handdator

Visa fullständig version : Vobbler-rea på Tajtlajn i Kållered

JD
2003-03-25, 16:46
Var på Tajtlajn/Sportfiskebutiken i Kållered. De har en vägg med vobblers för 79:-, bland annat Rapala super shad rap och Rapala Magnum.

Sturgeon
2003-03-25, 17:26
Blev det några vobblers JD?

Var förbi där själv igår för att byta lina på Calcuttan och hämta diverse prylar till årsmötet.

Köpte inga vobblers, men det fanns/finns några vassa färger, även mindre magnum för 69 kr/st.

Spolade på 140 meter Fins Prt Braid 0.22 mm på rullen, skall bli go att testa, klassad för 15 kg.

JD
2003-03-25, 17:36
Jo, det blev några vobblers... två super shad rap (har en liten samling sådana nu) och två rapala magnum. Även fyra gladsaxar som jag skrev om i en annan post. Och så kollade vi på spön förstås. De hade inget inne som vi ville ha. Men vi var inne på El-Ges också. Hittade ett Talavera 20-40 till hyfsat pris där. Trist att man inte fick spöpåse till bara. Har shoppat järnet idag. Köpte ny jacka, en kompass, bryne m.m.

Ska snackas om Andörja imogon hörde jag. Tänkte gå dit och se fram mot nästa gång klubben ordnar en sådan resa.

Edit: Spolade du linan på TLD:n?

Sturgeon
2003-03-25, 17:43
Jag är nog inte närvarande imorgon, skall vara på anställningsintervju klockan 19.00.

Bildvisning med Carlo, kan nog vara intressant, tredje gången han försöker sig på att komma, kanske lyckas han äntligen.

Vad för bryna, har själv ett par bra modeller från El-Ge.

Fan, snart har du mer prylar än mig, keep the good spirit son.

JD
2003-03-25, 17:48
Brynet heter Eze Lap Diamon sharpener. Pennformad med "ränna" på ena sidan. Heter det bryna eller bryne? Vad har du för erfarenhet av dem?

Jo, prylar går rätt snabbt att samla på sig. Erfarenheten däremot går långsammar. Vore glad om jag hade hälften av din. Kan fan knappt vänt till nästa tur. Snackade inte vi om att sticka ut på en extra nu i vår? När passar det dig?

Sturgeon
2003-03-25, 18:25
Naturligtvis heter tingelsen bryne inte bryna, bryna gör man (alltså felstavning ovan).

Pratade med Tomas efter turen, skall tydligen snygga upp båten under en vecka nu, så under nuvarande håller han på med planering av kommande turprogram.

När jag kan beror mycket på den kommande arbetssituationen, möjligt att det framöver blir arbete på helgerna, hur det blir vet jag inte för tillfället. Om ett par helger borde annars fungera, eller någon vanlig vardag som man tar ledigt, skall prata med Tomas nästa måndag, då borde mannen ha ett upplägg för kommande månader.

Nej, fyllde inte på TLD, Calcuttan fylldes.

Edit: har Eze Lap's plana färgkodade diamant brynen, kanonbra, vet inte hur pennmodellen är.

Foppa
2003-03-25, 21:17
Originally posted by Sturgeon
Blev det några vobblers JD?

Var förbi där själv igår för att byta lina på Calcuttan och hämta diverse prylar till årsmötet.

Köpte inga vobblers, men det fanns/finns några vassa färger, även mindre magnum för 69 kr/st.

Spolade på 140 meter Fins Prt Braid 0.22 mm på rullen, skall bli go att testa, klassad för 15 kg.

Lämna raport, jag är intresserad av den linan om den är så bra som det sägs i annonserna (vilket den naturligtvis inte är, de är de aldrig :))

Sturgeon
2003-03-25, 21:45
Originally posted by Foppa
Lämna raport, jag är intresserad av den linan om den är så bra som det sägs i annonserna (vilket den naturligtvis inte är, de är de aldrig :))

Rapport kommer vad det lider.

Sant det du säger, allt är alltid bäst i annonserna, verkligheten är en annan femma.

Den senaste linan på rullen, Rapala Thermic Braid, var hygglig första säsongen, men nu hade den blivit "skör" efter flitigt användande, kunde slita av den med en ordentlig snärt.
Spolade på ungefär 140 meter, 80 meter var kvar, så 60 meter har been wasted during the last year, så att säga.

Förhoppningsvis är FINS något bättre än RTB-linan och har längre livslängd.

rapala
2003-03-26, 01:02
JD: kommer du dit igen, skaffa 2 st. super shad till mig om du kan..helst FT och RFSH/max

JD
2003-03-26, 02:21
Rapala: visst.

rapala
2003-03-26, 02:22
Hur trevliga människor finns det egentligen??:)

Icq?