Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddspön en tråd om gäddpåkar, pinnar och kanske kvastskaft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Söker ett trevligt gäddspö som ska ha sin "sweetspot" mellan 40-70g . Söker ett spö med en aktion med lite styvare topp så böjkurvan börjar lite längre ner i klingan. Gärna en klinga som återhämtar sig snabbt. Ska vara för multirullar. Längd ca 8fot. Märke och pris är inte viktigast. Är dock inte intresserad av att betala för att någon gjort en klinga med tunnare väggar för att spara vikt. Är anti vikthets. Viktigast är att det är välbyggt med "rätt" komponenter och har en riktigt bra klinga som jag söker.
    vad rekommenderas?

    Kommentera


    • Kan tillägga att även ett bygge kan vara intressant om någon vet en bra passande klinga. Gamla CTS EST är en sjukt bra klinga. Men tillverkas tyvärr inte längre. Kanske någon butik har någon kvar?

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Söker ett trevligt gäddspö som ska ha sin "sweetspot" mellan 40-70g . Söker ett spö med en aktion med lite styvare topp så böjkurvan börjar lite längre ner i klingan. Gärna en klinga som återhämtar sig snabbt. Ska vara för multirullar. Längd ca 8fot. Märke och pris är inte viktigast. Är dock inte intresserad av att betala för att någon gjort en klinga med tunnare väggar för att spara vikt. Är anti vikthets. Viktigast är att det är välbyggt med "rätt" komponenter och har en riktigt bra klinga som jag söker.
        vad rekommenderas?
        Vad har du för favoritspö under 40g och över 70g idag?

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

          Vad har du för favoritspö under 40g och över 70g idag?
          De spöna skiljer sig väldigt mycket mot vad jag söker här. Under 40g är nog favorit CTS magspin 6,6 1,5oz. Över 70g fiskar jag ytterst sällan men de enda spöt som fixar det bra är shadow 74.
          Men här söker jag ett helt annat slags spö

          Kommentera


          • Jag har bara ett Svartzonker Black Series 7’9” 30-90g och det stämmer in på dina önskemål ur min synvinkel. Du får testa mitt om du vill.

            Kommentera


            • https://www.kunst-koeder-shop.de/spo...cht-ba2434.htm

              Kommentera


              • Mycket intressant spö. Har sneglat lite på det ett tag. Men hittar inte mycket info om det. Någon som har det som kan berätta lite?
                Mina huvudkandidater är sportex spöt och Bullseye beast boat cast 240.

                Kommentera


                • Är det någon som har erfarenhet av dom nya Savage gear sg6 alpha?

                  Kommentera


                  • Köpte mitt Sportex Black Arrow som i länken ovan i November -22 från Happy Angler och har fiskat med det några pass förra året. Spöt är lätt, har bra ryggrad, kastar långt och har bra känsla med tex en Pig jr fiskad med shallowskruv. Drillningsegenskaperna är bra, fiskarna brukar sitta kvar trots att jag använder enbart hullinglösa krokar. Så jag är nöjd med köpet. Rullen är en första generationens Revo Inshore.

                    Kommentera


                    • Vad är ideal kastvikt på spöt enligt dig?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 310 svar
                      263 363 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 534 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 851 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 150 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 357 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X