handdator

Visa fullständig version : Ny info ang FS-jerken (Esox Lucius)

Bergman
2008-04-24, 21:22
Idag så har jag lagt beslag på en liten laddning av de nya Esox Lucius-jerkarna. 22 st gröna och 23 blåa skickades via flyggods och givetvis kommer de som beställt först få de nya först. De beten jag har nu kommer skickas via posten imorgon och bör anlända på Måndag eller Tisdag. Givetvis helt kostnadsfritt och de gamla exen kan ni behålla så klart.

Resten kommer via båt och anländer först om ca 3-4 veckor men jag lägger ut mer info när dom anländer.

De tidigare felen ska nu vara rättade och jag hoppas verkligen att det inte blir mer problem. Om det skulle dyka upp nåt nytt problem, vilket vi verkligen inte hoppas, så kommer det givetvis rättas till.

Det som är ändrat på de nya är:
- Viktningen är numer på rätt plats dvs lite isärflyttad mot tidigare så kroköglan har mer plats
- Kroköglorna har lite tunnare gods för att minska sprickrisken
- Nosöglan ska nu vara dubbelkollad så den är rak på samtliga ex
- Lackskyddet är nu pålagt efter att öglorna monterats för att minska risken för att vatten tränger in vid öglorna
- Lackskyddet har också aningen ändrad hårdhet för att minska risken för flagor
- I den nya versionen så är det är även lite glitter i lacken
- Alla beten ska nu också vara balanstestade i en vattentank för att verifiera att viktningen och sjunkningen är rätt

Hoppas jag inte glömt något nu men har ni frågor så får ni gärna ställa dom här. :santa:

Här är två nytagna bilder men tyvärr så vill inte min gamla kamera ta så himla bra bilder längre så jag hoppas ni står ut med fotokvalitén.

http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/thumbnails/48230-m.jpg

http://www.fiskesnack.com/fotoalbum/thumbnails/48231-m.jpg

Bergman
2008-04-24, 22:33
Oj, höll på att glömma en sak. Om ni har bytt adress sedan ni fick första leveransen vore det kanon om ni PM:ade er nya adress så fort ni kan. Har tänkt skicka betena imorgon som sagt. :)

Alessandro
2008-04-25, 10:30
Kanon, samma address för mig...;)

roach master
2008-04-25, 10:41
Jättebra med ändringarna, men när du läser upp vad som ändrats till det bättre så börjar man undra hur nån ens kan sälja ett bete som inte är rätt viktat osv, men det kan väl iofs inte någon här på fs göra nåt åt, men det är ju riktigt illa av bromanodell som gjorde betena.

Bergman
2008-04-25, 10:52
Kanon, samma address för mig...;)

Finemang

Jättebra med ändringarna, men när du läser upp vad som ändrats till det bättre så börjar man undra hur nån ens kan sälja ett bete som inte är rätt viktat osv, men det kan väl iofs inte någon här på fs göra nåt åt, men det är ju riktigt illa av bromanodell som gjorde betena.

Problemet med just viktningen var ju att de som tillverkat betena inte gjort exakt enligt specen från Bromanodell. Det handlar om kanske 3-5mm fel på två bukviktningar. Sedan får du tänka på att vi har fått en förserie på betet som (så här i efterhand) skulle testats mer noggrant innan vi släppte dom. Samtidigt ville vi erbjuda ett bete som inte fanns på marknaden ännu.

BeBest
2008-04-25, 13:02
Pris, fraktkostnad inkl embalage och vart skickar jag pengarna?
Jag vill ha en blå och en grön.
:winner:

Bergman
2008-04-25, 23:06
Pris, fraktkostnad inkl embalage och vart skickar jag pengarna?
Jag vill ha en blå och en grön.
:winner:

Tyvärr måste jag meddela att jag måste invänta leveransen via fartyg innan jag kan ta emot nya beställningar. Jag kommer gå ut med mer info så fort jag kan. Men för att svara lite kort. 160:- per bete plus postens avgifter och clas olssons emballage.

Jag hann tyvärr bara få iväg ca 15 beten idag och hoppas hinna skicka resten av de jag har på måndag. Ni borde mao få leverans på Måndag och Tisdag nästa vecka. Tyvärr har jag inte tillräckligt många beten (just nu) för att skicka till samtliga utan jag går i turordning som beställningarna kom in.

Mvh Webnissen

Rospigg
2008-04-25, 23:10
Ser fram emot att den beställningstråden kommer upp så man kan lägga order på en av varje :appl:

Bergman
2008-04-28, 18:56
En till laddning beten skickades via Posten idag och de sista jag har går iväg imorgon. Fredagens laddning borde kommit fram idag. Någon förutom Andy som fått sina ännu?

Alessandro
2008-05-02, 12:39
Liten kort recension idag, fick min 1.1 version idag.
1.1 har mindre kroköglor än 1.0, placeringen av öglorna är lika, samma
sorts krok.
Gällocket är mindre på 1.1 än 1.0, tyngden på magen syns inte
på samma sätt, annars inga yttre förändringar.
1.1 är uppiffad med mer glitter än 1.0.
Skall ner och kasta om en stund, har inte provat 1.0 i vatten så det skall
bli spännande och se hur 1.1 rör sig.
Provade den i förrgår och då gick det riktigt fint, man kan variera den side-to-side eller mer oregelbunden gång. Körde med mjuktafs och den hakade upp sig en gång och den är bra att kasta med, sjunker ganska sakta. Ingen revolution ibland jerkarna, men den kommer säkert att funka bra.

Bergman
2008-07-01, 23:52
Äntligen har den stora båtleveransen anlänt till Sverige så jag hoppas att jag hinner hämta upp restrerande beten imorgon för att sedan skicka ut beten till de som fått felaktiva ex tidigare.

Bara så ni vet att de äntligen är på väg. :)

speeedo
2008-07-02, 00:03
Äntligen har den stora båtleveransen anlänt till Sverige så jag hoppas att jag hinner hämta upp restrerande beten imorgon för att sedan skicka ut beten till de som fått felaktiva ex tidigare.

Bara så ni vet att de äntligen är på väg. :)

Inte för det hör just till denna tråd men eftersom du skriver aktivt i denna så tänte jag kolla varför
du inte svarar på varken pm eller mail som jag skickat ang en artikel. Tycker det är svagt gjort.
Mvh David

Bergman
2008-07-02, 00:11
Inte för det hör just till denna tråd men eftersom du skriver aktivt i denna så tänte jag kolla varför
du inte svarar på varken pm eller mail som jag skickat ang en artikel. Tycker det är svagt gjort.
Mvh David

Jag har mått sjukt kass i över ett halvår så därför går saker och ting väldigt sakta i mitt liv för tillfället. Senaste året har varit det motigaste i mitt liv tyvärr och det blev inte bättre av att en till nära vän förolyckades i en MC-olycka i Fredags. Utöver det så har en annan nära kompis kört ihjäl sig för ca 1 år sedan, det varit cancer i familjen nyligen, föräldraseparation nyligen, egen separation nyligen, depression, operation, sjukskrivning osv osv ... hoppas det vänder snart.

Du kommer få svar så småning om och alla inskickade artiklar kommer också nån gång när jag mår lite bättre.

Har skrivit om detta i följande tråd:
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=32853

Hoppas det var svar nog tills vidare.

speeedo
2008-07-02, 00:36
Jag har mått sjukt kass i över ett halvår så därför går saker och ting väldigt sakta i mitt liv för tillfället. Senaste året har varit det motigaste i mitt liv tyvärr och det blev inte bättre av att en till nära vän förolyckades i en MC-olycka i Fredags. Utöver det så har en annan nära kompis kört ihjäl sig för ca 1 år sedan, det varit cancer i familjen nyligen, föräldraseparation nyligen, egen separation nyligen, depression, operation, sjukskrivning osv osv ... hoppas det vänder snart.

Du kommer få svar så småning om och alla inskickade artiklar kommer också nån gång när jag mår lite bättre.

Ja i så fall så ber jag så hemsk mycket om ursäkt och beklagar.
Hade jag vetat det så hade jag inte skrivit tråden eller skickat något.
Men det kändes som om du bara struntade i det.
Men då vet jag, Hoppas det inte vart till något extra besvär.
Du skall nog se att oturen vänder förr eller senare.

Mvh David

danne 1987
2008-07-02, 00:52

Fan låter riktigt tråkigt bergman! hoppas oturen vänder och det kommer lite lycka snart!

Bergman
2008-07-06, 17:01
Vill bara meddela att de 11 sista paketen nu är skickade. Tyvärr så hann jag inte innan postens hämtningstid så förmodligen dyker paketen upp på Tisdag.

Kommer även öppna upp för nya beställningar så fort alla inskickade artiklar och mothugg blivit upplagda.

Rospigg
2008-07-06, 18:44
Det fanns en tråd om FS Jerken förut där vi var ganska många som lade beställningar, gissar att vi inte behöver beställa om då Du ju lär ha den infon redan eller kommer det upp en enkom beställningstråd mod formulär som gäller för alla?!

Bergman
2008-07-06, 19:58
Hmm, undrar om inte jag missat den tråden. Vet du vilken tråd det var?

Här är den förra beställningstråden som jag kommer öppna snart igen. Men vill få upp alla mothugg och artiklar först.
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=31301

Rospigg
2008-07-06, 21:47
Hmm, undrar om inte jag missat den tråden. Vet du vilken tråd det var?

Här är den förra beställningstråden som jag kommer öppna snart igen. Men vill få upp alla mothugg och artiklar först.
http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=31301

Det var denna http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=29083&highlight=fs-jerken jag hade i tankarna men ser nu att det endast var en intresseanmälan i den tråden, så fel av mig.

Väntar med spänning på att beställningstråden öppnas så jag kan lägga en order :winner:

PS Fick Du mitt mail med ämne Viktigt... ?? DS

Bergman
2008-07-08, 21:44
Har alla ersättningsbeten kommit fram nu? 11 personer borde fått paket i brevlådan idag.

Rospigg, jo jag har sett mailet och jag funderar och funderar ... känner mig som baltazar som vankar fram och tillbaka. Vet inte hur man ska lösa en eventuell fördelning då man måste ha FTP-access för att komma åt servern (vilket inte går pga säkerhetsinställningar) samt att man bara kan ha en mailadress för "Kontakta oss"-formuläret. Iom att det kommer en del känslig info till samma mail så vill jag helst inte ge ut den. Ska fundera lite till, en del saker borde gå att fördela.

Rospigg
2008-07-08, 21:56
Har alla ersättningsbeten kommit fram nu? 11 personer borde fått paket i brevlådan idag.

Rospigg, jo jag har sett mailet och jag funderar och funderar ... känner mig som baltazar som vankar fram och tillbaka. Vet inte hur man ska lösa en eventuell fördelning då man måste ha FTP-access för att komma åt servern (vilket inte går pga säkerhetsinställningar) samt att man bara kan ha en mailadress för "Kontakta oss"-formuläret. Iom att det kommer en del känslig info till samma mail så vill jag helst inte ge ut den. Ska fundera lite till, en del saker borde gå att fördela.

Kan det funka med vidarebefodring?
Då hamnar allt inkommande hos Dig som nu och sen skickar Du det som ska åtgärdas av andra till den som ska ha det och det övriga stannar hos Dig ?!

Bergman
2008-07-08, 22:06
Jopp, det kan säkert fungera men det verkar vara lite bökigt att sätta upp sådana regler i den mailhostingen som jag hyr. Man kan göra forward på en hel maillåda men det är inte riktigt det jag vill. Ska luska lite i ärendet ... men just nu håller jag på att fixa med bilderna på tävlingsvinsterna. ;)

ZanderAngler
2008-07-08, 22:34
Bergman: Kan du inte fixa en ny meil .. exempel .. FS-Jerken@blabla.com

så kan alla som vill ha en jerk skicka över adress osv ditt ?