Visa fullständig version : Blåa eller röda rullar till Tiki bt450 EU
Hoppas att nån kan hjälpa mej att hitta poluretan kölrullar och sidohjul till min trailer. Sitter ju svarta gummihjul på orginal men dom färgar ju av sig på skrovet.
Söker därför er hjälp. Har alltså en Tiki BT450 EU -06.
HJÄÄÄÄÄLP
då är rådet att du köper grå gummidäck från http://www.balstaslapet.se/tillbehor/battrailer.html
eller om det inte duger så bläddrar du in på http://www.tellus.se det dom inte har finns inte
Jag har en fogersta trailer med blåa rullar ,kölrullarna rullar fruktansvärt lätt till skillnad mot biltemas svarta som bara rullar ett år tills dom har torkat sönder
nackdelen med fogelstas blåa är att dom kostar 500 spänn styck
deras blåa sidorullar eller wobbel som dom heter kostar 200 kr
jag vet inte hur biltemas blåa och röda är ,kanske inte håller så länge (inte kul om en sidostötta trycker hål i botten pga att rullen pajat)
i jönköping borde det ju gå lätt att skaffa fogelsta prylar !
dom blåa kan iaf rekomenderas kvalitetsmässigt dom färgar inte ,förutom sidorullarna nån gång när bottenfärgen i sin tur har färgat rullen men det är ju inte rullens fel
där jag sett priserna är på batochtrailer.se som säljer på postorder
men man borde väll kunna gå till vilken trailerhandlare som helst ,nästan
lillfiskaren
2008-03-16, 11:08
Hoppas att nån kan hjälpa mej att hitta poluretan kölrullar och sidohjul till min trailer. Sitter ju svarta gummihjul på orginal men dom färgar ju av sig på skrovet.
Söker därför er hjälp. Har alltså en Tiki BT450 EU -06.
HJÄÄÄÄÄLP
nästan alla rullar färgar de blir bättre när dom blir sitna
Vill ju inte bara ha nya för fåfängans skull, mina svarta gummisaker som sitter på har gett upp och spruckit sönder. Så ska man byta, kan man ju fixa bra skit!!
Har alltså bara en bred på var sida, inte två smala. men jag ska mäta och prova om man kan dra dit två smala på min axel. återkommer om resultat.
Var nere på biltema och köpte deras blå sidorullar på diameter och längd samt axel diameter stämde överens med min kärra. Fick dock modifiera lite, ett rör med lämplig diameter kapades upp i lagom bitar en innanför och en utanför hjulet samt två stora brickor som skydd mot nötning. Sen satt det som en smäck båten ska dras upp imorn på kärran så då ser vi om dom håller måttet.
funkade de bra ?
är det båten du tvättade som du ska ha på den ?
Jodå Eino, rullarna sitter fint på kärran men båten ligger kvar på gräset. Jag var färdig sent på kvällen och damen ville "umgås" lite så båten skulle upp dagen efter. Men då kom SNÖN i massor och det snöar fortfarande, ligger 2 dm här nu.
Japp det är HR:en som ska ligga på den.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.