Visa fullständig version : ekolod
tjena alla fiskegalningar jag undrar oever ekolod e de ngn som kan rekommendera ngra bra lod under 2500kr /skitfiske paa er alla::asflabb2:
Sturgeon
2002-09-26, 09:46
Saknar du Svenskt tangentbord???
Köp ett Eagle eller Lowrance, nytt eller begagnat.
Ett enklare nytt lod får du för under 2500 kr, vill du ha ett mer avancerat, köp då begagnat, det viktigaste att veta är att det är själva givaren som slits ut fortast, kolla den inga sprickor eller dylikt skall finnas, även om den är hel så försämras prestanda med åren så efter 5-6 år kan givaren behöva bytas.
Lycka till:)
Kolla även att sladden in i givaren inte är sliten (kanske inte ser ut så på nya givare iofs). Har själv en med en sladd som är påväg att gå av.
//K
Sturgeon
2002-09-26, 16:29
Originally posted by cico
Kolla även att sladden in i givaren inte är sliten (kanske inte ser ut så på nya givare iofs). Har själv en med en sladd som är påväg att gå av.
//K
Bra påpekande...:headbang:
Originally posted by Sturgeon
Bra påpekande...:headbang:
Tack! *spammar* :)
//K
Sturgeon
2002-09-27, 02:17
Tack! *spammar* :)
//K
Vad är spam??????;) ???????
Vad vi har kommit fram till är att alla fel inte alltid är synliga, Ju mer avancerade saker och ting blir desto större risk att något skall gå sönder. I dessa högteknologiska tider då mycket skall styras av kretskort och dylikt, så är det många gånger här felet ligger, vilket det krävs en rejäl genomkörare för att hitta. Bilar köper ingen utan att provköra, samma borde gälla ekolod.
Vad är spam??????;) ???????
Vad vi har kommit fram till är att alla fel inte alltid är synliga, Ju mer avancerade saker och ting blir desto större risk att något skall gå sönder. I dessa högteknologiska tider då mycket skall styras av kretskort och dylikt, så är det många gånger här felet ligger, vilket det krävs en rejäl genomkörare för att hitta. Bilar köper ingen utan att provköra, samma borde gälla ekolod.
Men jag har köpt ett begagnat ekolod, utan att dra igång det, för att ha som portabelt och det funkar klockrent, behöver man verkligen kolla upp det? :rolleyes:
:)
//K
Sturgeon
2002-09-27, 02:28
Men jag har köpt ett begagnat ekolod, utan att dra igång det, för att ha som portabelt och det funkar klockrent, behöver man verkligen kolla upp det? :rolleyes:
:)
//K
Än en gång viss spamvarning cico...:mad: ;)
Borde och borde, det är aldrig fel att ha koll, det är sent att börja klaga när väl objektet är köpt:cool2:
Än en gång viss spamvarning cico...:mad: ;)
Borde och borde, det är aldrig fel att ha koll, det är sent att börja klaga när väl objektet är köpt:cool2:
Såg du inte min rolleyes smiley? :)
Självklart ska man dra igång det innan, jag hade väl "tur" eller nåt.
//K
jag har ett eagle fish easy 2.
funkar mkt bra tycker jag.. har det som behövs beroende på vilken givare. bra upplösning oxå.(tycker det e viktigt)
kommer dock inte ihåg va jag betalade. under 3 k iaf.
Sturgeon
2002-09-27, 20:28
Har själv ett 5 år gammalt Humminbird Wide Vision, fungerat klanderfritt i alla år.
När det blir dags att uppdatera, så blir det dock inte ett nytt Humminbird, absolut inte skapat för fiskarens behov:oj:
Eagle och Lowrance är samma företag har jag för mig. Kan ju vara bra att veta när man väger för och nackdelar att det är samma grejer i.
//K
Sturgeon
2002-10-18, 12:53
Eagle och Lowrance är samma företag har jag för mig. Kan ju vara bra att veta när man väger för och nackdelar att det är samma grejer i.
//K
Det är allt samma företag.
Skillnaden är bla. att Lowrance har högre effekt på givaren, längre garanti, förövrigt är loden ganska snarlika.
Det är allt samma företag.
Skillnaden är bla. att Lowrance har högre effekt på givaren, längre garanti, förövrigt är loden ganska snarlika.
Gäller det alla modeller för Eagle att motsvarande Lowrance är lite schysstare?
//K
Fire Tiger
2003-01-06, 07:56
Jag har köpt ett Eagle silver striker 600 plus har inte testat det än (isen ska försvinna hade jag tänkt)... Det kostade 1171,32 (129,99$) Nytt!:headbang:
vBulletin® v3.7.4, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.