Visa fullständig version : Bomber vobbler 110:- st
Trolling
2003-04-17, 23:36
Vilka påslag svenska handlare har.
i usa kostar 15A under 4 us dollar
De kostar 5$ hos mig iaf :)
Trolling
2003-04-18, 07:38
Har du någon Bass-Pro shop i närheten där du bor
Nej, men Boatersworld(www.boatersworld.com) och Sportmart(www.sportmart.com) ligger ett par km bort bara..
vi betalar grymt med skatt på allt vi handlar också, 25%
så på en hundring får staten 25:-
Tar staten 25% när man privatimporterar med ? Kan man inte få den nedmonterad som "reservdelar" kanske ? :)
Trolling
2003-04-18, 11:01
Tullen vill ha momsen + tullavgift olika % beroende vad det är för varor
Ps ..kollade pris på el-motorer ca 80 us dollar.
sverige 2495kr luleå
på likadan motor samma fabrikat & modell
Trolling
2003-04-18, 17:02
Jag tror om man tar bort orginalkartonger kvitton osv .
och skickar som present så slipper man moms+tull ca 30% påslag
beroende på tullsats
Hatar skatt nu för tiden... :yiack: Vi betalar nästan mest i hela Världen men inte har vi så j---a mycket bättre skolor, läkarvård mm...
Nej sänk skatten något... :cool2:
Skola och vård blir ju bättre om vi sänker skatten......
jag tycker också man borde sänka skatterna en bit, allt e ju så jäkla dyrt.. :(
Jag tycker också att man ska sänka skatten, om någon kan förklara vad man ska dra ner på. Skolan? Vården? Säg inte politikernas löner för de gör ingen skillnad i den stora konkursen.
Tror inte vi har så jäkla hög skatt ändå. Är inte det moderat valpropaganda bara?
Runt 30 % i kommunalskatt, 20-25 i marginalskatt. 28 % företagsbeskattning, lika mycket i kapitalbeskattning. Vet inte om det är så mycket egentligen.
Vad gäller momsen, så tror jag att den är EU-anpassad eftersom vår medlemsavgift beräknas utifrån hur mycket moms staten får in.
Om dom sänker skatten så handlar man mer ... bra för de som producerar samt att staten får in nästan lika mycket flis i slutändan. Plus att folket blir glatt också. :)
Originally posted by Bergman
Om dom sänker skatten så handlar man mer ... bra för de som producerar samt att staten får in nästan lika mycket flis i slutändan. Plus att folket blir glatt också. :)
Och så får vi inflation. =)
Trolling
2003-04-19, 09:02
det skulle vara intressant och veta om övriga europa har lika hög prisbild på fiskeprylar .
någon som vet .
JD, skippa inflationen ... bara onödigt ... ;)
Jag kan bara säga att i USA kostar allting klart mer än i Sverige.
Mat och andra dagligvaror kostar en hel del mer.
El Crapone
2003-04-19, 12:28
Japp.. och sjukvården mm är ju inte prexis bättre än den i sverige..
Sturgeon
2003-04-19, 12:33
Angående skatt, så vill man ju skaffa ett högavlönat jobb (jag vill iaf), men då åker man ju på FETT skatt.
Lyckas man få en lön på 100 000 kr/mån så försvinner ju 60 000 kr i skatt, det är fan inte motiverande.
man får se till att ha en låg års inkomst... så slipper man betala skatt på lönen