Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svivlo, ny svensk multirulle med Alphabrake kastbroms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Är nog bara jag som inte hängde det skrivna på kickstarter , är priset 26,851 sek eller vad som det stod där kommatecknet lär ju inte vara där och tar man bort det saknas marknad för den

    Kommentera


    • #92
      Jag väntar på 150-storleken innan jag klipper till.

      Kommentera


      • #93
        Skitkul att det går framåt för er och jag ser väldigt mycket fram emot en färdig produkt! Spännande! Funderar faktiskt enbart på att åka in till fiskemässan för att känna på rullen. Hur mkt plats (avstånd) kommer finnas avsatt för att kasta med rullen?

        En annan sak jag tänkte på, och som jag varit inne på tidigare, är att ni i eran marknadsföring ännu inte framför någon bildupptagning som gör det möjligt för åskådaren att objektivt kunna bedöma rullens prestanda avseende kastlängd, vilket som du förstår väcker en del frågetecken hos en eventuell konsument. Vad är orsaken till det? I synnerhet gäller detta när ni framhäver dess utmärkta kastegenskaper, ex. nämner du i ett tidigare inlägg att "DC-kastarna tappar hakan när de prövat rullen" vilket jag tolkar som att den åtminstone kastar lika långt? Eller menar ni då att den är lika bra på att inte trassla? Eller båda två?

        Idag är rullarna från era konkurrenter så bra att både dessa två egenskaper samverkar på ett sätt som tidigare inte var möjligt. Dvs långa kast med relativt låg risk för trassel. Är er rulle bättre vad gäller både kastlängd och trasselfrihet jämfört med en DC-rulle?

        I min värld tänker jag, att om så är fallet, att ni i sådana fall verkligen borde framhäva rullens utmärkta kastegenskaper (läs filma så man kan bedöma kastlängd, jämföra kastlängd mot andra rullar) vilket nog enbart kan vara till fördel vid exempelvis insamling av kickstarter-projektet. När man som rullentusiast följt er sedan början så känns det därför frustrerande. Jag efterlyser något objektivt.

        Videon du länkade till i ett tidigare inlägg är fantastiskt fint gjord men den besvarar fortfarande inte frågeställningen som jag tror jag delar med många andra: Hur bra kastar egentligen rullen? Är det inte bättre för er som producent att alla får reda på hur bra rullen är nu innan den släpps än att vänta till efter releasen? Och vad är orsaken till att ni inte visar kastlängder när det är ett av era främsta argument till varför rullen är bra (utöver att den är trasselfri)?

        Många frågor som jag hoppas du kan och vågar bemöta här.
        Senast ändrad av gabbu; 2023-03-08, 12:36.

        Kommentera


        • #94
          Ursprungligen postat av svivlo
          Nu är rullen äntligen tillgänglig att köpa på Kickstarter

          https://www.kickstarter.com/projects...-like-no-other

          Vi är mycket glada över den återkoppling vi fått i oberoende tester med kommentarer som "revolutionerande" "tekniken imponerar" "vi kunde inte få den att trassla".
          Lycka till, hoppas ni får tillräckligt med support!

          Kommentera


          • #95
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Jag väntar på 150-storleken innan jag klipper till.
            ser också större poäng med detta i mindre rullstorlekar, men provkasta vore skoj tills dess =)
            och utväxlingen är lite crazy om 300 storleken är tänkt som en gäddrulle, 100cm per vevtag är på tok för mycket med mina preferenser (kallvattenfiske)

            Kommentera


            • #96
              Ursprungligen postat av Kolnej Visa inlägg
              och utväxlingen är lite crazy om 300 storleken är tänkt som en gäddrulle, 100cm per vevtag är på tok för mycket med mina preferenser (kallvattenfiske)
              Samma här, känns som att det hade varit bättre att börja med (i mina ögon) "vanliga" långsama utväxlingen och erbjuda därefter den snabba. Men jag kan såklart ha fel.

              Kommentera


              • #97
                Ursprungligen postat av svivlo

                Man kan välja 6.3:1. Vi frågar vilken ni vill ha när kampanjen är slut.
                Jamen, det var ju lysande nyheter!

                Blir det någon form av omröstning alltså?
                Senast ändrad av trcolka; 2023-03-08, 18:27.

                Kommentera


                • #98
                  Ursprungligen postat av svivlo

                  Nej. När kampanjen är slut frågar vi dig vilken utväxling du vill ha.
                  Perfekt. Jag ser verkligen fram emot provkastningen.

                  Kommentera


                  • #99
                    Skulle vara intressant om dom som provkastar rullen på mässan delar med sig av upplevelsen och vad dom tycker om bromssystemet

                    Kommentera


                    • Vad är det för spö och vilken kastvikt på mässan? Det kan inte vara några tyngre vikter om kastbanan bara är 50 meter tänker jag...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av baliqwerty, 2008-08-31, 09:57
                      10 svar
                      3 252 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Smolt
                      av Smolt
                       
                      Startad av mdlarsson, 2008-09-27, 00:33
                      44 svar
                      10 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Alman
                      av Alman
                       
                      Startad av outkaszt, 2014-05-11, 15:25
                      279 svar
                      47 189 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Adam Huss  
                      Startad av gabbu, 2015-04-29, 22:32
                      535 svar
                      88 677 visningar
                      38 gillar
                      Senaste inlägg Xerup
                      av Xerup
                       
                      Startad av anteman, 2015-11-15, 13:59
                      108 svar
                      11 262 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Arbetar...
                      X