Fiskesnackarnas favorittillverkare av haspelrullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnackarnas favorittillverkare av haspelrullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag la min röst på Shimano men har 2 favoriter
    Daiwa och Shimano men har flest Shimano så därför rösten på den
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Shimano jag också,.

Upplever dem som skönast och väldigt hög kvalitet även på rullarna i lägre prissegmenten.

Fiskar endast shimano på haspel numera, kör stradic på bägge feederspöna och till det fisket finns nog ingen bättre rulle.

Kommentera

Haha. Den eviga frågan. Volvo vs Saab. Nikon vs Canon. Det handlar mer om varumärke och image för många tror jag.

Jag gillar ABUs prylar. Men bara de svensktillverkade. Dels för att de fungerar strålande, för dess geniala konstruktion. Men även av patriotiska orsaker. Dessvärre tillverkas inga haspelrullar eller LP rullar i Svängsta så när frågan avser haspelrullar så är jag helt öppen. Mitt val hamnar på......ABU. Och Shimano. Och Daiwa... men jag tryckte på ABU i omröstningen då jag råkar ha fler rullar från dem.

Enkelt sätt så bryr jag mig inte ett dugg om varumärket på mina haspelrullar. Tycker inte att det är någon större skillnad på funktionen mellan märkena. Funktion och pris är viktigare för mig än om det står Hagane, Orra eller något annat på rullarna. Jag har haspelrullar från Shimano, ABU och Okuma. Alla fungerar kalas. Ingen har gått sönder. Alla går ungefär lika mjukt. Helt enkelt så fungerar alla tre märkena helt exemplariskt. Om jag tvingas välja ut en så blir det ABU Rocket. Enbart för dess höga utväxling.......
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

Kommentera

Daiwa. Galet nöjd med Daiwa BG 4000
          sök bävern och hitta gäddan

Kommentera

Ursprungligen postat av snorkakan90 Visa inlägg
            Daiwa. Galet nöjd med Daiwa BG 4000
            Det ska man vara med en sprillans ny rulle. Testet är om man fortfarade är galen nöjd när man har fiskat med den i en tio säsonger.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gössermann Visa inlägg
              [ATTACH=CONFIG]98136[/ATTACH]
              Min absoluta favorit är ABU:s Cardinal som har fungerat felfritt från det att jag köpte den 1966 fram till jag ramlade och slog sönder den mot en klipphäll förra året.

Sedan dess har jag avverkat en Mitchell som kärvade ihop efter bara två års användning (nu har jag en Shimano Exage som jag hoppas kan hålla lite längre).

Dotterns lilla Shimano inköpt år 2000 håller än.

Jag kan inte rösta med knapparna ovan eftersom min favorit inte tillverkas längre
              Har även jag kvar min gamla Cardinal Den har gått mååånga firrar och är nu pensionerad och fortfarande i skick som ny! Helt original och omoddad men funkar riktigt bra fortfarande. Visst bromsen är inte spänstig,,,, - men en rulle som är trettio plus år vad kan man begära!?
              __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
                Har även jag kvar min gamla Cardinal Den har gått mååånga firrar och är nu pensionerad och fortfarande i skick som ny! Helt original och omoddad men funkar riktigt bra fortfarande. Visst bromsen är inte spänstig,,,, - men en rulle som är trettio plus år vad kan man begära!?
                När servade du bromsen senast?

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                  När servade du bromsen senast?
                  Nu var det ett tag sedan eftersom jag låter den vila. Men jag har inte bytt ut bromsen utan har faktiskt kvar den gamla fortfarande.
                  __________________________________________________ _____________________________

Covfefe

Kommentera

Inte ett dugg förvånad av resultatet, har mestadels bara kört med Shimano och har aldrig haft några problem med dom.
                    Provat både ABU, Daiwa och Penn tycker dom inte når upp till samma klass som shimano.
                    Hoppas att Daiwa kommer ikapp med sina nya rullar Ballistic LT och Tatula LT på pappret ser dom väldigt intressanta ut

Kommentera

Klämde pä ballistic lt i förrgår.. Jäklar i min låda va liten o lätt!! Kändes riktigt trevlig alltid valt bort daiwa innan pga att rullarna vägt avsevärt mer än shimanos. Men nästa rulle blir ett svårt val.. Daiwa har ju magseal. Shimano 3 läppad gummitätning med fett i.. Iaf på nya sustain fi.. Svårt val nu när det kommer många nyheter. Spec från daiwa..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Klistrat: Rull-terminologi av Mooki
                      Startad av Mooki, 2011-05-06, 09:17
                      41 svar
                      32 230 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg Micki.S