Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
    Alman och Classe! Trevliga rullar..
    Jag ligger för tillfället lågt med köp och trim av nya Ambassadeur. De rullar jag fiskar med är jag rätt nöjd och ingen rulle eller trim som jag känner jag behöver eller saknar.
    Bland hyllvärmarna finns det fortfarande rullar jag gärna skulle vilja ha..

    Jo jag saknar fortfarande en Ambassadeur 5600 Record av senaste modellen.
    Tack. Jo den nya modellen har jag också letat efter fast en 5601. Men den vill jag fiska med. Jag har inga riktiga hyllvärmare men jag är sjukt försiktig med dom äldre rullarna som fiskar med. Eller jag är nog försiktig med alla rullar jag äger :-)

    Kommentera


    • Finns ingen rulle i Världen som jag skulle sätta på Hyllan :-) haha
      Dom är Alla byggda för att sitta på ett Spö och fiskas med :-)
      Köper jag en rulle (oavsett vilken) så fiskar jag med den, sen har jag rullar i mitt förråd som bara ligger, men det är inte samma sak för jag har fiskat med dom och om det behövs plockas dom fram :-)

      Men just nu har jag 3 Ambor som fixar Allt mitt fiske :-)

      Samtliga Fullt trimmade:

      4601 DDL
      4601 Solid Blaze
      6501 C3


      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
        Finns ingen rulle i Världen som jag skulle sätta på Hyllan :-) haha
        Dom är Alla byggda för att sitta på ett Spö och fiskas med :-)
        Köper jag en rulle (oavsett vilken) så fiskar jag med den, sen har jag rullar i mitt förråd som bara ligger, men det är inte samma sak för jag har fiskat med dom och om det behövs plockas dom fram :-)

        Men just nu har jag 3 Ambor som fixar Allt mitt fiske :-)

        Samtliga Fullt trimmade:

        4601 DDL
        4601 Solid Blaze
        6501 C3

        Min Factory tuned får bekänna ordentligt med färg nu.

        ​​Keramisk knivbult och kullagrat lättat mellanhjul annars standard trim från Abu. Click image for larger version

Name:	DSC_0175.JPG
Views:	387
Size:	1,93 MB
ID:	2582398

        Kommentera


        • Tjena. Budade hem en gammal Ambassadeur 7000 från 1979. Helt orörd med alla tillbehör osv. Vet egentligen inte vad jag ska ha den till då jag aldrig fiskar lax, men blev så jäkla sugen på att prova kasta med en 7000 så jag var tvungen att köpa den.

          Så vad tror ni. Kan man kasta efter gädda med åbäket eller ska jag ha den som en hyllvärmare?

          Kommentera


          • Har inte fått hem den än men här är några bilder från annonsen.
            Som sagt så vet jag inte varför jag köpte den men den ser fin ut :-)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
              Har inte fått hem den än men här är några bilder från annonsen.
              Som sagt så vet jag inte varför jag köpte den men den ser fin ut :-)
              Riktigt fin klenod!
              Bra pris för rulle komplett med låda, den kommer bara stiga i värde.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg

                Riktigt fin klenod!
                Bra pris för rulle komplett med låda, den kommer bara stiga i värde.
                Priset som står i annonsen berättar inte hela sanningen. Det var budgivning som startade från 800kr. Jag betalade med andra ord mer än 800kr :-)

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                  Tjena. Budade hem en gammal Ambassadeur 7000 från 1979. Helt orörd med alla tillbehör osv. Vet egentligen inte vad jag ska ha den till då jag aldrig fiskar lax, men blev så jäkla sugen på att prova kasta med en 7000 så jag var tvungen att köpa den.

                  Så vad tror ni. Kan man kasta efter gädda med åbäket eller ska jag ha den som en hyllvärmare?
                  Klart man kan svepa iväg en tung wobbler med den om man har rätt spö. Men varför? Den är byggd för att rymma 200 meter 0,50-nylonlyna ish... och monteras på ett långt spö för att dänga kompakta sänken i en älv (eller på djupet i hav).
                  Old Firehand tycker nog det är en bra och kompetent gäddrulle. Jag tycker den passar bäst till älvfiske då man behöver all den där grova linan.

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Nila Visa inlägg

                    Klart man kan svepa iväg en tung wobbler med den om man har rätt spö. Men varför? Den är byggd för att rymma 200 meter 0,50-nylonlyna ish... och monteras på ett långt spö för att dänga kompakta sänken i en älv (eller på djupet i hav).
                    Old Firehand tycker nog det är en bra och kompetent gäddrulle. Jag tycker den passar bäst till älvfiske då man behöver all den där grova linan.
                    Har aldrig provat att kasta med en 7000 rulle och tyckte det skulle vara lite roligt att prova. Sen förstår jag att det är en stor och tung rulle som lämpar sig bäst för havs/älvfiske, men jag har tänkt att prova på HÖ/lax fiske i Stockholms strömmar så då kommer den till användning ändå :-)

                    Men det är inte säkert att jag kommer att använda den utan kanske säljer den vidare till en herre här på FS. Lite synd att använda en helt ofiskade klenod som den ändå är :-)

                    Kommentera


                    • Ang Abu 100 year special Ambassadeur box med de tre 5500cdl. Nån som vet måtten på trälådan?
                      Senast ändrad av Piscantur stercore; 2021-07-25, 20:39.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 478 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Johan77, 2004-05-23, 14:28
                      24 svar
                      3 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg uffe62
                      av uffe62
                       
                      Startad av Johan77, 2004-05-24, 16:09
                      39 svar
                      5 614 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg OGRudan
                      av OGRudan
                       
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
                      468 svar
                      107 621 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Julle68
                      av Julle68
                       
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 545 svar
                      228 112 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg Wilier75  
                      Arbetar...
                      X