Visa fullständig version : Söderhamn Trolling
teamfjellstrom
2008-01-27, 15:46
När är det bästa tiden för vandringslaxen utanför söderhamn?
Många Team där?
Vi har funderat på att åka dit och prova.
http://www.svensktsportfiske.se/artikel.php?sida=miha_479_2007-06-06.htm&kat=Trolling&sok=
Ljusne JPM har nog bra koll. hur du kommer i kontakt med dem vet jag ej.
Hör med Jojon här på FS han bor inte så långt därifrån
team char
2008-01-27, 18:18
Ljusne jpm´s blogg http://jannejpm.blogspot.com/
Vad ni gör snacka med yrkesfiskarna i området, sen ut och kör finns inga genvägar blir inte lätt många timmar dessvärre men prova och ett starkt lycka till mvh
Var upp veckan före midsommar ett antal år tillbaka, lyckades nypa en 13,7kg / 99cm. Inloppet ngt SO Storjungfrun var platsen, NK-Mag S6 ytan 20gr var betet. Sjövild fisk som bet i yttersväng och naturligtvis körde ihop ett knippe spön, drillades sista 20m UTAN spö (linan lindad armbåge-hand likt en vinda), vart bra j-a nervöst på slutet... Osäker på stigningen i Ljusnan i dagsläget, hör som sagt med Janne (JPM) han hjälper dig gärna.
Skitfiske!
Var upp veckan före midsommar ett antal år tillbaka, lyckades nypa en 13,7kg / 99cm. Inloppet ngt SO Storjungfrun var platsen, NK-Mag S6 ytan 20gr var betet. Sjövild fisk som bet i yttersväng och naturligtvis körde ihop ett knippe spön, drillades sista 20m UTAN spö (linan lindad armbåge-hand likt en vinda), vart bra j-a nervöst på slutet... Osäker på stigningen i Ljusnan i dagsläget, hör som sagt med Janne (JPM) han hjälper dig gärna.
Skitfiske!
13,7kg drillades sista 20m UTAN spö (linan lindad armbåge-hand likt en vinda), vart bra j-a nervöst på slutet...
Haha riktigt bra gjort, skaller i knäna kan jag tänka mej!!
Bevisar också att de hugger längre norrut bara en fråga om att hitta stråken...........
Göslarsson
2008-03-24, 21:03
Jag trollar mycket utanför hälsingekusten fick en fin 15 +are med Goode syd Agön på nationaldagen i fjol. Det tappades en del fisk (bla. ett dubbelhugg) i mitten av juni kring jungfrun och Team Gävle tog en på över 10 ungefär samtidigt. Vi har blivit färre som håller på i dessa trakter då fisket var superdåligt under ca 5 år 2002 till 2006.
Jag trollar mycket utanför hälsingekusten fick en fin 15 +are med Goode syd Agön på nationaldagen i fjol. Det tappades en del fisk (bla. ett dubbelhugg) i mitten av juni kring jungfrun och Team Gävle tog en på över 10 ungefär samtidigt. Vi har blivit färre som håller på i dessa trakter då fisket var superdåligt under ca 5 år 2002 till 2006.
När det gäller vandringslax på trolling från Stockholm och norrut så är en 15+arre minst sagt respektingivande det är ingen fisk man tar hur som helst även söderut det kan jag lova dej definitivt,. mer båtar och lycka till de finns nog där men som sagt pelagiskt och INTE som abborre och gädda (även havsöring) stationärt många timmar men man minns varenda en av dem tro mej och lycka till!!
Göslarsson
2008-03-29, 17:00
Har börjat ladda för laxarna utanför helsingekusten nu.
Man blir lika sugen varje år vid den här tiden.
Har börjat lacka om några skedar i färger som man tror på och som gett fisk här i Söderhamnstrakten.
Någon av er som tänkt lägga tid kring storjungfrun under juni-juli?
Gävlebon
2008-03-29, 19:54
Det kan mycket väl bli nån eller fler turer däruppe.
Det var nämligen jag som åkte med Janne Persson i Team Gefle den dagen och fick drilla upp den där 10 + laxen vi fick och sånt ger mersmak.
I år blir det nog med egen båt dom flesta turerna.
Göslarsson: Nu höjdes ju statusen på detta forum ett snäpp, sedan du kom med menar jag.
:offtopic: Blir du med på orsjön i slutet av april om isen gått eller? ser ganska dystert ut nu men det blir regn till veckan... det gillar man. Biter bra på isen det.
/HMK tobbe
Göslarsson
2008-03-30, 10:00
Ja det är väl tänkt så. Bara teamkamraten kommer loss hans sambo jobbar då. Jag får väl åka själv eller så åker Peter med.
Göslarsson
2008-03-30, 10:11
Gävlebon:
Det är bra att vi blir fler som kör här uppe!
Kanon!!
Gå På Stk Trolling Klubb Då Får Du Allt Info Mvh Team F1 Salmon
Göslarsson
2008-05-30, 17:05
Nu är laxarna här i Söderhamnstrakten.
Första rapporten om fångst från yrkesfiskaren Flodberg att han fått lax i fällorna kom för ett par dagar sedan.
Till helgen som kommer åker huddik-borna ut vid Agön och jag och ett par båtar till sticker ut i trakterna kring storjungfrun. för min del blir det fiske 3 dagar om vädret tillåter.
Skönt att komma ut!!!
Nu är laxarna här i Söderhamnstrakten.
Första rapporten om fångst från yrkesfiskaren Flodberg att han fått lax i fällorna kom för ett par dagar sedan.
Till helgen som kommer åker huddik-borna ut vid Agön och jag och ett par båtar till sticker ut i trakterna kring storjungfrun. för min del blir det fiske 3 dagar om vädret tillåter.
Skönt att komma ut!!!
GösLarsson lycka till det verkar som om utfasningen av drivgarnen redan gett verkan betydligt fler fisk många mellan 5-8kg ovanliga förr då drivgarn alltid är riktade mot de storlekarna chansen för er har ökat helt säkert ligg i och posta resultatet så vi vet vad som händer däruppe! :sun: