Bomber Herky Jerky - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bomber Herky Jerky

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
    Med risk for att verka dryg. Vilket javla skamt! Vad tillfor den? Kunde varit coola jerks i typ fegis fargen och sa kommer de med en ful kopia av BJ. Det finns ju har manga duktiga svenska baitmakers som helst. Pynta en av dem och gor ett coolt bomber jerk istallet for detta ( om de inte kan ta fram ett eget jerk pa pradco fabriken).
    Hallo Yankee Boy; Bomber Bait Company, Gainesville i Texas tillverkade Bomber Jerkbaits redan för cirka 30 år sedan och de fanns med i Bombers kataloger ända fram till 1989, året då Bomber köptes upp av PRADCO. De hette Bomber Jerk Bait och fanns i tre storlekar Nr 4300, 4400 och 4500. Utseendemässigt påminde Bomber Jerk Bait om en förlängd Heddon X2500 "Lucky 13" med lite grövre bakkropp för ökade kastlängder och var tillverkade i cederträ. Träffas vi någon fler gång, innan jag kastat in handduken, kan du påminna mig att ta med några gamla Bomber Jerk Bait 4500 att visa dig. I PRADCO´s kataloger presenteras årligen Bomber 16A och Bomber 17A som jerkbaits. Har du testat att jerka med en Bomber 16A. Även om du inte tror på det jag skriver har jag faktiskt fått ganska många skapliga Gäddor vid jerkfiske med Bomber 16A. Den första Gäddfiskare jag sett tillämpa jerkfisketekniken med en Bomber B16A-XRT var Christer Rockström, Team Saida. Det var någon gång i slutet på 1980-talet när Christer Rockström (New York Rangers), Håkan "Hågge" Andersson (Detroit Red Wings) och jag fiskade Gädda på Blistafjärden väster om Gålö. På den tiden var jag tillsammans med Ivar Gustavsson och Lennart Wallenberg medlem i Stockholms Sportfiskeklubb....
    Nothing is for ever!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
    Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-25, 09:37.

    Kommentera


    • #42
      OF detta är iaf ingen "Bomber" oavsett att Pradco tillverkar! Det är en Wiggeler kopia av BJ.

      Kommentera


      • #43
        Alla eller åtminstone de flesta fiskare har väl någon gång "jerkat" med wobbler eller andra beten ?Faller sig naturligt att man framför allt om fisket går trögt trixar lite extra med betet.Kanske redan på stenåldern? Utgår från det Själv provade jag det redan i början på -60-talet..Har fö pb på insjööring långt före"jerktrenden" på en wobblerkopia, hemmamålad med glitter helt utan egen gång..Helt livlös vid invevning..Precis efter andra knixet.."dödsryckningen" av den skadade "fisken" smällde det...

        Inget eller åtminstone få saker är helt nytt under solen..
        Senast ändrad av Hemi; 2009-03-25, 12:08.

        Kommentera


        • #44
          OF BJ är ingen koipia på en en Flipper de är inte ens lite lika ! Jag har redan en gång berättat för dig hur det var. Slå huvudet i väggen 10 gånger så kommer du kanske på det.

          Kommentera


          • #45
            OF har uppenbart aldrig fiskat med en flipper.

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
              OF detta är iaf ingen "Bomber" oavsett att Pradco tillverkar! Det är en Wiggeler kopia av BJ.
              Hej Jonas; Se det som ett försök att få vara med på tåget...även om det blev längst bak i sista vagnen! Mina egna LEF-färger från anno dazumal på Bomber och Swim Whizz LEF1 - LEF16 har Wiggler AB nu döpt om till WIGG1 - WIGG16..
              Nothing is for ever!
              Old Firehand
              www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                Aremyr lär dig historien!!! Jag tror har att mer koll än dig!! Trumman fick sina första jerkpass med mig! Buster är min svåger och jag fiskade med BJ långt innan de fanns på marknaden, Att ni gör en pinsam kopia är ett skämt. Så lågt när det finns så mkr bra beten. Om du inte tror mig slå en signal till CWC,
                Sen kom inte och snacka om en Flipper!!! Om du kunnat något hade du vetat att Flipper i början snarare är tänkt som en jigg än jerk( ring gärna PA och fråga) Ljug inte om en kopia det kommer bara slå tillbaka!

                Herky Jerky är det största skämtet på riktigt länge!!!!
                Och jag tror det kommer bli flopp, framförallt när man ljuger!!!!!!!!
                Vad tycker du om den här då Gösjonas?
                http://highlandpredators.blogspot.com/

                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
                  OF har uppenbart aldrig fiskat med en flipper.
                  Hej Yankee Boy; Jag har mina ACE Flipper hängandes på insidan i min kylbox och fick dem av Gordon Griffith som varuprover på en EFTTEX-mässa i Amsterdam för 10-12 år sedan. Några Gäddbett är det allt på mina ACE Flipper, men du tror säkert att jag själv hackat på dem med en kniv.... Gädda tror du väl aldrig att jag lyckats fånga någon...
                  Go for the Big Ones!
                  Old Firehand
                  www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
                    OF BJ är ingen koipia på en en Flipper de är inte ens lite lika ! Jag har redan en gång berättat för dig hur det var. Slå huvudet i väggen 10 gånger så kommer du kanske på det.
                    Jonas; Du vet lika bra som jag att Buster Jerk är en kopia av ACE Flipper, men det kan också vara något jerkbete från Holland som är föregångare till både Buster Jerk och ACE Flipper. Vem vet? Egentligen har det ingen betydelse. Hade inte Torbjörn "Buster" Odén (f.d. Jensen) fått vara med Stefan "Trumman" Trumstedt och fiska 15-kilos Gäddor nere i reservatet Eriksberg och varit huvudrollsinnehavare i gäddfiskefilmen "Gäddfeber" hade nog inte Buster Jerk fått den enorma försäljningsframgång som betet klart och tydligt haft...
                    Nothing is for ever!
                    Old Firehand
                    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

                    Kommentera


                    • #50
                      Nej OF BJ är ingen Flipper (Dolphin) de är inte speciellt lika.
                      De första Dolphin var tänkta att imitera en betesfisk som står med huvudet och betar mot botten och skulle sedan dras uppåt. Numer finns det Jerkversioner tack vare PA.

                      Du precis som jag som gillar Bomber borde tycka det är konstigt att de gör en kopia.
                      Skulle som sagt vilja veta hurmkt Pradco vet, den finns iaf bara i Svedala.
                      Lackas den på Pradco? Luktar Wigglerkopia lång väg och du behöver inte skydda eländet.
                      För mig får de göra hur mkt kopior som helst men det är tragiskt när det finns så många andra bra beten att vidarutvckla i plast för massproduktion. En del med Zonker, MB79 eller någon annan hade både varit snyggare samt säkerligen bättre ur försäljningsynpunkt.

                      Tror inte de lackas av Pradco samt varför sitter det Mustad på dem???
                      Ett Wigglerbete är vad det är oavsett fabrik.

                      Se skillnaden.
                      Bifogade filer

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 103 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                      13 svar
                      2 926 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gädd-jos  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                      39 svar
                      3 283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Mathias 70  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      1 008 svar
                      153 757 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Test005
                      av Test005
                       
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 055 svar
                      203 327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X