Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En Shimano Stradic FC 1000 första gick som skit fick den utbytt och även denna gick som skit så nu sitter den på ett pimpelspö det enda den duger till!!
    Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
      En Shimano Stradic FC 1000 första gick som skit fick den utbytt och även denna gick som skit så nu sitter den på ett pimpelspö det enda den duger till!!
      Jag tycker att det verkar som att Shimano har tappat lite. Jag har struntat i Shimano sedan jag torrvevade sönder en ny Aero AR-C C14. Dessa är ju inte deras dyraste rullar men ändock en bit över budget- och mellanprisklassen. Nu har jag provat de billigare Penn Battle (tyngre och råare javisst) och de har funkat tillfredsställande. Har även lagt en beställning på nya Daiwa baitrunners, tror mycket på Daiwa-rullarna

Annars är det nog fiskekläder (från sportfiskemärken) som är de överlägset sämsta köpen. Mina jaktkläder i samma prisklass och ibland under är hästlängder bättre.
      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

• Jag vill nu mer provveva på alla haspelrullar från shimano som jag köper, har flera andra som går superbt men rekommenderar alla att provveva deras haspelrullar innan köp, även daiwas har jag upplevt rejäl skillnad på mellan rullar av samma modell i en och samma butik.
        Det är lite trist att behöva göra då iaf jag inte anser att en t.ex en Stradic är en billig rulle......
        Dock inte upplevt detta problem hos nån av ovanstående tillverkares multi eller lågprofiler.
        Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

• Flying Lure från TV-shop. den fick jag inte en enda fisk med

Kommentera

• Jag kanske gör någonting grovt fel med dessa, men helt klart Bandit Tail. Både paddel- och tailversionen.
            Gången är rätt kass och de verkar i stort sett vara någon slags jack-of-all-trades master of none... Vill jag ha tail action är en stor curly jigg eller ett renodlad tailbete betydligt bättre och vill jag ha fin gång är en jerk med liten tail likt McMy sju resor bättre.

Kommentera

• Monofil lina Sufix. Brast för inget och otroligt elastisk. Ren skit. Dyr var den också.
              Flätlina från Ron Thompson. Fransar sig direkt.
              Vadare från Ron Thompson. Neopren. Började läcka efter en säsong.
              Wobblers från fiskeflugor.se. Köpte ett gäng. Började prova några, men de wobblade inte! Fiskar med andra wobblers istället.
              Håller med om att det är dyrt att köpa billigt.
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

• Senaste köpet jag var missnöjd med var en Revo S gen 3 ( vit ) den kastar uselt och ger ett inte allt för angenämt ljud ifrån sig.

Kommentera

• Skitter pop

Jag var sååååååå sugen på den när den först släpptes..än idag har den 0 hugg, inte ens en dag när man kan kasta vad som helst så leverar den!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Knug87 Visa inlägg
                    Skitter pop

Jag var sååååååå sugen på den när den först släpptes..än idag har den 0 hugg, inte ens en dag när man kan kasta vad som helst så leverar den!
                    Du måste göra något fruktansvärt fel, är du säker att du fiskar i vattnet?

Skitter pop är de ena betet som får borrarna å bli så arga så dem slåss om den, gillar dock inte kast längden på den. En liten sne wind så flyger den i väg några meter åt sidan... Men den levererar vart den än landar, om där nu finns något dvs.
                    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
                      Du måste göra något fruktansvärt fel, är du säker att du fiskar i vattnet?

Skitter pop är de ena betet som får borrarna å bli så arga så dem slåss om den, gillar dock inte kast längden på den. En liten sne wind så flyger den i väg några meter åt sidan... Men den levererar vart den än landar, om där nu finns något dvs.
                      Du jag har tänkt exakt samma sak!

Jag måste göra något galet, men jag har fiskat ytbeten och annat i 24 års tid så vettefan! eller så är det några hybrider här som verkligen har något emot betet! Jävla weird är det! Samma dag jag inte fick på skittern fick jag borrar på ett stort jäkla jerkbait så dom var i stöten

fattar inte

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 686 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist