Visa fullständig version : Tica seawave sw-v 458H
harren59
2008-03-13, 00:12
Skall köpa min första havsfiskerulle, För fiske i Norge, ca 2 ggr/år.
Har tittat på en Tica seawave sw-v 458H och tänkte lägga på en flätlina,
Power Pro ca 0,25-,030. Har fiskat med lånad rulle tidigare och fått torsk på upp mot 15 kg. Är det någon som kan svara på om den här rullen är lämplig för sådant fiske? Tacksam för svar och tips.
jerklimpan
2008-03-13, 07:41
Power Pro ca 0,25-0,30. Har fiskat med lånad rulle tidigare och fått torsk på upp mot 15 kg. Är det någon som kan svara på om den här rullen är lämplig för sådant fiske? Tacksam för svar och tips.
Om du anser dig å ha råd å ha en rulle liggande oanvänd större delen av året så. Den är nog helt ok dom testa den i FFA Nr 1-2 i år.
Själv använder ja en Ambassaduer 7000 C syncroo i norge av den anledningen att den går å använda till annat fiske, å den ligger ju i samma prisklass som Tica rullen.
Wigglers lina finspraid har ja kört i norge riktigt fin den fick ja för 1,50 metern PP kosta ju 2 kr metern .
Vart åker du??`
/Fredrik
Falken16
2008-03-13, 15:26
Power Pro ca 0,25-,030. Har fiskat med lånad rulle tidigare och fått torsk på upp mot 15 kg. Är det någon som kan svara på om den här rullen är lämplig för sådant fiske? Tacksam för svar och tips.
Det finns en på tradera... Om du vill få den lite billigare. Köpte själv en sådan för ett tag sen. Har dock inte hunnit testa den än.. Men den känns robust och bra, men framtiden får visa.
// MR Norgenästa
Alessandro
2008-03-13, 15:35
Tica rullarna verkar funka bra, robusta.
harren59
2008-03-14, 23:32
Om du anser dig å ha råd å ha en rulle liggande oanvänd större delen av året så. Den är nog helt ok dom testa den i FFA Nr 1-2 i år.
Själv använder ja en Ambassaduer 7000 C syncroo i norge av den anledningen att den går å använda till annat fiske, å den ligger ju i samma prisklass som Tica rullen.
Wigglers lina finspraid har ja kört i norge riktigt fin den fick ja för 1,50 metern PP kosta ju 2 kr metern .
Vart åker du??`
/Fredrik
Jag skall åka till Vikna, utanför Rörvik.
/Mats
harren59
2008-03-14, 23:34
Jag skall åka till Yttre Vikna utanför Rörvik
/Mats
Har hört att folk är nöjda med Tica rullarna, men om prisskillnaden inte är för stor tycker jag att du ska köpa en Daiwa Saltist. Det har jag gjort, får den nästa vecka.
Jag ska också till Vikna, när åker du?
Mvh Johan
DrMussla
2008-03-15, 09:20
Köp hellre en tica än en Amba iaf... backspärren pallar inte med på amborna. Tappade en fet firre pga det, tar inte i amba skräpet igen. Vilken budget på rullen har du? Är det några tusen så köp en Saltist eller en Shimano Torium / Tekota beroende på vilket fiske det är.
Rille B.
2008-03-15, 12:44
Shimano TLD 15. Finare rulle till havet har jag aldrig haft. Riktigt fin broms, jämnare broms får man leta efter. Men de förutsätter att du inte ska stå och kasta.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.