Fenwick ironfeather - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fenwick ironfeather

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Spolen ser ut så här :

Mek-bromsen behovs för att "centrera spolen", c-vikterna kan man aktivera och inaktivera utan att behöva plocka bort dom. Du kommer att känna igen dig.

Häls /T

Kommentera

Fint! det där känner jag igen, ser ut att va 2 aktiva precis som jag har på mina amb.... Skall hämta den i morgon , sedan kör jag en test på söndag och ser vad den går för,, har ingen förhoppning om att få fisk, bara en kast-test,,,, blir på ett Fenwick upp till 32 gr,, här nere kan man inte kasta tyngre då sitter man i en hög tång direkt

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
        Då får det bli en grön sådan , kommer att ha den till beten runt 30gr ihop med min Record 51, hittar jag den högervevad kör jag på det, skönt att kunna byta vev-hand vid långa fiske-pass (föredrar höger-vev) tyngre beten kommer jag att fortsätta med mina CS Rocket 6500 dessa rullar kommer jag aldrig att sluta använda.....
        Vill du ha lite mer linkapacitet kan du korsa din 51`a med en C4 och hänga spolen i fyra hybrider. Det + lättad spridare och lagrat mellanhjul kan ge en j-kla speed på rullen. Inte vackert men effektivt
        Bifogade filer

Kommentera

Det blev ett impulsköp i veckan. Inget Fenwick , men detta är en otrolig kastmaskin. Kan inte vänta med att testa vid vattnet.
          Klingan är gjort enligt mina specifikationer och Jag kan förstå varför kustfiskare gillar detta spö.
          Kort sagt: Det blev kärlek vid första ögonkastet!

Nu kan ni prata Fenwick igen

Häls /T

Kommentera

Det ser ut som ett guidline lpxe. Den här tråden har handlat om allt möjligt så varför inte diskutera guidline.
            Du har fått tag på ett grymt spö. Har själv 11 fotarn upp till 60 g. Det gör jag aldrig mig av med. Vilket är detta? Och vad sjutton fick du tag på det? De har ju tyvärr slutat tillverka det.

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg

Det blev ett impulsköp i veckan. Inget Fenwick , men detta är en otrolig kastmaskin. Kan inte vänta med att testa vid vattnet.
            Klingan är gjort enligt mina specifikationer och Jag kan förstå varför kustfiskare gillar detta spö.
            Kort sagt: Det blev kärlek vid första ögonkastet!

Nu kan ni prata Fenwick igen

Häls /T

Kommentera

Spöt är 11 fotarn 20 till 45 och jag hittade det på en av de många auktionssajterna på nätet.
              Jag hade så himla tur, ägaren hade annonserad spöt på ett litet konstigt sätt och det allra roligaste är att spöt är som nytt.
              Med tanke på hur mkt gott hade jag hört om just detta spö, det var inte svårt att bestämma mig och köpa det, så med andra ord: en perfekt julklapp till mig själv!

Häls /T

Kommentera

Då får väl jag återkomma på måndag med en rapport om Hardy Marksman spöet jag skall hämta i morgon, också ett impuls köp jag gjorde. Blir väl ett spö för åar och sjöar ....

Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-12-16, 21:48.

Kommentera

Värt en test, det finns några saker som är mycket trevliga med Recorden, utjämningsfunktionen när man fiskar tunga beten och det där nål-lagret i spolen som gör att den roterar på gavlarnas lager vid kast gör den mycket stabilare en övriga Amb. rullar, varför dom inte fått till en vettig storlek på spolarna fattar jag inte, nål-lagret har ju gått att pressa in i HC spolen så varför har dom inte gjort det i dom andra? ser inga poäng med ihåliga spolar.....

Undrar hur det hade varit med denna rulle på ett Ironfether spö ??? http://www.abugarcia-fishing.co.uk/c...500i,6920.html

Tycker inte om priset med tanke på att den inte blir använd så ofta men annars riktigt kul sak (ca:2500 kr)
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-12-16, 21:41.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Värt en test, det finns några saker som är mycket trevliga med Recorden, utjämningsfunktionen när man fiskar tunga beten och det där nål-lagret i spolen som gör att den roterar på gavlarnas lager vid kast gör den mycket stabilare en övriga Amb. rullar, varför dom inte fått till en vettig storlek på spolarna fattar jag inte, nål-lagret har ju gått att pressa in i HC spolen så varför har dom inte gjort det i dom andra? ser inga poäng med ihåliga spolar.
                    Man använder väl aldrig mek bromsen ändå. Tycker utjämningsfunktionen är helt onödig. Har försökt få bort envägslagret ur spolen, för att kunna lagra den i bara spolen, men inte lyckats. Rullen kastar ju bra orginal, men är ju inte ens i närheten av ihopplocket på bilden. Finns väl inga ostabila originalambor Manson

Kommentera

• Finns väl inga ostabila originalambor Manson
                      OK mer eller mindre stabila, det största problemet brukar va bakom rullen .... tycker bara den känns något tryggare en många andra vid knepig vind har aldrig behövt tummen trots 2 c-vikter och knepig vind, kör med tummen på alla andra amb....

Har du inte testat att bara slänga på en vanlig spole utan nål-lager???

En som också är riktigt skön är den dom kallar 6500 CS Rocket Gunnar, gjord för japan-marknaden med lagrad lin-spridare och lagrat mellan-hjul samt HS....

NU ÄR JAG INNE PÅ ROCKET IGEN SÅ

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 943 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist