Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fenwick ironfeather
Collapse
X
-
En 3600 tar väl ca 200 meter 0,30 nylon. Behöver väl varken mer eller grövre lina till öring?Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggDå kör jag på 301, vill ha lite mer lina en vad Mörrum tar, och 6500 rullarna är för stora till 27 gr kust-wobbler, behöver en rulle som tar riktigt med lina också, först kastar man ca:100m och efter det vill Öringen ha sin del när den far runt, har inte heller hittat någon lina som passar perfekt på 51an....
Dom säljer ut curado för lite över 1000kr i Köpenhamn, jag tänkte ge mig själv den och ett Hardy spö i julklapp Obs 2010 års modell på rullen, är det negativt eller??
Kommentera
-
Jag gick och köpte den mindre 1600 varianten på rea för 1500 i butik därför jag tycker den tar lite lina, jag brukar kasta över ström-fårorna och veva in i dom för att sedan låta draget följa strömmen lite så Öringen hugger lite överallt
Recorden tar 125m 0:35 nylon så för att få på en vettig mängd lina måste jag ner på 0:17 flät, resultatet blir att linan smäller av när jag tar i, därför jag inte hittat en passande lina till den annars är det en riktigt trevlig rulle, den kastar betydligt bättre en Pro-Rocket och även klart stabilare,,,
Jag funderar på Curado 301 den hanterar flät-lina bra och tar en vettig mängd lina samtidigt som den inte tömmer plånboken Abu har liksom ingen rulle i denna klassen möjligtvis Revo Inshore men jag litar mer på japanerna till låg-profilare.
Jag har ingen chans att klara mig på vanliga 110m spolar när jag kastar, all flät-lina jag köpt är på bulk, vi får väl skylla det på Fenwickets kast-resurser
Alldeles rätt att jag ska ha ett kort styvt spö till borre, kollar upp vad som finns i Danmark nu över helgen annars får jag väl kolla st croix spö, kanske kan hitta dom också i Köpenhamn, deras utbud är Överlägset Malmö....
Kommentera
-
Låter riktigt bra!
Du får berätta sen hur spöt känns vid drilling.
...och Jag tycker precis som du att det är svårt att få med allt man vill ha. Blir spöt lite för styvt för 10 grams jiggar , då får man acceptera det, helt enkelt.
/T
Kommentera
-
Det ända jag tror kan irritera lite är delat handtag men jag brukar hålla i rullen med multi så det spelar nog ingen roll,,, skönt att slippa gummibanden till spö jag kört med dom senaste gångerna,
Provade drop-shot men la ner det lika fort igen, fick bara tusen-bröder.
Kunde inte heller se nöjet i att ha ett spö som påminner om ett gummiband samt binda fast ett gummiband till i slutet på en nylon-lina, jag saknade alla möjligheter att kroka fisken....
En bra borre hugger den naffsar inte och med ett styvt spö brukar den kroka sig själv.
Fick ett ok pris på spöet ca:1500 kr
Kommentera
-
Har gjort en kort tur nu och det var riktigt stor skillnad på detta och dom gamla gummibanden, tappade inte fisken och slapp alla äckliga försök till mothugg, borrarna krokade sig fint själv precis som dom ska....
Får även en helt annan styrsel på både jigg och fisken vid drillning,
Att spöet är kort ser jag bara som en fördel, allt svarar snabbare...
Körde med en Mörrum 1600 vilket blev ganska lagom, samt en 0:17 flät....
Gick att kasta ganska hyfsat trots allt men spöet är ingen kast-maskin....
Kommentera
-
Man får riktigt bra direkt kontakt med snabba korta spön.
Själv har jag också varit i shopingtagen. Slog till på en 6000 ct rulle med magtrax broms. CT = ingen linspridare. Ska bli riktigt spännande att testa så fort jag går hem den.
Något för dig kanske mr mansson? De ska tydligen vara sjukt långkastande!
Kommentera
-
Jag har en gammal 6500 C Mag Elite, ok med lin-spridare men den kastar skiten av mina Rocketar med tyngre beten, kör utan C-vikter och med ett absolut minimum av mag broms ca:0
med beten över 60 gr är det bara till att ladda, inget att va nervös för.... Du kan läsa på rocket reels hemsida, dom kallar den gamla rackaren Idiot-Proof och jag får nog hålla med, gav den en ny grön lack för ett tag sedan och använder inte den så mycket nuförtiden men skall aldrig göra av med den 
Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-12-15, 16:46.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 893 visningar