Bomber Herky Jerky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber Herky Jerky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Aremyr lär dig historien!!! Jag tror har att mer koll än dig!! Trumman fick sina första jerkpass med mig! Buster är min svåger och jag fiskade med BJ långt innan de fanns på marknaden, Att ni gör en pinsam kopia är ett skämt. Så lågt när det finns så mkr bra beten. Om du inte tror mig slå en signal till CWC,
    Sen kom inte och snacka om en Flipper!!! Om du kunnat något hade du vetat att Flipper i början snarare är tänkt som en jigg än jerk( ring gärna PA och fråga) Ljug inte om en kopia det kommer bara slå tillbaka!

    Herky Jerky är det största skämtet på riktigt länge!!!!
    Och jag tror det kommer bli flopp, framförallt när man ljuger!!!!!!!!
    Senast ändrad av Gös Jonas; 2009-03-24, 22:52.

    Kommentera


    • #32
      Gillar i høgsta grad jerk! Men det hær betet uppfattas bara som en billigt sætt att få del av en marknad. Business as usuall.. Har inget med mina, eller någon annans chanser att kunna uppleva ett bra fiske. Finns redan BJ, som den ær en exakt kopia på.. Hade den kommit från ngn annan firma som ær væl inkørd på kopiering. Fladen, fairpoint, svendsen.. Hade jag inte blivit førvånad, men att Bomber kommer med något sådant hær?? Stæller man sig i samma kategori som de som har kopierat Bomber 16A mfl.. Inte ett dugg bættre sjælva! Och det blir ænnu fånigare nær du lite kæckt skall spela "go gubbe" och hævda att ju det fångar fisk, det som ær huvudsaken..
      Tror och hoppas att det blir en superflopp, drænerar intresset.. Nej kom med något nytt, revolutionerande, som ger de som køper det en "edge". Något man kan førvænta sig av Bomber?
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
        En kvalitets BJ är väl inte fel! Men Fladens Melvin vågar ingen göra en kopia av
        Som ær ett førsøk till kopia på Salmo Slider..
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Draugen Visa inlägg
          Nån som har mer info. om detta? Är klassiska betestillverkaren Bomber på väg med en ny jerkbait?



          ...D...
          8.2 113cm i novemer . Klart gäddan inte hade koll på läget

          Kommentera


          • #35
            Tja kanske ett bra namnval ändå!!!

            Meaning of Herky Jerky (Urban dictionary)

            Motion sickness, or any other sickness, such as the flu, that induces nausea and vomiting.


            ...D...

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
              8.2 113cm i novemer . Klart gäddan inte hade koll på läget
              Håller med, stort huvud hade den i alla fall Hade drabbats av de långa smalas förbannelse i ett par veckor med enbart gurkor... Nu däremot börjar dom lägga på sig och bli korta och tjocka istället Dom där andra som är både långa och tjocka, dom får man väl bara på orginalbeten kanske

              David,Jenk, Gös Jonas, ledsen för eventuella påhopp av era tankar och värderingar men en sak måste ni hålla med om. Blyfritt måste i alla fall vara bra, eller? Sen om det är revoltionerande eller inte det får vara en annan sak

              Nä nu lämnar jag datorn för ett tag framöver då det blir ett eftermiddagspass med både Bomber, buster, big bandit, 4 play, salmo slider, hellhound. Dock ingen Melvin i hinken

              Skitfiske från en go gubbe

              Kommentera


              • #37
                Pinsamt, funkar säkert nästan lika bara som Buster, men korkat ur marknadssynpunkt. Buster finns redan och säljer som smör, sen kan man tycka vad man vill om de, men ingen behöver ännu en likadan. Bomber som själva råkat ut för alla dessa kopior på 15a och 16a...
                Gädda & Jäger
                www.gaddajager.se

                Kommentera


                • #38
                  Ja riktigt pinsamt ! Tror att om jag mailade någon på Pradco skulle de inte ha så bra koll! Kännns inte som Pradco släpper en BJ-kopia utan snarare Wiggler ! Färgerna är ju knappast "Bomber".
                  Skall kolla med amerikanerna om de säljs "råa"
                  Krokarna känns inte heller så mkt Bomber men kanske har Pradco bytt leverantör?
                  Nä man försöker gömma kopian under namnet Bomber och jag tror det blir en flopp.
                  Inget ont om Aremy men jag tror det finns fula fiskar bakom.

                  Som sagt finns så många duktiga betessmidare i Sverige att man kunnat göra ett sammarbete med någon av dem istället för en kopia. Just att det är en kopia gör att det inte riktigt känns som en äkta Bomber även om Pradco tillverkar. Det har aldrig varit deras grej att kopiera. Nä tror detta är ett svenskt påfund som kommer uppdagas, var så säkra.

                  Hoppas ingen köper skämtet!

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                    Garvade när jag såg den! Vadå Ace Flipper??? Det är en BJ kopia! Spom Jenk och andra skrev varför inte komma på något eget. Finn sjukt mycket duktiga baitmakers i svedela men istället gör man en kopia!!! ETT SKÄMT!!!
                    Hej - Jonas; Om Gordon Griffiths Ace Flipper är en kopia av Buster Jerk har jag en liten fråga till dig. Hur kommer det sig att jag själv både hade och fiskade med Ace Flipper flera år innan originalet såg dagens ljus? Underliga äro Herrens vägar....
                    Nothing is for ever!
                    Old Firehand
                    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
                      Snælla ngn! Kom och skjut mig på næra håll med ngt grovkalibrigt! Så tråkigt och ointressant så klockorna stannar.. En Busterkopia, lagom till nær alla har fyllt upp lådorna med Buster.. Bomber, ett av værldens bæsta beten? Kan inte bættre.. (misstænker dock att det hær ær en grej av svensk återførsæljare som vill vara med på jerk/busterjerk tåget, ngra år efter det gått?)
                      Hej David L; Alla vill vara med och åka! Några får kasta sig ombord på sista vagnen. Det här med att kopior kopieras kommer aldrig att upphöra... Snälla, Snälla....
                      Save the Big Ones for me!
                      Old Firehand
                      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
                      Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-25, 09:05.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 088 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                      13 svar
                      2 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                      39 svar
                      3 283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      1 008 svar
                      153 745 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Test005
                      av Test005
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 055 svar
                      203 323 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X