Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bomber Herky Jerky
Collapse
X
-
OF BJ är ingen koipia på en en Flipper de är inte ens lite lika ! Jag har redan en gång berättat för dig hur det var. Slå huvudet i väggen 10 gånger så kommer du kanske på det.
-
Alla eller åtminstone de flesta fiskare har väl någon gång "jerkat" med wobbler eller andra beten ?Faller sig naturligt att man framför allt om fisket går trögt trixar lite extra med betet.Kanske redan på stenåldern? Utgår från det Själv provade jag det redan i början på -60-talet..Har fö pb på insjööring långt före"jerktrenden" på en wobblerkopia, hemmamålad med glitter helt utan egen gång..Helt livlös vid invevning..Precis efter andra knixet.."dödsryckningen" av den skadade "fisken" smällde det...
Inget eller åtminstone få saker är helt nytt under solen..Senast ändrad av Hemi; 2009-03-25, 12:08.
Lämna en kommentar:
-
OF detta är iaf ingen "Bomber" oavsett att Pradco tillverkar! Det är en Wiggeler kopia av BJ.
Lämna en kommentar:
-
Hallo Yankee Boy; Bomber Bait Company, Gainesville i Texas tillverkade Bomber Jerkbaits redan för cirka 30 år sedan och de fanns med i Bombers kataloger ända fram till 1989, året då Bomber köptes upp av PRADCO. De hette Bomber Jerk Bait och fanns i tre storlekar Nr 4300, 4400 och 4500. Utseendemässigt påminde Bomber Jerk Bait om en förlängd Heddon X2500 "Lucky 13" med lite grövre bakkropp för ökade kastlängder och var tillverkade i cederträ. Träffas vi någon fler gång, innan jag kastat in handduken, kan du påminna mig att ta med några gamla Bomber Jerk Bait 4500 att visa dig. I PRADCO´s kataloger presenteras årligen Bomber 16A och Bomber 17A som jerkbaits. Har du testat att jerka med en Bomber 16A. Även om du inte tror på det jag skriver har jag faktiskt fått ganska många skapliga Gäddor vid jerkfiske med Bomber 16A. Den första Gäddfiskare jag sett tillämpa jerkfisketekniken med en Bomber B16A-XRT var Christer Rockström, Team Saida. Det var någon gång i slutet på 1980-talet när Christer Rockström (New York Rangers), Håkan "Hågge" Andersson (Detroit Red Wings) och jag fiskade Gädda på Blistafjärden väster om Gålö. På den tiden var jag tillsammans med Ivar Gustavsson och Lennart Wallenberg medlem i Stockholms Sportfiskeklubb....Ursprungligen postat av Jenk Visa inläggMed risk for att verka dryg. Vilket javla skamt! Vad tillfor den? Kunde varit coola jerks i typ fegis fargen och sa kommer de med en ful kopia av BJ. Det finns ju har manga duktiga svenska baitmakers som helst. Pynta en av dem och gor ett coolt bomber jerk istallet for detta ( om de inte kan ta fram ett eget jerk pa pradco fabriken).
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-25, 09:37.
Lämna en kommentar:
-
Hej David L; Alla vill vara med och åka! Några får kasta sig ombord på sista vagnen. Det här med att kopior kopieras kommer aldrig att upphöra... Snälla, Snälla....Ursprungligen postat av DavidL Visa inläggSnælla ngn! Kom och skjut mig på næra håll med ngt grovkalibrigt! Så tråkigt och ointressant så klockorna stannar.. En Busterkopia, lagom till nær alla har fyllt upp lådorna med Buster.. Bomber, ett av værldens bæsta beten? Kan inte bættre.. (misstænker dock att det hær ær en grej av svensk återførsæljare som vill vara med på jerk/busterjerk tåget, ngra år efter det gått?)
Save the Big Ones for me!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!Senast ändrad av Old Firehand; 2009-03-25, 09:05.
Lämna en kommentar:
-
Hej - Jonas; Om Gordon Griffiths Ace Flipper är en kopia av Buster Jerk har jag en liten fråga till dig. Hur kommer det sig att jag själv både hade och fiskade med Ace Flipper flera år innan originalet såg dagens ljus? Underliga äro Herrens vägar....Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggGarvade när jag såg den! Vadå Ace Flipper??? Det är en BJ kopia! Spom Jenk och andra skrev varför inte komma på något eget. Finn sjukt mycket duktiga baitmakers i svedela men istället gör man en kopia!!! ETT SKÄMT!!!
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Lämna en kommentar:
-
Ja riktigt pinsamt ! Tror att om jag mailade någon på Pradco skulle de inte ha så bra koll! Kännns inte som Pradco släpper en BJ-kopia utan snarare Wiggler ! Färgerna är ju knappast "Bomber".
Skall kolla med amerikanerna om de säljs "råa"
Krokarna känns inte heller så mkt Bomber men kanske har Pradco bytt leverantör?
Nä man försöker gömma kopian under namnet Bomber och jag tror det blir en flopp.
Inget ont om Aremy men jag tror det finns fula fiskar bakom.
Som sagt finns så många duktiga betessmidare i Sverige att man kunnat göra ett sammarbete med någon av dem istället för en kopia. Just att det är en kopia gör att det inte riktigt känns som en äkta Bomber även om Pradco tillverkar. Det har aldrig varit deras grej att kopiera. Nä tror detta är ett svenskt påfund som kommer uppdagas, var så säkra.
Hoppas ingen köper skämtet!
Lämna en kommentar:
-
Pinsamt, funkar säkert nästan lika bara som Buster, men korkat ur marknadssynpunkt. Buster finns redan och säljer som smör, sen kan man tycka vad man vill om de, men ingen behöver ännu en likadan. Bomber som själva råkat ut för alla dessa kopior på 15a och 16a...
Lämna en kommentar:
-
Håller med, stort huvud hade den i alla fallUrsprungligen postat av pasi75 Visa inlägg8.2 113cm i novemer . Klart gäddan inte hade koll på läget
Hade drabbats av de långa smalas förbannelse i ett par veckor med enbart gurkor... Nu däremot börjar dom lägga på sig och bli korta och tjocka istället
Dom där andra som är både långa och tjocka, dom får man väl bara på orginalbeten kanske 
David,Jenk, Gös Jonas, ledsen för eventuella påhopp av era tankar och värderingar men en sak måste ni hålla med om. Blyfritt måste i alla fall vara bra, eller? Sen om det är revoltionerande eller inte det får vara en annan sak
Nä nu lämnar jag datorn för ett tag framöver då det blir ett eftermiddagspass med både Bomber, buster, big bandit, 4 play, salmo slider, hellhound. Dock ingen Melvin i hinken
Skitfiske från en go gubbe
Lämna en kommentar:
-
Tja kanske ett bra namnval ändå!!!
Meaning of Herky Jerky (Urban dictionary)
Motion sickness, or any other sickness, such as the flu, that induces nausea and vomiting.
...D...
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
276 315 visningar