Visa fullständig version : Fiska i Medelhavet.
Ska till Cypern eller liknande i Augusti o undrar om man kan ta med fiskespöt o fiska...?
vet någon?
vill inte bli misshandlad av turkiska poliser precis :)
puttehedberg
2003-06-28, 03:39
ska kolla i veckan syrran bor där
puttehedberg
2003-06-28, 03:41
Originally posted by puttehedberg
ska kolla i veckan syrran bor där fast hon bor inte på turkiska sidan
puttehedberg
2003-06-28, 03:45
var det dit du skulle det går ju inte så många resor dit, eller
vettefan, menar den där turistorten... inte för familjer men den andra... Alanya nåt heter den nog
Alanya ligger i Turkiet inte på Cypern!
hehe sa fel.. .ska fråga vad det hette då!
Agia Napa hette de visst
Crubbster
2003-06-28, 22:02
dom brukar inte ha så mycke fiskelagar i dom länderna, (men de kan va värt att kolla upp), fiska ska du göra precis som hemma, så djävla kul en rapala vobbler, eller meta i hamnen, eller från båt me majs eller flytbröd !!! ja fick en 4 kilos .öhh nånting i spanien på flytbröd !!
När jag va på Mallorca så badade jag bland multar på 2 kg o lite mer o mindre... har bild i galleriet... Skitcoola, e sugen på en sån
Det är ayia napa jag ska till... nära hamnen :)
Unregistered
2003-08-15, 22:11
Det lättaste bytet i Ayia Napa är full Svensk blondin. De hugger på allt!
mvh
jenk
hehe!
Är inte byx-myndig ju...
Grekiska poliser ska vara rätt aggresiva...
Får åka dit när jag har fyllt 15
Bra idé att at med spöet. I hamnarna brukar det simma diverse fisk. Det gjorde det på mallorca iaf. Just multe brukar det finnas en del av. Ett spö, lite krokar och lite sänken. Bröd går ju alltid att få fatt på, annars har jag för mig det brukar vara knepigt att få tag i beten. Snacka med någon nätfiskare i hamnen om du kan få bläckfisk eller räkor.
Brukar alltid vara förbjudet att fiska nästan överallt längs stränderna utomlands, framför allt i hamnar!
På Cypern är det fritt att fiska i havet. Det finns några dammar för regnbågsfiske där också om man gillar sånt.
Alessandro
2003-09-21, 15:27
Tycker nog att Medelhavet är sönderfiskat, har sett dykare plocka bläckfisk på natten utanför Södra Cypern.
Finns en del bra mete Ruda/Karp på Cypern, tror att fiskebutiken i Limassol hade hand om detta.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.