Ambassadeur 2500, dålig kastlängd... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 2500, dålig kastlängd...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den kastar faktiskt helt okej utan trim. Du borde gå igenom din 25a. Tycker du den är så dålig är det nog något fel på den....
    Beror nog mest på vad jag jämför med, har en Mörrum och en CQ 51 vilka självklart förnedrar den ganska rejält..

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
      Beror nog mest på vad jag jämför med, har en Mörrum och en CQ 51 vilka självklart förnedrar den ganska rejält..
      Har fiskat en hel del med Mörrum i mindre modeller och tycker verkligen inte att de förnedrar en 25a, snarare tvärtom faktiskt. Gillar dock båda modellerna skarpt!

Kommentera

Jörgen: Jag är nog mer en "klassiker" vad det gäller ambassadeur. Den skall vara rund och från Sverige. mao är LP och andra märken inget alternativ, mörrum...fin men lite för ny

Jag tolkar den lilla församlingens slutsats som att: skaffa nya lager, spridare, knivbult och evighetsskruv. Skruva ihop varsamt och kontrollera. Skaffa annat spö för lägre vikter.

Tack för hjälpen som vanligt/ Vikkan

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Det är trevliga rullar. Har själv båda. CQ 50 är en riktigt liten goding.
          Självklart kan inte en otrimmad 25a konkurrera med dem men så dålig som du upplever den tycker jag inte den är.
          Har både en ut trimmad och en helt original..

Kommentera

Ska du få iväg 7-12g så måste du nog byta spö, inte en chans att ett 15-40 spö laddar bra med så lätta beten, frågan är hur det laddar med ett 18g spinnare. Så jag skulle börja där. Sen slutar det säkert med ett trimm, har man väl börjat fundera åt det hållet brukar det vara kört. Det är lite som att komma för nära ett svart hål.

Sen är ju spinnare inte några kastraketer på grund aerodynamiska brister så jämför inte kastlängder med öringfiskare dom dräller iväg pirkar med 12 fots spö.
            Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Vikkan Visa inlägg
              Jörgen: Jag är nog mer en "klassiker" vad det gäller ambassadeur. Den skall vara rund och från Sverige. mao är LP och andra märken inget alternativ, mörrum...fin men lite för ny

Jag tolkar den lilla församlingens slutsats som att: skaffa nya lager, spridare, knivbult och evighetsskruv. Skruva ihop varsamt och kontrollera. Skaffa annat spö för lägre vikter.

Tack för hjälpen som vanligt/ Vikkan
              Du missuppfattade mig lite, om den inte rullar lätt kan det vara strul med evighetsskruven men köp absolut ingen ny förrän du hittat något fel på den:-)

Kommentera

Jag tycker det absolut låter som om du har båda vikterna kvar.
                Ta bort den ena eller ev köp nya lättare vikter så kommer den säkerligen prestera bättre.

Och bry dig inte om vad månsson säger, får han för sig att något är dåligt så kommer han argumentera för det i alla trådar som rör rullen i fråga ! (tex Abus LP rullar.. och nu 2500)

Kommentera

Och bry dig inte om vad månsson säger
                  Dålig eller inte beror helt på vad man jämför med..

Min CQ och Mörrum presterar bättre så den blev över och har av den anledningen blivit en met-rulle.
                  Jag kastar 10 gr flöte samt korkflöte med den, att den klarar det är väl inte ett så dåligt betyg?

Kommentera

2500 c kan være problematisk at sætte ihop rigtigt. Om vevsiden inte straks går HELT ind til stativet, blir det skevt, og rullen kører inte rett. Jag har samlat mit 2500c på fel sæt en enkelt gång, og det gav de symptomer, du beskriver.

mvh jr

Kommentera

Inser att det är skillnad på lager och lager. Det satt noname keramiska lager i den innan men nu har Reelman skickat nya som har monterats.
                      Jag lyckas dock inte riktigt med att mata ut lina med bara ett lekande sittande i linan vid horisontalt spö men hängde dit en 2 gr droppen som rullade ut lina ganska snabbt.

Jag vill tacka Ulf för all hjälp och snabba svar.

Emottager tacksamt förslag på 10`spö med ca 7-28 gr max maxpris 1200:-

//Vikkan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 340 visningar
                      18 gillar