ABU rulltrim/reservdelar prislista - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU rulltrim/reservdelar prislista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nila
    replied
    Världsklass! Vet du artikelnummer på spårryttarna? Mekonomens hemsida visar bara dito 15 mm och uppåt.

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av multiplikator Visa inlägg

    Mäta behövs inte. Reservdelsrör till gamla 6000c var inte svårt at finna, och der fanns också en liten kopparbricka som passade på axeln. Tackar!
    Uppdatering!

    Åkte förbi Mekonomen på lunchen och köpte spårryttare av icke rosfri modell.

    ø3,2 mm funkar att ersätta original spårryttare på tex mellandrev och huvuddrevsaxel. 1kr/st.

    ø2,3 mm använde jag på Avail spolen för att hålla 25:ans ”spolaxeldrev” passar perfekt och blir mycket mer robust, kommer hålla bättre än kopparbrickan från 6000 reservröret. 1kr/st.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Ursprungligen postat av FRB Visa inlägg

    Om du har en passande vev (vad jag vet finns det bara 2 st för denna vevmutter och låsbricka) så har vevmuttern nr #23429, låsbrickan #4581 och skruven #8907.
    Muttern finns även i vänsterutförande #23999.
    Tack. Jo veven har jag :-)

    Lämna en kommentar:


  • FRB
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Finns det någon vänlig själ som kan få fram reservdelsnummer till detta låsbläck med tillhörande skruv?
    Om du har en passande vev (vad jag vet finns det bara 2 st för denna vevmutter och låsbricka) så har vevmuttern nr #23429, låsbrickan #4581 och skruven #8907.
    Muttern finns även i vänsterutförande #23999.

    Lämna en kommentar:


  • Alman
    replied
    Finns det någon vänlig själ som kan få fram reservdelsnummer till detta låsbläck med tillhörande skruv?

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av multiplikator Visa inlägg

    Mäta behövs inte. Reservdelsrör till gamla 6000c var inte svårt at finna, och der fanns också en liten kopparbricka som passade på axeln. Tackar!
    Kul!
    Mätte ändå som hastigast när jag körde en liten smörjning.
    Uppskattar spåret i spolaxeln till 3 mm och i tappen för mellanhjulet till 3,5 mm, men den lilla kopparbrickan kanske räcker för att drevet inte ska vandra av. Tiden får utvisa om det håller. :-)

    Lämna en kommentar:


  • multiplikator
    replied
    Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg

    Jag hade faktiskt ingen riktig sådan utan tog en koppar hästskobricka från ett reservdelsrör till gamla 6000c.

    jag trodde däremot att det skulle passa med den från mellanhjulet… jag kan mäta och jämföra.
    Mäta behövs inte. Reservdelsrör till gamla 6000c var inte svårt at finna, och der fanns också en liten kopparbricka som passade på axeln. Tackar!

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av multiplikator Visa inlägg

    Smart med den där hästskobrickan. Var fick du tag i den? Jag trodde det var samma storlek som den på mellanhjulet men den passade inte.
    Jag hade faktiskt ingen riktig sådan utan tog en koppar hästskobricka från ett reservdelsrör till gamla 6000c.

    jag trodde däremot att det skulle passa med den från mellanhjulet… jag kan mäta och jämföra.

    Lämna en kommentar:


  • multiplikator
    replied
    Ursprungligen postat av Solhagen Visa inlägg
    Alman Fick du fart på rullen?

    Fundering kring spolar UT vs Avail

    Har ingen erfarenhet av UT och fick nyligen hem en Avail 2540 spole.

    Testade att montera Avail spolen enligt diverse youtubers metod, alltså med lager och drev med hästskobricka på axeln. Riktigt smidigt och tänker att det blir mindre friktion utan drevets plaststöd/hylsa i gaveln.

    Någon som jämfört UT och Avail och kan ge ett utlåtande?

    screenshots från tuben plus bild på spolarna innan montage.
    Smart med den där hästskobrickan. Var fick du tag i den? Jag trodde det var samma storlek som den på mellanhjulet men den passade inte.

    Lämna en kommentar:


  • Solhagen
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg

    Sanslöst grund spole det dära!
    vad är linspecsen på den?
    Finns ju en ännu grundare :-) denna är 4 mm ”djup”.

    Enligt Avail själva skall den hålla 75m 8Lb 0.205mm mono.
    Så det går nog på tillräckligt ändå för lättare beten.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
10 svar
3 286 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Smolt
av Smolt
 
Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
44 svar
10 136 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Alman
av Alman
 
Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
279 svar
47 277 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Adam Huss  
Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
535 svar
89 089 visningar
38 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
108 svar
11 363 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Arbetar...
X