Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Väljer du c3/c4 spole så är den lättare än recordens. Finns någon uppgift här på forumet. Men det är väldigt liten viktskillnad mot UTs..
    Bild på den?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
      Väljer du c3/c4 spole så är den lättare än recordens. Finns någon uppgift här på forumet. Men det är väldigt liten viktskillnad mot UTs..
      Är c3/C4 spolarna grunda?

      Kommentera


      • funderat en hel del på det här med trim och själv har jag avtrimmat mina rullar faktiskt och i mitt tunga laxfiske märker jag absolut ingen skillnad.
        man lägger ut tusenlappar på rulltrim och bla en spole som är flera gram lättare för att sedan slänga på ett hekto lina..... går inte riktigt ihop.....

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
          Är c3/C4 spolarna grunda?
          Nej de är inte grunda.

          Kommentera


          • Vilket trim eller modifikationer kör ni på era rullar?

            Jag har en ABU 6500 CS Rocket Black edition. Den har de flesta grejer som gör att rullen känns väldigt onödig att köpa komplett UT trim till. Rullen har redan ett lager till linspridaren, lättat linspridare, lättat spole. Det är linspridar-drevet och lagerna i spolen man behöver byta. Möjligen bromsen om man vill ha lite kraftigare broms.

            Bytte lager i min black men kände inte av någon märkbart större skillnad, bromsen är det skillnad på. Men ingen wow känsla som när man går från en gammal rulle med nå. Nu är jag på jakt efter lättade linspridarhjul.
            Senast ändrad av Gimlan; 2015-07-25, 07:31. Anledning: lägga till ord
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg
              Ja, både 4,67 och 3,81
              Ok, det låter ju bra. Vilken av dom tycker du/ni är att föredra till långsamt vårspinn? samt vilken vevlängd till den utväxlingen? man vill ju inte tappa kraft.

              Kommentera


              • Körde in några hybridlager i en Shimano.
                Lät väl OK men efter att ha torrsnurrat en del(jävlar som det snurrade) så började der låta mer.

                Lite oroligt drog jag på några droppar olja.

                Känner mig nu feg.

                Hur mycket är för mycket när det gäller ljud. Ska det skrika från de lagerna?
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • Mina hedgehog bfs skrek oxå när jag torrsnurrade. Men 1 liten droppe olja på varje så vart dom tysta o snurrade något sämre. Men dom snurrar tillräckligt bra för o kasta lätta beten.
                  Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                    Mina hedgehog bfs skrek oxå när jag torrsnurrade. Men 1 liten droppe olja på varje så vart dom tysta o snurrade något sämre. Men dom snurrar tillräckligt bra för o kasta lätta beten.


                    Så bra. Snurrar på rejält bra fortfarande.
                    Inte som japsarna på YouTube där det snurrar i flera minuter men ändå.

                    Är nonamelager från eBay så det kan ju lika väl vara vanliga lager.

                    Men de låter lite annorlunda. Återstår att se hur de fungerar i verkligheten.

                    De fick någon droppe olja Var inte för feg då iaf.
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera


                    • Okej hehe. Min snurrar ju över en minut om ja drar upp den ordentligt i varv. Lagren håller ju längre med olja
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lausvik, 2013-01-29, 08:46
                      231 svar
                      32 047 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Gösalf
                      av Gösalf
                       
                      Startad av houser, 2016-06-19, 14:11
                      22 svar
                      10 971 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Äldre Id  
                      Startad av joens, 2018-03-18, 19:55
                      271 svar
                      47 547 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Herrlin
                      av Herrlin
                       
                      Startad av Flintpelle, 2022-01-17, 18:22
                      50 svar
                      6 154 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Bilbo, 2025-03-22, 14:06
                      11 svar
                      1 025 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Bilbo
                      av Bilbo
                       
                      Arbetar...
                      X