Hur monterar ni axelhållarbrickan till spolaxeln? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur monterar ni axelhållarbrickan till spolaxeln?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • outkaszt
    replied
    Blev en jädra massa textmassor här, kom någon fram till hur brickan skall sitta?

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
    Ändrade i mitt refererade inlägg, la till fetstil för att förtydliga - så det inte blir så mycket förvirring om folk snabbläser textmassan.

    Är ju som sagt Blakdog som tycker till om brickornas orientering, enligt honom har den svarta plastbrickan tydligen ändrat sin orientering under årens lopp - den har s.a.s. kommit ut ur garderoben på äldre dar
    Personligen föredrar jag dock den varianten som är o-ABU-itisk, med basen in mot rullen. Känns stabilare.
    Folk som inte läser ordentligt, åtminstone en gång, får skylla sig själva och kanske inte borde öppna vevgaveln över huvud taget... Att det blir en sådan här diskussion känns ungefär som att diskutera påvens skägg.
    Vore kul att höra om du har några synpunkter på brickans (knastrets) funktion. Har själv svårt att se någon annan funktion än att hålla axeln kvar i gaveln när man klyver rullen... Av din tråd (min rullmekarbibel) får jag en känsla av att du har ungefär samma syn som jag kommit fram till om brickans egentliga funktion... D v s att den är sekundär...

    Edit: Trist fredaqseftermiddag. Fortfarande lever hoppet om en tur med ny växelvajer och några nya jerkbeten. MEN - nu orkar jag inte längre. Nu ska JB:n isär och vinterservas... Sen får det bli som det blir...
    Senast ändrad av Gösta; 2014-11-14, 17:47.

    Lämna en kommentar:


  • Jefvelberg
    replied
    Kungen!

    Lämna en kommentar:


  • Mooki
    replied
    Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
    Jag är inte oense med någon...jag utgick inte från att alla hade läst Mookis fina artikel,utan endast hur de sitter från fabrik.
    Ändrade i mitt refererade inlägg, la till fetstil för att förtydliga - så det inte blir så mycket förvirring om folk snabbläser textmassan.

    Är ju som sagt Blakdog som tycker till om brickornas orientering, enligt honom har den svarta plastbrickan tydligen ändrat sin orientering under årens lopp - den har s.a.s. kommit ut ur garderoben på äldre dar
    Personligen föredrar jag dock den varianten som är o-ABU-itisk, med basen in mot rullen. Känns stabilare.

    Lämna en kommentar:


  • Jefvelberg
    replied
    Nae jag är inne på linjen att den håller kvar axeln när gaveln monteras bort. Basen mot gaveln MÅSTE vara rätt.

    Hörrni det är fredag och jag passar på att önska alla en trevlig helg!

    Lämna en kommentar:


  • Gösta
    replied
    Ursprungligen postat av outkaszt Visa inlägg
    Uppriktigt sagt trodde jag den var där för att fixera spolaxeln, dvs så att inte axeln roterar.
    Det är givetvis en tanke. Med välsmorda spollagringar blir kanske inte momentet på axeln större än ett par ynkliga små plastflikar orkar hålla den...

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Gjorde service på mina 3 ambor nyligen o den ena ramlade ut i småbitar
    Tror aldrig mina har ramlat ut av sig själv !

    Precis, du kanske såg bilden på en av lödningarna till rullfoten på min Pro Rocket 2014.
    Jag har haft 2 Champagne-färgade Pro-Rocket men numera kör jag bara med 6500 raketer avsedda för Japan marknaden och på dom är allt topp.

    (äger 1 CS Rocket svensk-köpt, även den felfri men används nästan aldrig)

    Om du ska ha det bästa i Amb. väg får antagligen du också börja importera
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-11-14, 08:16.

    Lämna en kommentar:


  • outkaszt
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag har aldrig lyckats knäcka mina men kvalitén kanske inte är vad den har varit .
    Precis, du kanske såg bilden på en av lödningarna till rullfoten på min Pro Rocket 2014. Gavlarna är grymt fina i matt typ faluröd, men stativet har inte alls samma finish som min raket från 2012. Den glänser som en hundballe i månsken medans de nyare stativet ser ut att vara blästrat mer eller mindre

    Lämna en kommentar:


  • Jefvelberg
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Jag har aldrig lyckats knäcka mina men kvalitén kanske inte är vad den har varit .
    På riktigt? Jag står bara på stranden än så länge på väg ner i multiträsket o har förbrukat flera. Gjorde service på mina 3 ambor nyligen o den ena ramlade ut i småbitar, ja av sej själv. Den andra när jag försiktigt petade ut den ur koppen.

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Hehe, olja tycks leta sej fram lite överallt genom rullen..
    Jag har aldrig lyckats knäcka mina men kvalitén kanske inte är vad den har varit .

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
10 svar
3 286 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Smolt
av Smolt
 
Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
44 svar
10 136 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Alman
av Alman
 
Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
279 svar
47 277 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Adam Huss  
Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
535 svar
89 088 visningar
38 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
108 svar
11 363 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Arbetar...
X