Det jag menar är att kineserna kan tillverka proffs kvalité. Om det får kosta! Det är nog oftast där det felar. Det ska vara BILLIGT! Och då får vi kvalité där efter..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fenwick ironfeather
Collapse
X
-
Kineserna kan göra bra saker om det är beställnings-jobb med kontrollanter från dom utländska uppdragsgivarna , men rent Kinesiska billighets-prylar brukar va skräp...... Är väl som när Mercedes försökte få en SUV tillverkad i USA för den Amerikanska marknaden, det tog inte lång tid före dom plockade hem tillverkningen igen, Amerikanerna klarade inte av Tysk Kvalitet så dom blev rädda
Kommentera
-
Mycket möjligt att det var med. Det hängde något som det brukar i ringen. Klippte bort det, men tror jag har kvar det hemma.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggFick du med samma lilla garanti-sedel som jag har på mina, ett kort med info och 5 års garanti som hänger i spö-ringen och är stämplad av butiken med inköpsdatum och plats???
Kommentera
-
Vänta nu, jag tror att du har köpt ett fint spö, så jag menar inte att just ditt spö ska gå av i första kastet.
Fenwick i Kanada, hade tillverkningsmetoder som var väldigt liknande vad st croix har (de dyraste st croix från avid och uppåt) och detta gör att klingan får dessa fantastiska egenskaper som dom besitter.
Kan kineserna leverera samma kvalité för mindre pris , då är alla vi glada. Däremot det kan finnas några kanadensare som är mindre glada då...
Häls /T
Kommentera
-
Jag tvivlar inte på dina st croix spö heller båda ligger i den högre klassen av vad som säljs här, jag har alltid varit nöjd med mina Fenwick till kust-fiske men skulle som jag sagt tidigare inte ha dom till fiske i Malmö kanal där vill jag ha ett riktigt styvt spö, kommer att titta i Danmark nu över helgen och hämta ett Hardy Marksman, typiskt idiot-köp, detta spö har ingen funktion i min samling men vill prova ett
Kommentera
-
Tyvärr brukar väl knappast priset för konsumenterna sjunka för att de flyttar tillverkningen till lågpris länder med slavlöner. Det är som du säger, man får bara hoppas kvalitén inte sjunker istället.
Det är det enda som kan sjunka för priset har jag aldrig sett blivit billigare när tillverkningen flyttas!
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggVänta nu, jag tror att du har köpt ett fint spö, så jag menar inte att just ditt spö ska gå av i första kastet.
Fenwick i Kanada, hade tillverkningsmetoder som var väldigt liknande vad st croix har (de dyraste st croix från avid och uppåt) och detta gör att klingan får dessa fantastiska egenskaper som dom besitter.
Kan kineserna leverera samma kvalité för mindre pris , då är alla vi glada. Däremot det kan finnas några kanadensare som är mindre glada då...
Häls /T
Kommentera
-
Jag blev förvånad att quadrant fick samma pris som mitt Ironfether II det måste ju va någon uppdatering , mitt kostade 2995 i svenska butiker fram tills dom släppte Momentum, då gick priset upp till 3495
Egentligen är det skit samma jag är helnöjd med mina Fenwick spö och det är vad som har betydelse för mig.....
Kommentera
-
Samma pris?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggJag blev förvånad att quadrant fick samma pris som mitt Ironfether II det måste ju va någon uppdatering , mitt kostade 2995 i svenska butiker fram tills dom släppte Momentum, då gick priset upp till 3495
Egentligen är det skit samma jag är helnöjd med mina Fenwick spö och det är vad som har betydelse för mig.....
Momentum 1995kr
Quadrant. 2495kr
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 659 visningar