Fenwick ironfeather - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick ironfeather

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har också skaffat mig en till vätterfisket efter turbosilver. Inte direkt fula rullar
    Bifogade filer

Kommentera

Vacker sak fast jag föredrar den gröna färgen

Kommentera

Blå är nog min favorit. En variant av C4 med handskvänlig vev
        Bifogade filer

Kommentera

Här är också ett snyggt mellanting http://www.youtube.com/watch?v=8Re_CvWdVog jag har aldrig testat en CT rulle men självklart kastar den bättre en CS rullarna, lin-spridaren tar en hel del, därför jag kör med 6500 och inte 5500 modellerna, skall bli kul när jag hämtat min curado 301 nu i helgen, första låg-profilaren till tyngre beten på många år, var det 2011 dom blev gröna ????

Kommentera

Släpptes väl 2009. Ja, lyckas du kasta sönder en 301 Manson, då är du inte dålig.

Kommentera

Hade tänkt ge den ett försök , något speciellt man ska tänka på om man vill kasta sönder dom ????

Revon kan jag berätta hur man gör, bara att ta ett 40gr lätt-kastat kust-bete och rigga den på ett Fenwick Ironfether, sedan tar man i vad man går för vid kast, brukar inte ta så värst lång tid innan miss-ljuden kommer varefter det känns mer och mer som att veva en kaffe-kvarn och till slut är den kass, detta brukar ta allt mellan 2-6 timmar (för mig)....

Jag köper denna för att ha till kust-fisket inget annat och litar på att den håller, har sett den i 2 färger därför jag är lite osäker på års-modeller, men om 2010 är den alltså grön ????

Får den för runt halva det svenska rea-priset så svårt att låta bli

Kommentera

Han du en hammare till hands , då kan det ta en sekund....
                Kör på vilken du tycker mest om. Den gröna har några små förbättringar, fast inget som kommer att påverka rullens kapacitet/beteende på något sätt.

Häls /T
                Senast ändrad av tonyex; 2011-12-16, 20:43.

Kommentera

Jag är svag för den gröna färgen, annars ser den ut som en Revo och det tycker jag inte om Hur är det med inställningarna på dom, c-vikter m.m. som en amb eller något annat att fundera på???

Kommentera

Mkt stabil rulle. Den har c-vikter. Kör på två från början. Bifogar en gammal bild:

Häls /T

Kommentera

Då får det bli en grön sådan , kommer att ha den till beten runt 30gr ihop med min Record 51, hittar jag den högervevad kör jag på det, skönt att kunna byta vev-hand vid långa fiske-pass (föredrar höger-vev) tyngre beten kommer jag att fortsätta med mina CS Rocket 6500 dessa rullar kommer jag aldrig att sluta använda.....

Kommer att hamna på Fenwick Ironfether II eller Momentum 16-54 gr 11 fotare,,, skall bli mycket spännande, första japanska låg-profilaren

Är det 6 vikters eller den har något annat system för C-Vikterna??? Går det att fästa och lossa dom som på en Amb eller man måste plocka bort dom??? Kan man köra utan mek-broms ??

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04