorex XR lazy pike 8'2 -120g för haspel med en Vanford FA, får återkomma med utlåtande.

Browser 150g är förmodligen byggt på samma klinga som deras gamla Custom predator -170g. I så fall så är det ett ruggigt trevligt spö, jag skulle till och med våga påstå att det är ett av de skönaste gäddspöna jag någonsin ägt. Det har tyvärr hamnat lite i skymundan mellan både kralligare och klenare spön, jag måste nog försöka att ge det lite mer fisketid i år.

Kommentera

• Ursprungligen postat av M. Pettersson Visa inlägg

Här har du en kort recension av Browser-spöt; https://attfiskastorgadda.blogspot.c...-spinnspo.html
                  Wow vilken leverans, stort tack för det!

nephilim Det är mycket möjligt. Tack för ditt svar! Låter som det är värt att spana närmare på då helt klart

Kommentera

• Blev övertalad i min lokala butik att köpa ett custom predator spö de hade kvast på rea. Mitt blev 8 fot 80g. Men jag blev förvånad . Riktigt trevlig klinga. Dock 2 saker jag inte gillade. Rullfästet. AC fästet är i mitt tycke hemskt. Ser ut att sitta samma på browser spöt. Och sen bakhandtaget som var löjligt långt.
                    Men det åtgärdade jag genom helt enkelt att kapa det. Custom predator är riktigt bra spön om man bortser från rullfästet och bakhandtaget. Han jag känner i butiken fiskar mycket med 8,6 som han lovordar. Är browser typ samma spö är det bara att handla.

Kommentera

• Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                      Blev övertalad i min lokala butik att köpa ett custom predator spö de hade kvast på rea. Mitt blev 8 fot 80g. Men jag blev förvånad . Riktigt trevlig klinga. Dock 2 saker jag inte gillade. Rullfästet. AC fästet är i mitt tycke hemskt. Ser ut att sitta samma på browser spöt. Och sen bakhandtaget som var löjligt långt.
                      Men det åtgärdade jag genom helt enkelt att kapa det. Custom predator är riktigt bra spön om man bortser från rullfästet och bakhandtaget. Han jag känner i butiken fiskar mycket med 8,6 som han lovordar. Är browser typ samma spö är det bara att handla.
                      Personligen tycker jag att det rullfästet sitter klockrent i näven, många andra spön har alldeles för liten trigger som verkar var anpassad efter små frökentassar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 831 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04