Visa fullständig version : Vill du på fisketur på Söndag vid Skansundet, Mörkö ?
Några som är sugna på lite fisketävling ? Om vi lyckas skrapa ihop lite folk vore det jäkligt skoj att åka dit och hyra båtar och fiska gärnet.
Dom öppnar uthyrningen 10 och stänger 18 så man har iallafall några timmar på sig.
För er som inte vet vad Skansundet ligger så är det väl ca 4-5 mil från Stockholm söderut. Man hyr båt vid färjeläget på Mörkö.
Liten båt med 4hk kostar 350:- per dag inkl bensin
Lite större båt med 9,9hk kostar 500:- per dag exkl bensin
Nån som är sugen ? Skulle vara kul att styra ihop nåt sånt men det kanske är lite kort varsel ?
Det lutar just nu åt Söndag för min del ... ingen som är sugen ? Kom igen nu ... :headbang:
Sturgeon
2002-09-26, 21:59
Sugen, jovars, bara det lilla problemet 48 mil X 2 =96 mil.:)
Får nog nöja mig med att meta Ål i helgen, fick 5 st förra gången jag var ute och metade med Makrillbitar.
Tyvärr går det inte riktigt upp emot att fiska Gädda med dig, tror jag:rolleyes: :headbang: :rolleyes:
Skitfiske på dig nu, om inte våra textremsor möts innan dess;)
Jag är sugen som fan, men jag vet inte om det funkar i helgen tyvärr. Men föreslå det igen så e jag på!
//K
Cico, jag kommer nog mestadels fiska där när jag är ute ... ;)
jag ska kolla imorgon lördag om jag kan få tag på nån polare att dela båt med, isåfall e jag på!
Kolnej, än så länge finns det nog plats i den båten jag tänkte hyra iofs. Det är bara jag och Wille som ska åka än så länge. Kanske Rogge också iofs ... men hyr vi en "stor" båt men 9,9 hk så kan vi vara 3-4 pers i den skulle jag tro. Kostar 500:- plus soppa då ... säg ca 600:- för en heldag.
Hmm, skit också ... fick precis ett meddelande om att Wille inte kunde haka på nu på Söndag. Måste "ragga" upp nån annan nu annars blir det nog inget alls. :(
Originally posted by Bergman
Kolnej, än så länge finns det nog plats i den båten jag tänkte hyra iofs. Det är bara jag och Wille som ska åka än så länge. Kanske Rogge också iofs ... men hyr vi en "stor" båt men 9,9 hk så kan vi vara 3-4 pers i den skulle jag tro. Kostar 500:- plus soppa då ... säg ca 600:- för en heldag.
600:- delat på 3-4 pers? låter finemang isåfall. vilken tid tänkte ni dra? sms:a mig gärna om det finns en plats över
0736585511
Kolnej, missade ditt inlägg tyvärr ... blev inget fiske den helgen. Nästa helg kanske ? :D
Jepp, 600:- är för hela båten så runt 150-200:- per skalle då. Liten båt blir billigare ...