Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa Prorex-spön
Collapse
X
-
Jag har båda du funderar över. Dom är rätt så lika i klingan. Xr känns mer påkostat och känns lättare o smidigare. Prorex är väldigt prisvärt men tycker nog prisskillnaden mellan dom är högst rimlig o väljer jag ett är det helt klart xr
-
Ni som har testat olika modeller av spöt, är det värt de extra hundralapparna att köpa en XR modell istället för instegsmodellen (i detta fallet 120g spöt)? Instegsmodellen ser väldigt prisvärd ut men XR ligger inte helt utanför budget.
Lämna en kommentar:
-
Det var synd, hade varit tufft!Ursprungligen postat av Aspir3 Visa inläggTro mig. Jag har letat xD men verkar bara finnas ebay-linor som är lika lila som spödetaljerna...
Lämna en kommentar:
-
Tro mig. Jag har letat xD men verkar bara finnas ebay-linor som är lika lila som spödetaljerna...Ursprungligen postat av outkaszt Visa inläggTack, det känns riktigt grymt detta spö. Dock är det synd att jag inte hade kvar min lila raket, den hade ju suttit som en smäck på detta spö. Men man kanske får leta sig en lila lina bara för att
Lämna en kommentar:
-
Tack, det känns riktigt grymt detta spö. Dock är det synd att jag inte hade kvar min lila raket, den hade ju suttit som en smäck på detta spö. Men man kanske får leta sig en lila lina bara för attUrsprungligen postat av Aspir3 Visa inläggGrattis till ett grymt bra spö! Du kommer vara grymt nöjd!
Lämna en kommentar:
-
Såg detUrsprungligen postat av Aspir3 Visa inläggJag äger både XR 8' 10-40 och XR 2500RA-rullen. Har skrivit en liten recension på sida 23, ganska långt ner
finns även bilder!
Dock tänkte jag på vanliga Prorex, men kul att du är nöjd med den dyrare serien.
Lämna en kommentar:
-
Grattis till ett grymt bra spö! Du kommer vara grymt nöjd!Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]94770[/ATTACH]
Inte hade dem fått in PX spöt. Så jag passade på att klämma och känna på ett XR och det satt fast i handen, gick inte få lös så jag fick åka därifrån betydligt fattigare än jag tänkte från början. Vid provkast trodde jag rullen skulle explodera, å så den skrek (positivt). Aldrig kastat tyngre beten och denna jag provade var bara 65g. Den kom lååååååångt
Kunde inte varit nöjdare, eller jo om spöt var gratis. Annars topp!
Lämna en kommentar:
-
Inte hade dem fått in PX spöt. Så jag passade på att klämma och känna på ett XR och det satt fast i handen, gick inte få lös så jag fick åka därifrån betydligt fattigare än jag tänkte från början. Vid provkast trodde jag rullen skulle explodera, å så den skrek (positivt). Aldrig kastat tyngre beten och denna jag provade var bara 65g. Den kom lååååååångt
Kunde inte varit nöjdare, eller jo om spöt var gratis. Annars topp!
Lämna en kommentar:
-
har ju sedan en tid tillbaka ett Daiwa Prorex AGS PXAGS772HFB 2pc 40-80g som jag verkligen är kär i.
fick i veckan hem ett Daiwa Prorex XR PXX742MFB 2pc 10-30g.
man märker av att det är en tusing billigare.lite fetare rullfäste är väll det mest noterbara.
satt på en shimano scorpion på det och den sitter som en smäck.
ruskigt toppigt men rappt.
får nog säga att jag ångrar att jag snålade lite och köpte xr, du får så mycket mer för bara en tusing till.
man blir kräsen av att fiska med ags.
Lämna en kommentar:
-
Jag äger både XR 8' 10-40 och XR 2500RA-rullen. Har skrivit en liten recension på sida 23, ganska långt nerUrsprungligen postat av Broken arrow Visa inläggFunderar att titta själv på ett Daiwa Prorex bland annat. Då mer haspel än multirulle och inte så grova drag
Någon som provat deras 8" 5-25 eller 10-40? sen finns dessa spön inte med i svenska katalogen (inte hittat någon utländsk PDF katalog heller med dessa spön, bara på Daiwa´s engelsk hemsida). Är det mer topp på dessa spön och snabba spön?
finns även bilder!
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 883 visningar