Ursprungligen postat av Dfishing
Visa inlägg
Fint lätt spö men inte riktigt vad jag söker efter. Den riktiga klassningen är snarare 140-150g, vilket jag gillade.
Spöt är väldigt toppigt och snabbt, någonstans mellan fast och extra fast, påminner om mitt lättare spö när jag jiggfiskar abborre/gös på större djup med tyngre skallar.
Kastar ok, upplever inte att spöt hjälper mig dänga iväg betena nämnvärt vilket är synd.
Saknar ett greppvänligt handtag framför rullen, med 9fot spön vid riktigt långsamt spinnfiske kan det ibland vara skönt att greppa framför rullen, men där är det en liten fläck EVA och sedan vilar större delen av handen på en iskall klinga.
Drilla fisk är inte särskilt kul, med en stum flätlina och den toppiga snabba aktionen upplever jag spöt som väldigt väldigt styvt och känner hur jag när som helst kan tappa fisken jag håller på drilla, spöt absorberar inte huvudskakningarna som jag vill och jag upplever att jag tappar mer fisk.
Utseende 4 av 5
Kast 2 av 5
Krokning 4 av 5
Drillning 2 av 5
Komfort 3 av 5
Känsla 3 av 5
Spöt värt pengarna? Nej inte enligt mig, förväntade mig mer av ett spö över 3000kr.
Är det någon som kan tipsa om en 9fotare som har djupare aktion, laddar bra vid kast och som har ett handtag framför rullfästet?
Kastvikt 120-170g
Lämna en kommentar: