handdator

Visa fullständig version : Ungjävlar

JD
2003-06-26, 07:43
Jag och Lotta har roat oss med att titta på två fiskmåsungar som bor på gräsmattan här utanför. Mamman sitter ständigt och vakar över dem. Riktigt söta ungar. Ibland hoppar de upp och ner och viftar frenetiskt med vingarna men det är lite för tidigt och de kommer inte iväg. Igår kväll ringde Lotta mig på jobbet och berättade att en massa skitungar spelade fotboll med fågelungarna som förstås piper hysteriskt medan mamman cirklar oroligt ovanför. Tur att jag inte var hemma. Jag hade slagit ihjäl snorungarna.

Vet inte varför jag skrev om detta. Kanske för att jag blir så förbannad.:mad:

cobol
2003-06-26, 08:34
Alltså sparkade dom på ungarna? Man blir så djälva förbannad..... Helst av allt skulle jag vilja ge deras föräldrar rejält med däng.

JD
2003-06-26, 11:35
Japp, de sparkade på fågelungarna så att de flög över gräset. Lotta rusade ut på balkongen och röt till varefter ungarna började skrika "kärringdjävel" till henne. Ingen respekt för annat liv och ingen respekt för vuxna. Men du har rätt, man borde klandra föräldrarna först och främst.

schlusser
2003-06-26, 11:54
fan vad illa

Mikespike82
2003-06-26, 12:06
Jo nog kan man klandra föräldrarna, men visst f*n skulle man tagit tag i ungj*vlarna och burit dom i nackskinnet ändå hem till deras föräldrar så dom fick veta va dom gjort.

Eller varför inte gå ut och sparka tillbaka på dom

Quivertip
2003-06-26, 12:18
Djupt tragiskt. Jag försöker i alla fall lära min son om vördnad för naturen. Många av stadens ungar har aldrig lärt sig något om naturen och inte hur man beter sig mot andra heller för den delen. Helt rätt sätt deras föräldrar på en tvångskurs i hur man uppfostrar barn i Sverige. Det finns skyldigheter som medborgare också, vilket många inte verkar veta om.

El Crapone
2003-06-26, 13:11
Hur fan kan det gå till så.. var är vår värd på väg?
Helt sjukt alltså! någon borde sparka på dom jävla ungarna så kanske dom inte gör om det..

Stizo
2003-06-26, 13:15
Originally posted by El Crapone
Hur fan kan det gå till så.. var är vår värd på väg?
Helt sjukt alltså! någon borde sparka på dom jävla ungarna så kanske dom inte gör om det..

Jag tycker att det är föräldrarnas ansvar vad deras barn gör... Till en viss ålder i alla fall. När dem kommer upp i tonåren så får ungarna börja ta ansfar för sina egna handlingar. Men nu vet vi ju inte hur gamla ungarna var!

Quivertip
2003-06-26, 13:37
Lobotomi fungrade förr i tiden. Bör fungera idag också.

Wario
2003-06-26, 14:20
Amen vafan kasta några ägg på dom så sticker dom! (Vanliga ägg då, inte fågel!)

Lazinko
2003-06-26, 14:24
jag hade nog gått ut o jagat dem.
Om de var mindre än mig iaf..

Bergman
2003-06-26, 14:26
Jag tycker såklart INTE att det är rätt men ungar gör konstiga hyss ibland ... nästan alla har väl skjutit någon fågel när man var liten, eldat upp någonting eller pangat några fönsterrutor. Iallafall jag har lite på samvetet men man har väl bättrat sig nu när man är äldre ...

Bara hoppas dom får sig en redig avhyvling !

Majakovskij
2003-06-26, 14:28
Originally posted by Wario
Amen vafan kasta några ägg på dom så sticker dom! (Vanliga ägg då, inte fågel!)

Vanliga ägg?, va fan är det för ägg om det inte är fågelägg :rolleyes:

Lazinko
2003-06-26, 14:33
Sköldpadds ägg!

Quivertip
2003-06-26, 14:40
Du har rätt Bregman... Man glömmer så lätt. Kanske jag är lobotomerad ;-) vad vet jag...........................ÖÖÖÖÖÖÖ

El Crapone
2003-06-26, 15:00
Originally posted by Bergman
Jag tycker såklart INTE att det är rätt men ungar gör konstiga hyss ibland ... nästan alla har väl skjutit någon fågel när man var liten, eldat upp någonting eller pangat några fönsterrutor. Iallafall jag har lite på samvetet men man har väl bättrat sig nu när man är äldre ...

Bara hoppas dom får sig en redig avhyvling !

Krossat nån fönserruta eller eldat upp något är ju inte äns i samma division som detta... inte hellar att skjuta en fågel är hälften så lika sjukt som att gå fram o sparka på två fågelungar- bara för att det är "kul".... Specillt inte när dom inte kan flyga eller försvara sig..
Det är helt enkelt sjukligt..

Bergman
2003-06-26, 15:02
Ungar vet inte per automatik vad som är rätt eller fel ... det är föräldrarnas uppgift att uppfostra dom. Att vara "ball" inför polarna är också viktigt för många ... tyvärr !

zipper
2003-06-26, 15:30
Originally posted by El Crapone
Specillt inte när dom inte kan flyga eller försvara sig..

är väl typ bara örnar i sverige som kan "försvara" sig?

att skjuta fåglar kan ej liknas detta...
detta behöver inte alls vara en uppfostringsfråga,
jag var riktigt skitelak mot djur när jag var liten,
varför vet jag inte,

"Amen vafan kasta några ägg på dom så sticker dom! (Vanliga ägg då, inte fågel!) "

helt klart roligaste inlägget idag....

El Crapone
2003-06-26, 15:43
"Vanliga ägg då, inte fågel!"
Haha.. jo, oj va jag skrattade när jag kom o tänka på det, (vilket jag itne gjorde förrän jag lästa tims inlägg)är man dum eller :P

Lazinko
2003-06-26, 15:46
Skjuter ni fåglar? med k-pist?

El Crapone
2003-06-26, 15:51
kanske med luftgevär :p
tror inte att så många här hade en k-pist som barn :P

Lazinko
2003-06-26, 15:56
Jag har en AWP... Borde alla ha

Mikespike82
2003-06-26, 16:12
Det är ju självklart föräldrarnas problem att uppfostra barnen, men visst kan man ändå gå å suga tag i en unge och bära dom hem till föräldrarna och berätta vad dom gjort?!

El Crapone
2003-06-26, 16:13
iaf skälla ut dom..

Lazinko
2003-06-26, 17:08
Det var småflickor som gjorde dådet antar jag?

Majakovskij
2003-06-26, 17:54
Originally posted by zipper
är väl typ bara örnar i sverige som kan "försvara" sig?

att skjuta fåglar kan ej liknas detta...
detta behöver inte alls vara en uppfostringsfråga,
jag var riktigt skitelak mot djur när jag var liten,
varför vet jag inte,

"Amen vafan kasta några ägg på dom så sticker dom! (Vanliga ägg då, inte fågel!) "

helt klart roligaste inlägget idag....

Jo Wario gjrode nog pinsamaste inlägget idag :p

El Crapone
2003-06-26, 18:11

"Skjuter ni fåglar? med k-pist?"

"Jag har en AWP... Borde alla ha"'

"eller sparka ungen i magen så han lipar!
också ett alternativ!"

"Det var småflickor som gjorde dådet antar jag?"

Lazinko: Jag hoppas att du skämtar... så här dum kan ingen vara =/

esoxlucius74
2003-06-26, 20:38
De enda riktiga skit-ungar är rädda för, är att deras föräldrar ska få reda på hur de beter sig...
Att suga tag i första bästa ligist och bär hem "den"!!
Är nog rätt medicin.

F*N vad arg jag blir när jag läser detta............

Majakovskij
2003-06-26, 21:13
hehe vi är nog inte så seriösa i denna debatten

Lazinko
2003-06-26, 21:16
Craponke... Jag skämtade. men visstfan har man en o annan AWP i vapenskåpet.
Men kan lika gärna va Småflickor som pojkar...

Jag har aldrig skadat fåglar själv.
tycker det är roligare o göra saker mot människor.

zipper
2003-06-26, 21:17
"Lazinko: Jag hoppas att du skämtar... så här dum kan ingen vara =/"

öhh du har det svart på vitt framför dig, ändå tror du inte på det? :p

men jag verifierar han ÄR så dum....

Majakovskij
2003-06-26, 21:22
Var inte så humant gjort av en som skulle testa mitt luftgevär, sköt en skata som satt på min grannes tak så den rammlade ner framför deras fönster och skrek och flaxade runt. Och deras utställningskatt (innekatt) blev blodig eftersom den gick och kollade på skatan. Enda vi kunde göra var att springa och gömma oss då de var ute lika snabbt som skottet gick! :) :)

Var inte så svårt för dom o lista ut vilka "gärningsmännen" var

Majakovskij
2003-06-26, 21:24
"Lazinko: Jag hoppas att du skämtar... så här dum kan ingen vara =/"

öhh du har det svart på vitt framför dig, ändå tror du inte på det? :p

men jag verifierar han ÄR så dum....

Du ska väl föresten på Kalas i visby?
Missar turnén i kalmar för jag ska på semester men mina polare som ska på badminton cup 11/7 på gotlandsnackade om att Kalas även var i Visby under den veckan.

Lazinko
2003-06-26, 21:25
Zipper ge dig. Bara för jag tar dig i CS du käftar...

zipper
2003-06-26, 21:43
Originally posted by Tim
Du ska väl föresten på Kalas i visby?
Missar turnén i kalmar för jag ska på semester men mina polare som ska på badminton cup 11/7 på gotlandsnackade om att Kalas även var i Visby under den veckan.

jag kanske ska in dit, inget bestämt, fast jag får juh ett studiebidrag nu så jag ska nog köpa biljetter, fast artisterna var bättre förra året, (kent(?))

Stizo
2003-06-26, 21:47
Originally posted by Lazinko
Zipper ge dig. Bara för jag tar dig i CS du käftar...

Vad då CS, ni skall tävla i fiske! Det här är ju en fiskesajt! ;)

Lazinko
2003-06-26, 21:54
Går inte i tävla i fiske om vi bor långt ifrån varandra

Stizo
2003-06-26, 22:21
Går inte i tävla i fiske om vi bor långt ifrån varandra

Varför inte?

Lazinko
2003-06-26, 22:23
för Zipper kommer fuska såklart

Majakovskij
2003-06-26, 22:32
jag kanske ska in dit, inget bestämt, fast jag får juh ett studiebidrag nu så jag ska nog köpa biljetter, fast artisterna var bättre förra året, (kent(?))

Kent äger ju men hellström och winnerbäck är inte så tokiga.

Lazinko
2003-06-26, 22:36
Hällström bara skriker. Låter fördjävligt tycker jag

Majakovskij
2003-06-26, 22:44
Timbuktu är också med i turnén nåt för skåne dan :)

Lazinko
2003-06-26, 22:48
japps! Vad snackar ni om igentligen? Sommarstad Gotland eller?
Men timbuktu e kass... Vore bättre med The Latin Kings...

Men vemfan åker till ett annat land för att gå på stranden?

El Crapone
2003-06-26, 22:58

Studiebidrag mitt i sommaren?? hm..

Jag tror INTE att kent ska med..
Men Winnerbäck regerar.. så själv ska jag köpa biljett bara för det..
Sen kommer ju Gessle till hösten också =)

Lazinko
2003-06-26, 22:59
Jag är nog helt ute och´Cyklar

Majakovskij
2003-06-26, 23:00
Kalas är en turné.. Winnerbäck,Hellström,Timbuktu och så lokalt band.. De ska till kalmar och gotland nästa vecka

zipper
2003-06-26, 23:03
Originally posted by Tim
Kent äger ju men hellström och winnerbäck är inte så tokiga.

det är sant, men fan förra året var det två bra band, kent och mando diao,

men vetefan, ska vara för att se håkan hellström, men han kommer bergis ta massa låtar från den nya skivan så då skiter man nog i det, sen är det marit bergman och han sångaren från weeping willows (stavning?)

korten
2003-06-27, 00:54
hade den här tråden me fågelungar eller musik att göra?
visst det är inte rätt att döda fågelungar, men skjuter nån lite fiskmåsar så skulle int ja klaga. finns alldeles för mycke av dom nu.. man kan fan inte åg iland på en ö utan att bli attackerad.

qvarnis25
2003-06-27, 01:11
Ska nog till visby den tiden med kanske.(lånad lägenhet och gute källare =) ) Fast främst inte för kalas, har sett typ alla artisterna på sistone.Isåfall kollar jag för Her majesty och Magnus karlsson, faaaast Håkan och främst Lasse ju såklart en bonus. Lasse var kung när jag såg han i april. men iofs så slår inget de dom hände 6/6 2003.

Håller helt med om de som jag läste lite om på föregående sida. De är skillnad att växa up i mindre ort eller på landet än i en storstad eller någon sunkig förort som "man" aldrig kommer ur.
Ger fan så mkt bättre sunt förnuft och "lugn" kanske man kan kalla de att växa upp på landet...

over ´n out.

korten
2003-06-27, 01:14
alla här som aldrig har dödat en fågel. vuxen eller unge räcker upp handen!! nä tänkte väl det

qvarnis25
2003-06-27, 01:26
.. men har fan inte sprungit å sparkat på ungar å skriket kärringjävel på samma gång.!

korten
2003-06-27, 01:29
där har du en poäng

El Crapone
2003-06-27, 01:31
precis.. och jag har heller aldri dödat nån fogle..

korten
2003-06-27, 01:32
inte änns med luftgevär? trodde alla hade gjort det

Lazinko
2003-06-27, 01:39
ja när jag går iland så får jag peppra med min k-pist som fan ju!

Patrik
2003-06-27, 01:40
Har heller aldrig dödat en fågel, sedan ska man inte gå iland på häckningsöar.

qvarnis25
2003-06-27, 01:40
As always my dear..! ;)

Originally posted by korten
där har du en poäng

Lazinko
2003-06-27, 01:42
på Busen i vänern är det ju mängder med måsar med ägg, vågar inte gå iland där hehe, då anfaller de o pickar ut ögonen tror jag...
har inte dödat en fågel, men skjutut efter en mås med en pilbåge... träffade dock inte... men var nära som fan!! :(

Patrik
2003-06-27, 01:49
Så farliga är dom inte, men lite fågelskit får man räkna med. Men som sagt så ska man inte störa djuren vid denna årstid.

Lazinko
2003-06-27, 01:50
om de anfaller får man väl försvara sig??

Patrik
2003-06-27, 07:11
om du låter dom vara ifred så blir du ju inte anfallen??

Quivertip
2003-06-27, 07:30
Måsar i städerna är ett otyg. Jag pickar åtkilliga ägg på mitt och mina grannars tak varje år. Däremot gör jag inte det för jag tycker det är kul utan för att det är en sannitär olägenhet. Det går inte att vistas i våra trädgårdar annars. Fastighetsägarna i vår komun är ålagda att ta bort måsbona från taken P.g.a oväsendet som måsarna för./attacker

Bengtsson79
2003-06-27, 07:38
Djurplågeri!!!!!! Själv använder jag 12ans hagel o blåser till, skonsammare död iaf..... Min Bil + Mås-skit = Hjärnsläpp :D :D :D

Lazinko
2003-06-27, 13:45
Auto-shotgun är ju rätt effektivt o ta stora "svärmar" med

Stizo
2003-06-27, 14:01
Auto-shotgun är ju rätt effektivt o ta stora "svärmar" med

Leker du fortfarande med "leksaks-pistoler"? ;)