handdator

Visa fullständig version : Film från Abborrfisket 2003-04-19 av Raniceps

Bergman
2003-04-19, 23:02
Filmat vid en sjö norr om Göteborg. ;)

Riktigt skoj med film ! Tycker en del sekvenser var riktigt snygga ... bland annat när ni kastar mot kameran sen är ju firrarna fina också. :)

http://www.fiskesnack.com/2003-04-19_Abborrfiske_med_Raniceps_VCD-PAL.mpg

Filmen är ca 2 minuter och 16,5Mb

Mer film åt folket ! :)

Sturgeon
2003-04-20, 11:29
Bra filmat Ranis, fortsätt så...

Stizo
2003-04-20, 12:27
Fin fint, men om man skall säga nåt konstruktiv kritik så tog filmen slut lite tvärt...

Men det var fina abborrar och grodor... Bra jobbat... :appl:

raniceps
2003-04-20, 14:38
Tackar. Lite tvärt slut kan jag hålla med om. De tre fåglarna som cirkulerade var rovfåglar, undrar vilken sort. Åsunden har du koll?

Foppa
2003-04-27, 20:43
Tjosan, gick i 890 kb/s med bbb, helt ok :)

ljohan
2003-06-07, 13:20
Härlig film tycker jag.
Men att ni hade censurerat ansiktet förstår jag mig inte riktigt på.
Förklara gärna.

JD
2003-06-07, 21:18
Snyggt gjord! Kan du rekomendera ngn abborrsjö runt Gbg, ex. den på filmen?

zeus88
2003-06-08, 00:48
är inte kul att sitta med sitt ruttna 28.8 k modem här.. 1.8 kb sek, så det tar cäl ca 2-2½ h för att få hem den, det e inte kul :'( men men, får väl se den hos en kompis eller nåt, det blir ju alla fall mer spännande på detta sett, sen e det ju fusk att ladda hem i 890 kb sek!

raniceps
2003-06-08, 13:35
ljohan: Han som fiskade ville inte bli utlagd på nätet, vet ej varför.

JD: Sjön på filmen är ett av få ställen jag inte vill avslöja. Anledningen är att det är en liten tjärn med bara några få abborrar som knappt tål något fisketryck.

Men det finns gott om andra bra abborrsjöar. Testa Sisjön, har sett riktigt stora stim med abborre där vid fridykning. I och utanför nordvästra viken i sjön brukar dom hålla till. Kan dock vara luriga att locka till hugg ibland. Fångades en borre på 1,6 kg där för något år sedan om jag inte har fel.

JD
2003-06-08, 14:37
Originally posted by raniceps
JD: Sjön på filmen är ett av få ställen jag inte vill avslöja. Anledningen är att det är en liten tjärn med bara några få abborrar som knappt tål något fisketryck.

Men det finns gott om andra bra abborrsjöar. Testa Sisjön, har sett riktigt stora stim med abborre där vid fridykning. I och utanför nordvästra viken i sjön brukar dom hålla till. Kan dock vara luriga att locka till hugg ibland. Fångades en borre på 1,6 kg där för något år sedan om jag inte har fel.

Hej.

Har full förståelse för att du inte vill avslöja den tjärnen. Tack för Sisjön-tipset. Ha det.

Patrik
2003-06-08, 14:44
raniceps: jag är ganska säker på att det är ormvråkar

raniceps
2003-06-08, 17:02
JD: Blev det någon näbbgädda förresten?

Patrik: Tackar, det låter troligt. Vanligt att flera stycken flyger omkring sådär?

JD
2003-06-08, 18:24
Raniceps: Nu i helgen blev det nada. Var som sagt i Aröd. Blåste och regnade och inte ett enda hugg. Rätt tråkigt fiske. Dessutom fick jag reda ut trassel åt folk stup i kvarten. =/ Jag hade blivit världens otrevligast guide. :cool1:

ljohan
2003-06-08, 18:58
Aha, jag som trodde det var någon form av "Jag skäms över mig själv.. eller något" hehe.
Fridykning är väldigt givande.
Åk ut till "Pölen" på Ekerö. Mycket klart vatten, ibland ser man Karp där också.

ljohan: Han som fiskade ville inte bli utlagd på nätet, vet ej varför.

raniceps
2003-06-08, 21:43
JD: Trist med trassel. Det gäller att passa på på näbbgäddan nu, den är nog inte kvar på det grunda länge till. Går ju visserligen bra att fiska på andra ställen senare.

ljohan: Karp låter skoj, dock är det en bit att åka till Sthlm för att fridyka (bor i Gbg) :)

ljohan
2003-06-09, 01:19
JD: Trist med trassel. Det gäller att passa på på näbbgäddan nu, den är nog inte kvar på det grunda länge till. Går ju visserligen bra att fiska på andra ställen senare.

ljohan: Karp låter skoj, dock är det en bit att åka till Sthlm för att fridyka (bor i Gbg) :)
hehe, jo. Då kan det bli lite lurigt.

Jämtlänningen©
2003-08-11, 02:31
Fin film ..Fina borrar ...Keep up the Good Work !!

BTW...fåglarna var definitivt inte vråkar ,99% på att det var fiskljuse...

Jämtlänningen©
2003-08-11, 02:32
:beer:

Bergman
2003-11-21, 20:37
Nu är filmen flyttad till en snabbare server. :)

Mange Wiberg
2003-11-21, 21:27
raniceps: om du har redigerings program så kan du ju lägga in musik m.m dt skulle ge lite mer liv i filmen

Olof
2005-02-01, 23:06
Fin film ..Fina borrar ...Keep up the Good Work !!

BTW...fåglarna var definitivt inte vråkar ,99% på att det var fiskljuse...

Imho är fåglarna ormvråkar :P Ormvråkar är mörka, fiskgjusar ofta ljusare i färgen, storleken på vingarna skiljer också. Sedan är det vanligt att vråkar samlas i flertal och utnyttjar termiken (varma uppvindar) på detta sätt.

Hittade en sida för rovfågelsprofiler: http://www.algonet.se/~hedekas/rbird.htm
Kom på att jag tog en bild i somras på en häckande fiskgjuse :)

kalleh
2005-02-02, 21:59
100 % ormvråk :-)