handdator

Visa fullständig version : Fiskebutik i Göteborg?

LG
2007-07-09, 15:23
Hej
Ska på semester i Göteborg, någon som vet av några bra fiskebutiker?

Lorry1
2007-07-09, 15:35
Hej. Jag kan rekomendera Sonny Stjärnås sportfiske vid Ånäsfältet. Adress: http://www.stjarnassportfiske.se/ Mycket trevliga och duktiga killar. HAr mycket för såväl kust insjö som en del flug grejor. /Lasse

The_Jerkman
2007-07-09, 16:45
Japp! Stjärnås är bäst! Annars har du ju ELGE Sportfiske, Strömwalls Sportfiske, M&M Sportfiske och Sportfiskebutiken i Kållered.

Bowen
2007-07-09, 16:46
Elges är helt ok med.

christer
2007-07-09, 16:50
anser att björlanda sportfiske är bäst.. det han inte har fixar han. han har mycket havsfiske och insjö.

Sg
2007-07-09, 18:32
Förr hade jag sagt ingen. Idag kan jag titta tillbaka och insé att ELGE gjort ett bra jobb för att förnya sin butik. Eftersom tråden ligger på mete, stick till EL-ge!

Stjärnås kommer du inte in i knappt.

knota
2007-07-09, 18:44
Flugfiske ELGECO Västra Frölunda.

hasso69
2007-08-29, 06:04
EL-GE vinner pris för suraste idioter till personal, bojkotta svettläppen, surkäringen å flintgubbjäveln som skäller ut folk som frågar efter Rio-tafs... Strömwalls is da shit!

Sg
2007-08-29, 10:18
EL-GE vinner pris för suraste idioter till personal, bojkotta svettläppen, surkäringen å flintgubbjäveln som skäller ut folk som frågar efter Rio-tafs... Strömwalls is da shit!

Nu ligger tråden på mete, och då är inte strömvalls så mkt att hurra för :P

Alsbäck_
2007-08-29, 14:03
visst mete ligger stjärtås i topp med. men vill du ha ett bra sortiment och sjukt sköna grabbar till personal ska du åka tilll Tajtlajn i kållered ! =)

Sg
2007-08-29, 14:46
visst mete ligger stjärtås i topp med. men vill du ha ett bra sortiment och sjukt sköna grabbar till personal ska du åka tilll Tajtlajn i kållered ! =)

Är det en ny butik eller? aldrig hört talats om dom.

~FB~Pike
2007-08-29, 14:56
Är det en ny butik eller? aldrig hört talats om dom.

Före detta Sportfiske butiken...

Sg
2007-08-29, 15:41
Före detta Sportfiske butiken...

Ok, för jag har för mig att det var en butik där tidigare som var komplett värdelös. Är den inne i gallerian? För då är det samma. Fast de kanske har ändrat personal och utbud eftersom de bytt namn.

Esox Lucifer
2007-08-29, 17:02
Stjärnås rocks

Bowen
2007-08-29, 17:14
Lite väl elakt eller? Precis som att Sonny alltid är öppen och trevlig som en vårvind, nej du..

Alla är människor, alla får ha en dålig dag. Kanske var det så att du var otrevlig? (Jag säger inte att du var det alltså)

ElGes är inte mitt närmsta val, men ofta mitt första, just för att om man är trevlig själv så får man himla bra hjälp, och det är bra priser.

Jag har haft dåliga erfarenheter av i princip alla fiskeaffärer i götet under åren, Skulle aldrig säga att alla i en affär är hjärndöda för det.

Var inte rädda för att gå till ElGes, eller nån annan fiskeaffär i Göteborg för den delen heller. Varje butik har sina godsaker!

Edit/ såg att du skrivit strömvalls och inte stjärnås. Och visst är den äldre mannen störtskön på strömvalls, handlade där en del förr just på grund av detta, men det är ganska tunt med prylar tycker jag, menmen, alla har sina godsaker som sagt!

up_in_flames
2007-08-29, 21:10
Även jag störde mig på den äldre damen på elge tidigare, surare uppsyn får man leta efter. Nu har jag som tur är inte sett henne på ett tag. Tycker att butiken generellt ryckt upp sig rejält med åren och när jag var där senast i fredags blev jag riktigt nöjd. Åkte dit mitt på dagen så jag var ensam i butiken och fick excellent service :goodwork:

Ambassadeur5000
2007-08-29, 21:18
Även jag störde mig på den äldre damen på elge tidigare, surare uppsyn får man leta efter. Nu har jag som tur är inte sett henne på ett tag. Tycker att butiken generellt ryckt upp sig rejält med åren och när jag var där senast i fredags blev jag riktigt nöjd. Åkte dit mitt på dagen så jag var ensam i butiken och fick excellent service :goodwork:

Jag saknar tanten, tycker hon var så läcker på något vis. Snygg helt enkelt.

Sturgeon
2007-08-29, 22:06
ElGe = Bra utbud av en blandad kompott, men noll koll på att ha kontinuitet på sortimentet. Delvis efterbliven personal tyvärr, men blivit mycket bättre. En affär där det lite udda sortimentet finns att hitta, hittar du inte det du söker på annat håll, prova då ElGe.

Stjärnås = Inte varit där på ett par år. Då var personal under all kritik, nu vet jag inte, men förhoppningsvis bättre.

M & M = Trevlig personal, men magert utbud av mycket.

Björlande = Bitvis trevlig personal, främst "chefen" som löser det mesta. En hel del elektronik, mycket havsfiske m.m.

Tajt lajn i Kållered = Tidigare den klart bästa personalen men ganska enkelriktat sortiment mot havsfiske. Nu riktigt sköna grabbar och helt (för storleken) okej sortiment, dock inte för den som metar.

Strömwalls = Sällan där. Bra personal, men skralt utbud.

När jag väl köper något i butik så blir det främst Kållered, men även Björlanda och om jag har lång stubin och tolerant själ ElGe.

Ambassadeur5000
2007-08-29, 22:18
ElGe = Bra utbud av en blandad kompott, men noll koll på att ha kontinuitet på sortimentet. Delvis efterbliven personal tyvärr, men blivit mycket bättre. En affär där det lite udda sortimentet finns att hitta, hittar du inte det du söker på annat håll, prova då ElGe.

Stjärnås = Inte varit där på ett par år. Då var personal under all kritik, nu vet jag inte, men förhoppningsvis bättre.

M & M = Trevlig personal, men magert utbud av mycket.

Björlande = Bitvis trevlig personal, främst "chefen" som löser det mesta. En hel del elektronik, mycket havsfiske m.m.

Tajt lajn i Kållered = Tidigare den klart bästa personalen men ganska enkelriktat sortiment mot havsfiske. Nu riktigt sköna grabbar och helt (för storleken) okej sortiment, dock inte för den som metar.

Strömwalls = Sällan där. Bra personal, men skralt utbud.

När jag väl köper något i butik så blir det främst Kållered, men även Björlanda och om jag har lång stubin och tolerant själ ElGe.

Håller med dig:) Efterbliven personal på ELGE, man tror man hamnat på Lillhagen. Den absolut goaste personalen möter man på TajtLajn i Kållered även om de har lite dyrare priser än andra. Jag skiter ofta i priset bara jag har roligt i butiken med personalen - det betyder allt för mig. :)

Sturgeon
2007-08-29, 22:23
Så rätt så.

Vill man bara ha något, så köper man på internet!

Men vill man få en härlig upplevelse så besöker man en butik med trevlig personal. Då väger några fjuttiga slanta lätt mot att få service och en skön pratstund.

Håller med dig:) Efterbliven personal på ELGE, man tror man hamnat på Lillhagen. Den absolut goaste personalen möter man på TajtLajn i Kållered även om de har lite dyrare priser än andra. Jag skiter ofta i priset bara jag har roligt i butiken med personalen - det betyder allt för mig. :)

Rassie
2007-08-29, 22:35
El Ges har bäst sortiment, främst för mete! de flesta som jobbar där verkar smått efterblivna förutom Danne som är riktigt schysst & kunnig, Stjärnås har blivit sämre ( har dock inte varit där på ett tag) bra sortiment ibland, Dock för det mesta bra personal, särskillt Mille, och den flintskalliga gäddgubben e la rätt go ibland också ;)

Alsbäck_
2007-08-29, 22:36
Glöm för fasen inte av att ni kan köpa cola för 5 kronor på tajtlajn i kållered ! :)